AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #1 Skrevet 15. februar 2020 Jeg var å tok synstest for 2 og halvt år siden og fikk briller. Det er ikke store styrka, men er mest pga hornhinnene. Før brukte jeg de kun når jeg leste eller kjørte bil, men nå merker jeg at jeg må bruke de oftere, eller så får jeg vondt i hode. Og jeg er ikke så glad i de brillene, føler jeg ikke kler de og vil ha nye for å føle meg finere. Spørsmålet er egentlig hvordan finner jeg ut av styrke uten å måtte ta en ny synstest? Anonymkode: 64f75...69a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #2 Skrevet 15. februar 2020 optikern kan sjekke styrken i brilleglasset du allerede har, så tar dere det der fra Anonymkode: 36c78...5ae
Trish Skrevet 15. februar 2020 #3 Skrevet 15. februar 2020 Hvis du ikke føler deg fin med brillene kan du spørre noen hos optikeren om å få linser 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #4 Skrevet 15. februar 2020 Mye forandrer seg på 2.5 år. Ta en ny synstest Anonymkode: aeab9...ab4 7
Jegerikkeminskyld Skrevet 15. februar 2020 #5 Skrevet 15. februar 2020 Hvis du merker økt behov for å bruke brillene har synet ditt endret seg og du må ha en ny synsprøve. Ingen optiker med respekt for seg selv vil selge deg nye briller uten det. Optikeren du kjøpte dagens briller har nok alt registrert så om du ønsker å få ut den gamle testen kan du spørre.
cleangal Skrevet 15. februar 2020 #6 Skrevet 15. februar 2020 Hvis det er over 2 år siden sist du tok synstest ville jeg tatt en ny. Spesielt siden du får vondt i hodet. Det tyder på at synet ditt har forandret seg. Jeg tar synstest hvert 2. år, får innkalling fra optiker. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå