Gå til innhold

Barnet mitt fikk ikke forsvarlig helsehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som har opplevd at barnet deres ikke har fått forsvarlig helsehjelp/feilbehandling i helsevesenet? Vi har fått medhold hos Fylkesmannen og venter på svar hos Norsk pasientskadeerstatning. Det hat vært beintøft for barnet og meg som mor. Hva gjorde dere for å hele sårene? Føles helt hjerteskjærende å ha stolt på en tilsynelatende hyggelig lege som viste seg å ikke være kompetent og at jeg ikke har kunnet beskytte barnet sitt siden jeg trodde hun var i trygge hender.

Anonymkode: 98ae9...c33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har skjedd? 

Anonymkode: a3006...24e

• Liker 2
Skrevet

Rydde opp, der det er nødvendig. Som dere har gjort med fylkesmann. Deretter jobbe for å ikke bli bitter, det går kun utover deg selv. (Denne biten sliter jeg litt med, siden mange sviktet litt på veien. Og det har ført til varige plager).

• Liker 5
Skrevet

Gå til avisen, skriv innlegg på fb. 

Anonymkode: 318a3...c4a

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere her som har opplevd at barnet deres ikke har fått forsvarlig helsehjelp/feilbehandling i helsevesenet? Vi har fått medhold hos Fylkesmannen og venter på svar hos Norsk pasientskadeerstatning. Det hat vært beintøft for barnet og meg som mor. Hva gjorde dere for å hele sårene? Føles helt hjerteskjærende å ha stolt på en tilsynelatende hyggelig lege som viste seg å ikke være kompetent og at jeg ikke har kunnet beskytte barnet sitt siden jeg trodde hun var i trygge hender.

Hvilke sår? Det er litt lettere å svare deg hvis du utdyper mer hva det er snakk om.

Anonymkode: 63448...fd9

Skrevet

For meg har det vært godt å ha kontakt med foreldre til andre syke barn. Selv om ikke plagene nødvendigvis er like. Er noe med å få snakket med andre med med samme type problemer.

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har skjedd? 

Jeg kan dessverre ikke utdype det siden vi står midt i en erstatningssak. I tillegg til dette vil jeg ikke utlevere datteren min som ikke liker at jeg snakker om dette.

TS

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan dessverre ikke utdype det siden vi står midt i en erstatningssak. I tillegg til dette vil jeg ikke utlevere datteren min som ikke liker at jeg snakker om dette.

TS

Da blir det dessverre vanskelig å hjelpe deg når vi ikke engang vet hva det dreier seg om.

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS

Det er vanskelig  å svare på det du spør om hmuten å ha litt informasjon... du er jo anonym her og kan gjøre om på historien så man ikke kan gjenkjenne den. Men hvor alvorlig var feilen?! Døde ungen din? Fikk hun varige skader? Var set en brukket finger eller kreft? 

• Liker 7
Skrevet

Vi har opplevd det ja. Saken endte hos fylkesmann, og helsestasjonen fikk refs. 

Det er sårt og leit at det ble sånn, men jeg orker ikke dvele ved det, og tenke på ting som kunne vært annerledes. Jeg lever her og nå, og barnet trenger en mamma som bruker energien sin rett. 

Anonymkode: 1de42...dda

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det dessverre vanskelig å hjelpe deg når vi ikke engang vet hva det dreier seg om.

Man trenger faktisk ikke å vite detaljene. Regner med at alle som har barn skjønner at dette er tøft. På helt generell basis: Hvis noen har opplevd noe lignende- hva hjalp? 

TS

• Liker 9
Skrevet

Ikke noe barn, men meg selv. Sendte brev til fylkesmannen for lenge siden, ikke fått svar og har vel egentlig godtatt at det aldri blir noe ut av det.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger faktisk ikke å vite detaljene. Regner med at alle som har barn skjønner at dette er tøft. På helt generell basis: Hvis noen har opplevd noe lignende- hva hjalp? 

TS

Det er greit å vite detaljer, for saksbehandlingen kan være ulik fra sak til sak og hva som evt. Har skjedd. Det blir vanskelig å gi noen form for råd når man ikke engang vet hva det dreier seg om.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke skjedd meg, men jeg kan se for meg at noe som ville hjulpet noe i allefall hadde vært om de ansvarlige faktisk tok ansvar, innrømmet feil og ba om oppriktig unnskyldning. At det ble tatt alvorlig, slik at det ikke skjer andre igjen. 

Utenom det, så aner jeg virkelig ikke. Håper dere får hjelp 💕

Anonymkode: 4267a...725

• Liker 3
Skrevet

Ikke med et barn, men det skjedde med en kollega av meg. Hun fikk varige skader, er 100% ufør, har stomi, har nerveskader i bena og må gå på streng diett fpr å unngå tarmslyng. Hun måtte også flytte tiø et varmere land pga nerveskadene i bena. 

Hun fikk vel 1 mill i erstatning. Jeg tror hun prøver å nyte livet så godt hun kan

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit å vite detaljer, for saksbehandlingen kan være ulik fra sak til sak og hva som evt. Har skjedd. Det blir vanskelig å gi noen form for råd når man ikke engang vet hva det dreier seg om.

Ok... men ts har sagt at det blir ingen detaljer. Så hvis du ikke kan uttale deg på generelt grunnlag, så foreslår jeg at du forlater tråden stille og rolig istedenfor å gnåle som en trassen unge

• Liker 25
Skrevet

Det som hjelper er å bli ferdig med alt av saksbehandlingsstyr - bearbeide - gå videre. Bearbeiding kan man få hjelp til.

Anonymkode: 2a108...a57

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Rucula skrev:

Ok... men ts har sagt at det blir ingen detaljer. Så hvis du ikke kan uttale deg på generelt grunnlag, så foreslår jeg at du forlater tråden stille og rolig istedenfor å gnåle som en trassen unge

Nå skriver jeg til ts og ikke til deg, så du kan slutte med dine personangrep.

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skriver jeg til ts og ikke til deg, så du kan slutte med dine personangrep.

Men hun har svart på ditt spørmål lenger opp i tråden. Og du hører ikke etter, du fortsetter å mase. Når hun ikke vil svare, så vil hun ikke svare!!!!

• Liker 15
Skrevet

Se fremover og gjøre det beste ut av hva man har i stedet for å dvele for mye over hva som har vært.

Ta en dag av gangen.

Ville hjulpet å vite om det gjelder operasjon, død, psykisk helse, feildiagnostisering ect uten å gå direkte inn på hva skaden er. Men generelt sett så vil fokuset på å ikke se tilbake være til god nytte, for fortiden kan du ikke gjøre noe med.

Anonymkode: 713e5...2bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...