AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #1 Del Skrevet 15. februar 2020 Skal ta brasiliansk voksing for første gang. Det er flere år siden sist jeg barberte meg, så jeg har full busk. Bør jeg klippe/stusse før jeg skal vokses? Spurte ikke om dette når jeg bestilte time.... Det jeg lurer på er; 1. på en skala fra 1 til 10, hvor vondt er det første gangen? Blir smertene mindre for hver gang man vokser seg? 2. hvor lang tid tar det før håret vokser ut igjen? Tar det lengre tid mellom hver gang jo oftere jeg vokser? 3. hvor ofte har du vokset deg? 4. er det vanlig at man vokser bak når man tar brasiliansk? 5. kan det på sikt være skadelig for underlivet? Takk på forhånd! Anonymkode: 4cb55...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #2 Del Skrevet 15. februar 2020 1. Første gangen er mildt sagt helt jævlig. Jeg måtte avbryte, men det blir bedre. Jeg har vokset meg i 3 år nå og min erfaring er at det er bedre jo mindre hår man har. Altså bør du stusse det! 2. Jeg er så og si hårløs i 2 uker og deretter kommer det litt små hår her og der. Full busk tar vel 1 - 1,5 mnd å vokse ut. Jeg har vokset meg lenge nå, og opplever at hårene blir tynnere og mindre tett. 3. Vokser mer i gjennomsnitt annenhver mnd. Har ikke råd til hver mnd. 4. Ja tar alt foran og bak det er vanlig. 5. Nei det er ikke skadelig med mindre du er obs på å skrubbe huden med f.eks en klut for å stimulere hårsekkene til å ikke vokse innover (inngrodd hår). Utover det anbefaler jeg deg Skjønnhetskompaniet i Oslo hvis du kan dra dit. Der er det utrolig gode behandlere som tar deg på alvor. Et lite obs! Bruk hardvoks, ikke stripsvoks. Førstnevnte er bedre for huden. Anonymkode: 7fa0b...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #3 Del Skrevet 15. februar 2020 1. Vondt, men mindre vondt jo flere ganger du vokser deg. Ta paracett første gangen. 2. Håret vokser i 3 sykluser. 1 roten, 2 på vei opp under huden og 3 over huden. Så første gangene er litt usikre pga hvor hårene er i syklusen. Må ta litt ofre de to første gangene derreter fra 4-6 uker. Kommer an på. 3. Jeg vokser meg når jeg føler for og hva jeg skal (ferie eller date), så alt fra 4-6 uke hos meg. 4. Bak i rumpesprekken men ikke rumpeballene. 5. Nei. Men du kan få mindre håår etterhvert. Og til det første spørsmålet. Ja du må stusse deg ned til under en halv centimeter. Desto lengre hår desto vondere (får tak i håret rundt og blir dratt av "feil"). Mellom 3 og 5 mm er fint. Vil du ha en stripe igjen så må du si i fra. Lykke til! Anonymkode: e3381...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #4 Del Skrevet 15. februar 2020 Husk å skrubb huden ca 2-3 ganger i uken og ta alltid på fuktighetskrem etter dusj. Men ikke skrubb huden før etter 3 dager etter du har vokset deg. Anonymkode: e3381...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 16. februar 2020 #5 Del Skrevet 16. februar 2020 Ta evt 2 Paracet og en Ibux rett før du går (Kan ellers anbefale laser brasiliansk hvis du synes det blir mye å vokse såpass ofte.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #6 Del Skrevet 16. februar 2020 du må klippe det før timen ja! Klipp det kort, men sånn at man fortsatt får takk i det. 1. Det var vondt og jeg ble ganske svett, men gang nummer 2 var allerede mye bedre. Når man gjør det jevnlig vil det bli mindre vondt etterhvert. Nå er det sjeldent mer enn ubehagelig. Enkelte steder er litt vondt, men helt levelig. 2. ca 2 uker. Hos meg vokser det under (rundt kjønnsleppene) ut først også kommer det på toppen etterpå. Tror det varer ca like lenge med hårløs periode, men det er blitt veldig tynt på toppen nå. For min del klør det bittelitt når hårene på toppen bryter igjennom huden. 3. jeg vokser meg hver 4-6 uke. Oftere på sommeren, kan vokse med 3,5 ukes intervaller hvis jeg vil. Har hatt opphold to ganger pga fødsel. Prøvde en stund å barbere igjen, men det var bare stress. 4. tar foran og bak ja. Har droppa bak når jeg var høygravid og ikke kunne ligge på magen. 5. nei. Jeg har fått mye mindre hårvekst. Har holdt på i 4-5 år nå. tips: noen er sensitive på hvor de er i syklusen i forhold til hvor vondt det er. Vanskelig å si på forhånd da.. skrubb godt med gjevne mellomrom. Anonymkode: 315ad...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #7 Del Skrevet 17. februar 2020 1. på en skala fra 1 til 10, hvor vondt er det første gangen? Blir smertene mindre for hver gang man vokser seg? Vondt, men ikke sånn supervondt. En 3er kanskje? Tatovering er verre. Det varer uansett veldig kort, ihvertfall der det er vondest (midt på venusberget). Du blir derimot himla svett, så jeg pleier alltid å passe på å ha en singlet under genseren, og tar altså av meg genseren før timen begynner. 2. hvor lang tid tar det før håret vokser ut igjen? Tar det lengre tid mellom hver gang jo oftere jeg vokser? Her tar det rundt en uke før hårene begynner å komme. Det tar ikke lengre tid mellom, men det er vesentlig mindre mengde hår nå enn da jeg startet. 3. hvor ofte har du vokset deg? Vokser meg regelmessig hver 4-6 uke. Det har jeg gjort i 2 år. 4. er det vanlig at man vokser bak når man tar brasiliansk? Jepp. Eller, man kan sikkert velge å ikke gjøre det også, men her er det nødvendig. 5. kan det på sikt være skadelig for underlivet? Å ha hår på kroppen er jo en form for beskyttelse, så det er nok ikke ønskelig fra naturens side at man fjerner alt. Men direkte skadelig er det ikke. Jeg bruker sukkerpasta i stedet for vanlig voks, som er bedre for huden. Anonymkode: 92ad6...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå