AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #1 Skrevet 15. februar 2020 Vi har akkurat sett filmen "barndom" der vi får følge Aurora Steinerbarnehage i et år. Den var utrolig koselig, og jeg likte atmosfæren og fokuset vi fikk se. Jeg vurderer å sende småen i Steinerbarnehage selv. Men når jeg googler Steinerpedagogikk kommer det opp mange rare historier om pedagogikken deres.. Er det noe hold i dette? Har noen nyere erfaringer med Steinerbhg? For eksempel den i Ås (Akershus) Anonymkode: ce299...782
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #2 Skrevet 15. februar 2020 En digresjon men det morsomste på 17 mai er å se Steinerskolen i toget. Der er det mye batikk, rastafletter, bæresjal og alternativ livsstil ute å går. https://www.dagbladet.no/kultur/hallo-er-det-noen-hjemme-na-skal-du-hore-godt-etter-du-velmenende-forelder/6766622 De har nok noe fint for seg men grunn ideologen deres er ikke noe jeg ville utsatt mine barn for. Anonymkode: cc184...65c 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #3 Skrevet 15. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har akkurat sett filmen "barndom" der vi får følge Aurora Steinerbarnehage i et år. Den var utrolig koselig, og jeg likte atmosfæren og fokuset vi fikk se. Jeg vurderer å sende småen i Steinerbarnehage selv. Men når jeg googler Steinerpedagogikk kommer det opp mange rare historier om pedagogikken deres.. Er det noe hold i dette? Har noen nyere erfaringer med Steinerbhg? For eksempel den i Ås (Akershus) Anonymkode: ce299...782 Jeg kjenner ikke barnehagen i Ås, men skolen har ikke et veldig godt rykte. Anonymkode: 3118f...a40 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #4 Skrevet 15. februar 2020 Hvis du synes okkultisme er farlig, så er steiner farlig. Anonymkode: a6a6f...b30 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #5 Skrevet 15. februar 2020 Hadde lett sendt mini i steinerbarnehage, men ikke skolen. Lærerne er flinke, skolene er bra, men mange av foreldrene er gærne og de gidder jeg ikke forholde meg til. Anonymkode: 11ba0...79a 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #6 Skrevet 15. februar 2020 Alt er farlig i for store mengder. Dersom nyanser, humor og konstruktiv kritikk er tilstede er det ikke farlig. Anonymkode: f8d2a...d50 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #7 Skrevet 15. februar 2020 Jeg har et barn i Steinerbarnehagen og kommer også til å sende min seks måneder gamle datter i Steinerbarnehagen til høsten. Jeg hadde endel fordommer mot Steinerpedagogikken før jeg kom i kontakt med den. For å ta det alle lurer på først; alle barna i min datters avdeling er vaksinert og det har ikke på noe tidspunkt blitt advart mot vaksinering. Jeg elsker utformingen av barnehagen og det faktum at lekeområdet er naturlig og inspiserer til lek og kreativitet og ikke et sånt ISO-standardisert plastmattehælvete som i andre barnehager. Barnehagen er utformet for å ligne på et vanlig hjem og barna deltar i matlaging og emulerer i noen grad de voksne. De ansatte er engasjerte og jeg vurderer det slik at min datter er svært godt ivaretatt og har hatt en svært god utvikling i barnehagen. Nå skal det sies at enkelte Steinermiljøer er ganske på trynet og det legges i liten grad føringer fra Steinerforbundet, dermed kan enkelte miljøer bli litt i overkant esoteriske og drøye. Men vår opplevelse er svært god. Kan anbefale Steinerbarnehagen på det varmeste Anonymkode: ab6ef...78c 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #8 Skrevet 15. februar 2020 Skulle ønske de hadde steinerskole og barnehage her jeg bor. Kunne lett sendt barna mine dit. Vi brenner for en naturlig livsstil med økologisk mat, mest mulig selvdyrket og hjemmelaget hudpleie. Ungene får godteri og junkfood på lørdager, ellers lager vi sunn og næringsrik mat fra bunnen av. Barna mine har jeg bært i sjal, men de sitter i vogn av og til de også. Samsoving har vi også gjort da barna var små. Her skyr folk unna oss og synes vi er sære som ikke gir frossenpizza i ukedagene eller smører ungene i parfymekremer fra nille og lar de skrike seg i søvn fra 6ukers alder. Anonymkode: 67d07...ba4 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #9 Skrevet 15. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske de hadde steinerskole og barnehage her jeg bor. Kunne lett sendt barna mine dit. Vi brenner for en naturlig livsstil med økologisk mat, mest mulig selvdyrket og hjemmelaget hudpleie. Ungene får godteri og junkfood på lørdager, ellers lager vi sunn og næringsrik mat fra bunnen av. Barna mine har jeg bært i sjal, men de sitter i vogn av og til de også. Samsoving har vi også gjort da barna var små. Her skyr folk unna oss og synes vi er sære som ikke gir frossenpizza i ukedagene eller smører ungene i parfymekremer fra nille og lar de skrike seg i søvn fra 6ukers alder. Anonymkode: 67d07...ba4 Jeg lurer på hvor dere bor, for det har jeg aldri opplevd de stedene jeg har bodd. Anonymkode: 9ea11...9a6 18
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #10 Skrevet 15. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske de hadde steinerskole og barnehage her jeg bor. Kunne lett sendt barna mine dit. Vi brenner for en naturlig livsstil med økologisk mat, mest mulig selvdyrket og hjemmelaget hudpleie. Ungene får godteri og junkfood på lørdager, ellers lager vi sunn og næringsrik mat fra bunnen av. Barna mine har jeg bært i sjal, men de sitter i vogn av og til de også. Samsoving har vi også gjort da barna var små. Her skyr folk unna oss og synes vi er sære som ikke gir frossenpizza i ukedagene eller smører ungene i parfymekremer fra nille og lar de skrike seg i søvn fra 6ukers alder. Anonymkode: 67d07...ba4 Du er manifestasjonen av hvorfor jeg aldri ville vurdert Steinerskolen. Det går fint an å leve sundt og aldri ha frossen pizza til middag og ikke la unger skrike seg i søvn uten å mene at Steinerskolen er hot shit. Jeg har også båret barna mine i sjal men økologisk er bare tull og det vet du. Vaksinerer du? Jeg spør av ren nysgjerrighet? Anonymkode: cc184...65c 13
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #11 Skrevet 15. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvor dere bor, for det har jeg aldri opplevd de stedene jeg har bodd. Anonymkode: 9ea11...9a6 Liten plass med 5000 mennesker, mulig det er mer akseptert i større byer hvor man finner mer likesinnede. Anonymkode: 67d07...ba4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #12 Skrevet 15. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et barn i Steinerbarnehagen og kommer også til å sende min seks måneder gamle datter i Steinerbarnehagen til høsten. Jeg hadde endel fordommer mot Steinerpedagogikken før jeg kom i kontakt med den. For å ta det alle lurer på først; alle barna i min datters avdeling er vaksinert og det har ikke på noe tidspunkt blitt advart mot vaksinering. Jeg elsker utformingen av barnehagen og det faktum at lekeområdet er naturlig og inspiserer til lek og kreativitet og ikke et sånt ISO-standardisert plastmattehælvete som i andre barnehager. Barnehagen er utformet for å ligne på et vanlig hjem og barna deltar i matlaging og emulerer i noen grad de voksne. De ansatte er engasjerte og jeg vurderer det slik at min datter er svært godt ivaretatt og har hatt en svært god utvikling i barnehagen. Nå skal det sies at enkelte Steinermiljøer er ganske på trynet og det legges i liten grad føringer fra Steinerforbundet, dermed kan enkelte miljøer bli litt i overkant esoteriske og drøye. Men vår opplevelse er svært god. Kan anbefale Steinerbarnehagen på det varmeste Anonymkode: ab6ef...78c Så gøy å lese 😊 vet du om noen gode i nærheten av Ås? Anonymkode: ce299...782
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #13 Skrevet 15. februar 2020 Nei, steinerpedagogikk er ikke farlig. Man lærer på en litt annen måte, og de har stort fokus på kunst i forskjellige former. Det med at man lærer på en annen måte handler mest om at de legger opp til at man får bedre tid til hvert tema i de forskjellige fagene. Kunst går ut på forskjellige typer håndarbeid, dans (eurytmi), musikk osv.. Men som vanlige skoler så er det forskjellig på hvordan trivselen er. Steinerskolen pleier å ha åpen dag og julemarked, og det skal være mulig å kontakte dem for å få en omvisning og informasjon hvis man ønsker det. Anonymkode: 3c8d2...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #14 Skrevet 15. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er manifestasjonen av hvorfor jeg aldri ville vurdert Steinerskolen. Det går fint an å leve sundt og aldri ha frossen pizza til middag og ikke la unger skrike seg i søvn uten å mene at Steinerskolen er hot shit. Jeg har også båret barna mine i sjal men økologisk er bare tull og det vet du. Vaksinerer du? Jeg spør av ren nysgjerrighet? Anonymkode: cc184...65c Har jeg sakt noe annet? Jeg mener jeg kanskje hadde blitt mindre dømt av foreldrene der enn der barna mine gjør nå. Grunnen til at jeg nevnte sjal var for ei over her syntes steinerskole/barnehagene var sære i 17.mai tog pga blant annet bæring i sjal. Har også blitt sett på som sær av arbeieskollegaer på grunn av det. Ja jeg vaksinerer, så gal er jeg ikke. Anonymkode: 67d07...ba4 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #15 Skrevet 15. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, steinerpedagogikk er ikke farlig. Man lærer på en litt annen måte, og de har stort fokus på kunst i forskjellige former. Det med at man lærer på en annen måte handler mest om at de legger opp til at man får bedre tid til hvert tema i de forskjellige fagene. Kunst går ut på forskjellige typer håndarbeid, dans (eurytmi), musikk osv.. Men som vanlige skoler så er det forskjellig på hvordan trivselen er. Steinerskolen pleier å ha åpen dag og julemarked, og det skal være mulig å kontakte dem for å få en omvisning og informasjon hvis man ønsker det. Anonymkode: 3c8d2...d3e Har forøvrig bare erfaring fra grunnskolen. Anonymkode: 3c8d2...d3e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #16 Skrevet 15. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så gøy å lese 😊 vet du om noen gode i nærheten av Ås? Anonymkode: ce299...782 Sånn personlig kunne jeg godt sendt barna min i Steinerbarnehagen i Ås eller Nesodden, men ville vært skeptisk til skolene der. Sett utenfra kan det virke som de miljøene har utviklet seg feil vei i noen år. Dessuten tror jeg det er vanskelig å få plass i Steinerbarnehager i Oslo-området Anonymkode: ab6ef...78c 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #17 Skrevet 15. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liten plass med 5000 mennesker, mulig det er mer akseptert i større byer hvor man finner mer likesinnede. Anonymkode: 67d07...ba4 Jeg bor på bygda. Det er ca 6000 innbyggere her. Aldri opplevd. Anonymkode: 9ea11...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #18 Skrevet 15. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånn personlig kunne jeg godt sendt barna min i Steinerbarnehagen i Ås eller Nesodden, men ville vært skeptisk til skolene der. Sett utenfra kan det virke som de miljøene har utviklet seg feil vei i noen år. Dessuten tror jeg det er vanskelig å få plass i Steinerbarnehager i Oslo-området Anonymkode: ab6ef...78c Jeg og mine 3 søsken har gått både på Nesodden og i Ås. Er veldig fornøyd med skolegangen jeg fikk, og av 17 elever i min klasse som gikk fra steinerskolen i Ås over til vanlig vgs, så har 13 av oss gode utdanninger og faste jobber. En er blitt kjent kunstner i utlandet og en jobber på familiens gård. Hva de to siste gjør vet jeg ikke, da de ikke møtte på klassetreffet. Nesodden er en stor skole med mange elever, så der vil man møte alle slags mennesker. Når det gjelder Ås ville jeg heller sendt barna mine dit enn til skolen i Ås eller enda verre Ski. I Ski er det mye narkotika og ungdomsgjenger. Selv har jeg aldri vært borti det på steinerskolene jeg har gått på. Anonymkode: 06d8d...74e 2
Fru Uperfekt Skrevet 15. februar 2020 #19 Skrevet 15. februar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske de hadde steinerskole og barnehage her jeg bor. Kunne lett sendt barna mine dit. Vi brenner for en naturlig livsstil med økologisk mat, mest mulig selvdyrket og hjemmelaget hudpleie. Ungene får godteri og junkfood på lørdager, ellers lager vi sunn og næringsrik mat fra bunnen av. Barna mine har jeg bært i sjal, men de sitter i vogn av og til de også. Samsoving har vi også gjort da barna var små. Her skyr folk unna oss og synes vi er sære som ikke gir frossenpizza i ukedagene eller smører ungene i parfymekremer fra nille og lar de skrike seg i søvn fra 6ukers alder. Anonymkode: 67d07...ba4 Å gi barna frossenpizza og smøre ungene i parfymekremmer (uavhengig av hvor de er kjøpt inn) eller å la barna skrike seg i senk er da ikke normalt noen steder. Jeg har hatt barn på steinerskolen og Montessoriskolen, religiøse skoler m.m jeg sender mine barn på den skolen som jeg mener er best for det enkelte barnet. 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #20 Skrevet 16. februar 2020 Men hva er det med selve pedagogikken som dere stusser på? 😅 Jeg skjønner at en del ting er litt rare, men er det skadelig? TS Anonymkode: ce299...782
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå