AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #1 Skrevet 15. februar 2020 Eller er det råning som gjelder? Anonymkode: 95752...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #2 Skrevet 15. februar 2020 Venninnene mine som ble igjen på bygda leser bare kioskromaner 🥴 Anonymkode: a1cf6...99f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #3 Skrevet 15. februar 2020 Bygdefolket er jevnt over smartere enn visse KG-trådstartere. Anonymkode: 122ff...2d7 29
Gidavmeg Skrevet 15. februar 2020 #4 Skrevet 15. februar 2020 Nei, det er kun i byene barna går på skole og lærer å lese. På bygda er jentene med mor på kjøkkenet og i fjøset, mens guttene blir med far for å reparere traktoren. 21
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #5 Skrevet 15. februar 2020 Ja, vi gjør det. Anonymkode: 442e7...da4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #6 Skrevet 15. februar 2020 Jeg drar på raggen, drikker meg sørpe dritings og hører på Eddie Medusa. Ja, også leser jeg bøker. Liker bulgakov og å lese om folk som er på reise(f. Eks om pelsdyrjegere osv) spesielt godt. Også har jeg lest Haynes volvo-boka 1000 ganger. Anonymkode: 9c777...407 1
Gidavmeg Skrevet 15. februar 2020 #7 Skrevet 15. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Venninnene mine som ble igjen på bygda leser bare kioskromaner 🥴 Anonymkode: a1cf6...99f Hvor får de dem fra? Ingen kiosk på bygda vell? 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #8 Skrevet 15. februar 2020 I jula så var jeg på hytta på landet. Og jeg var innom 3 !!!!!!!1111111 kjøpesenter, kjørte i 2 timer for å komme til den lengst unna...(må nevne vi måtte innom nabokommunnen og det er også landet og de 3 kjøpesenterne er de eneste på flere mil!) og eneste boken jeg fant som var på Engelsk som var publisert etter 2010 var fifty shades og grey. Den ifra Grey's perspektiv da, så det var jo positivt. på veien dit så kjørte jeg forbi unormalt mange bensinstasjoner. I min ungdomstid så hang rånerne på bensinstasjoner, tror nok de gjør det i dag også. Så min konklusjon er: Nei de leser ikke bøker, for det er klin umulig å kjøpe noe annet en kioskromaner som du får kjøpt hos bensinstasjoner, og det er nok en grunn til at de har unormalt mange bensinstasjoner på landet. Til og med Rema hadde 0 bøker, rema har jo alltid bøker! Jo Nesbø er jo klassisk Rema bok! og jeg har aldri lest en Nesbø bok i mitt liv og jeg dro land og strand for å finne en, så desperat var jeg etter å finne en bok annet enn kioskroman fra 1990. Skulle ønske jeg tulla, men det gjør jeg ikke. I påska skal jeg ta med meg ekstra bøker. Og Ja jeg endte opp med å kjøpe fifty shades. Ja jeg angret. Men hva pokker skal man gjøre i skogen uten tv og internett Bygde folket leser ikke bøker, fordi nr 1 de får ikke kjøpt bøker på landet og nr 2. De er for opptatt med fjøsstell til å lese. Anonymkode: 542a0...0d6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #9 Skrevet 15. februar 2020 Bodd på bygda hele mitt liv og leser mist 40 bøker i året. Jeg er heldig som lærte meg å lese på bygda Anonymkode: 9fce1...686 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #10 Skrevet 15. februar 2020 Nei, virker som de er for opptatt av å sladre om andre. Anonymkode: 8c91b...485
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #11 Skrevet 15. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I jula så var jeg på hytta på landet. Og jeg var innom 3 !!!!!!!1111111 kjøpesenter, kjørte i 2 timer for å komme til den lengst unna...(må nevne vi måtte innom nabokommunnen og det er også landet og de 3 kjøpesenterne er de eneste på flere mil!) og eneste boken jeg fant som var på Engelsk som var publisert etter 2010 var fifty shades og grey. Den ifra Grey's perspektiv da, så det var jo positivt. på veien dit så kjørte jeg forbi unormalt mange bensinstasjoner. I min ungdomstid så hang rånerne på bensinstasjoner, tror nok de gjør det i dag også. Så min konklusjon er: Nei de leser ikke bøker, for det er klin umulig å kjøpe noe annet en kioskromaner som du får kjøpt hos bensinstasjoner, og det er nok en grunn til at de har unormalt mange bensinstasjoner på landet. Til og med Rema hadde 0 bøker, rema har jo alltid bøker! Jo Nesbø er jo klassisk Rema bok! og jeg har aldri lest en Nesbø bok i mitt liv og jeg dro land og strand for å finne en, så desperat var jeg etter å finne en bok annet enn kioskroman fra 1990. Skulle ønske jeg tulla, men det gjør jeg ikke. I påska skal jeg ta med meg ekstra bøker. Og Ja jeg endte opp med å kjøpe fifty shades. Ja jeg angret. Men hva pokker skal man gjøre i skogen uten tv og internett Bygde folket leser ikke bøker, fordi nr 1 de får ikke kjøpt bøker på landet og nr 2. De er for opptatt med fjøsstell til å lese. Anonymkode: 542a0...0d6 Kanskje de har Internett og bestiller seg en bok😊 Bokklubb.. Joda, vi leser på bygda også Anonymkode: 9fce1...686 11
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #12 Skrevet 15. februar 2020 Hahaha, å joda! Bygdefolket leser. Kanskje er det lengre mellom bokhandlene, Og utvalget der er vel gjerne sånn passe, men vet dere hva? I 2020 har man altså fått Internett på bygda også! Og postmannen leverer pakkee helt til »dalstrøka innanfor». Og jammen har vi ikke bibliotek her også! Anonymkode: 3b6d3...d5e 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #13 Skrevet 15. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I jula så var jeg på hytta på landet. Og jeg var innom 3 !!!!!!!1111111 kjøpesenter, kjørte i 2 timer for å komme til den lengst unna...(må nevne vi måtte innom nabokommunnen og det er også landet og de 3 kjøpesenterne er de eneste på flere mil!) og eneste boken jeg fant som var på Engelsk som var publisert etter 2010 var fifty shades og grey. Den ifra Grey's perspektiv da, så det var jo positivt. på veien dit så kjørte jeg forbi unormalt mange bensinstasjoner. I min ungdomstid så hang rånerne på bensinstasjoner, tror nok de gjør det i dag også. Så min konklusjon er: Nei de leser ikke bøker, for det er klin umulig å kjøpe noe annet en kioskromaner som du får kjøpt hos bensinstasjoner, og det er nok en grunn til at de har unormalt mange bensinstasjoner på landet. Til og med Rema hadde 0 bøker, rema har jo alltid bøker! Jo Nesbø er jo klassisk Rema bok! og jeg har aldri lest en Nesbø bok i mitt liv og jeg dro land og strand for å finne en, så desperat var jeg etter å finne en bok annet enn kioskroman fra 1990. Skulle ønske jeg tulla, men det gjør jeg ikke. I påska skal jeg ta med meg ekstra bøker. Og Ja jeg endte opp med å kjøpe fifty shades. Ja jeg angret. Men hva pokker skal man gjøre i skogen uten tv og internett Bygde folket leser ikke bøker, fordi nr 1 de får ikke kjøpt bøker på landet og nr 2. De er for opptatt med fjøsstell til å lese. Anonymkode: 542a0...0d6 Lurer på hvor du bor. Jeg bor 5 timer kjøring til nærmeste senter. Bor 700 mennesker i bygda og luke mange i nabobygden. Vi har 2 bibliotek, en bokhandel, og matbutikken selger også bøker. Anonymkode: c7dbe...46e 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #14 Skrevet 15. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hahaha, å joda! Bygdefolket leser. Kanskje er det lengre mellom bokhandlene, Og utvalget der er vel gjerne sånn passe, men vet dere hva? I 2020 har man altså fått Internett på bygda også! Og postmannen leverer pakkee helt til »dalstrøka innanfor». Og jammen har vi ikke bibliotek her også! Anonymkode: 3b6d3...d5e Men hva leser dere? Er det Mytting og Søsterklokkene? Er det Ut å stjæle hester av Petterson? Anonymkode: 95752...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #15 Skrevet 15. februar 2020 Bibliotek og kioskromaner.. jaja. Leser på min kjære kindle 😄 til tross for at vi bor i større hus på landet, så foretrekker jeg den plassbesparende sorten. Anonymkode: 3538c...bec 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #16 Skrevet 15. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hva leser dere? Er det Mytting og Søsterklokkene? Er det Ut å stjæle hester av Petterson? Anonymkode: 95752...0c4 Nylige favoritter av forfattere er Tomas Espedal og Alessandro Boffa. Sistnevnte er virkelig å anbefale, noe av det bedre jeg har lest. Hva leser du om dagen? Anonymkode: c7dbe...46e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #17 Skrevet 15. februar 2020 Nei, råner rundt i min Volvo 240 med terninger i, mens jeg hører på Staysman og roper «ræggen går». Begge foreldrene mine er trygdet og jeg ble gravid da jeg var 13. Ja, jeg leser bøker selv om jeg er fra bygda. Jeg har en mastergrad. Mine foreldre har jammen doktorgrad begge to, selv om de bor på bygda. Ingen av vennene mine ble gravid før vi var 26. Ingen av oss hører på Staysman og Lazz(?). Og nei, det er ikke kioskromaner det går i 😉 Anonymkode: 3dcab...d36 6
Castor Troy Skrevet 15. februar 2020 #18 Skrevet 15. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller er det råning som gjelder? Anonymkode: 95752...0c4 De leser arvesynd, storgårdsfolk og andre pocketbøker fra bladhyllen på Kiwi
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #19 Skrevet 15. februar 2020 Det var da jeg bodde på bygda at jeg faktisk leste mye. Flere bøker i uka. Ble helt sikkert en del kioskromaner, men har da lest min Ibsen, Hamsun, Tolstoj, Dickens og utallige andre "tungvektere". Har også pløyd meg igjennom en del fakta og historiebøker (1800-1900talls histore). At jeg flyttet til Oslo skjedde ganske likt med at det ble billig å streame filmer og serier, så det som har hendt er at jeg stort sett bare ser filmer og serier i stedet for å slå meg ned med ei god bok. Kan også nevne at det er enklere å være sosial og å finne på ulike ting i byer enn på bygda. Dermed hsr ihvertfall jeg hatt mindre tid til å lese bøker. Hilsen leseglad dame i 30årene som har vokst opp i bygdenorge Anonymkode: 730d4...739 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #20 Skrevet 15. februar 2020 Jeg er fra bygd, typ bitteliten med 300 innbyggere. Bygda har en innfartsvei som stenges 50 ganger i året. Likevel har de både bibliotek og bokhandel der. Dog kombinert bokhandel, hobbyforretning og fiskeutstyr. Da jeg bodde i bygda leste jeg mye. Begge foreldrene mine er bokormer og har universitetsutdanning. Nå har jeg bodd i by med 50 000 innbyggere i 15 år, og han knapt lest en bok siden jeg gikk på universitetet. Anonymkode: 0d4c6...635 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå