Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som jeg vurderer å kutte kontakt med. Hun har over flere år sjeldent tatt kontakt og forteller alltid hvor opptatt hun er. Føler jeg kommer i 8 rekke eller noe sånt. Og det har hopet seg opp så mange ting ved henne som jeg ikke takler. Hun får meg rett og slett til å føle meg dårlig, og jeg får dårlig selvtillit av å være med hun. Har tenkt et halvt år på å ha en ærlig samtale med henne, for å karnsje redde vennskapet. Men hun har ikke tid til å møtes alene. 

Grunnen til at jeg ikke har brutt kontakt er fordi vi er en del av en vennegjeng, og har mange felles venner som ikke har de samme problemene med henne som jeg har.  Føler meg derfor litt låst, fordi hvis jeg bryter kontakten er jeg redd de andre venninnene mine bryter med meg. Og da har jeg ingen andre venner en noen perifere gamle studieveninner (nei, er ikke den med størst vennekrets). 

Så hva gjør man egentlig? Biter tenna sammen? Har valgt å ikke snakke med noen i vennegjengen om det, da jeg ikke ønsker å "baksnakke". 

Er i slutten av 20 årene, hvis det er rellevant😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fade henne ut

Anonymkode: 77e7a...626

• Liker 1
Skrevet

Slutt å ta kontakt med henne og se hva som skjer. Sats på andre venner

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare la være å hengeta med henne alene, og kun treffe henne når dere er i gjeng?

Anonymkode: e5c21...45c

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare anse henne som en litt mer perifer venn fra nå av? Du skriver jo at dere er en del av samme vennegjeng, kan dere ikke bare fortsette med det, og så bare droppe å være sammen alene? Trenger ikke ta en prat om det med mindre hun lurer på hvorfor du plutselig tar mindre kontakt. 

Anonymkode: 4f5ad...e06

• Liker 5
Skrevet

Akseptér at hun ikke ønsker et vennskap med deg. Hun anser dere for å være bekjente som er del av samme vennegjeng og som derfor treffes en gang i blant sammen med vennegjengen. Ikke noe mer. 

Anonymkode: 7c056...f3d

• Liker 3
Skrevet

Jeg har litt samme problemet med en venninne i en vennegjeng. Vi har felles Snapchatgruppe og Facebook gruppe, og er på noen turer sammen i året. Så sånn sett litt vanskelig å bare kutte hverandre ut. 

Har akkurat bestemt meg for å holde meg litt mer unna fordi hun ikke gir meg noe i vennskapet. Når man plutselig bare blir oversett og føler seg som idiot hver gang vi er sammen så kjenner jeg at jeg ikke orker mer. Vi er veeeeldig forskjellige og har vært det hele veien, men gjengen ellers fungere fint. Det er bare når vi havner sammen alene at det blir kleint. Så prøver å unngå de situasjonene! 

Har nevnt det for to i vennegjengen tidligere angående vårt forhold, føler ikke det er baksnakking. Må jo få lov å lufte følelser man sitter igjen med. Så får vi forholde oss til hverandre utover det. Heldigvis bor flere av oss på forskjellige steder så ingen blir preget av dette i det daglige egentlig. 
Heldigvis har jeg også en del venner utenom som ikke er med i denne gjengen, men er ganske sikker på at kontakten med de andre består! 

Anonymkode: f8562...f93

Skrevet

Ingen skal noen sinne få deg til å føle deg dårlig, aldri!! Du er unik å perfekt akkurat som du er❤️ La henne gå, det er hennes tap!! 

God klem ❤️

Anonymkode: 0e6f2...7a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...