Gå til innhold

Stensiler


Gjest Hel

Anbefalte innlegg

Tror det er det det heter ihvertfall.

Si jeg vil ha en tekst malt på veggen, hvordan kan jeg få den opp der på best mulig måte?

Å klippe ut selv i papir og male over blir jo ikke akkurat så pent ser jeg for meg (med mine utstøe hender).

Noen som vet hvordan jeg kan gå frem her (hvis dere i det hele tatt forstår hva jeg mener :oops: )? Vil jo gjerne at bokstavene skal bli så fine og jevne som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp transparenter (plastark til overhead). Tegn eller kopier bokstavene slik du vil ha dem. Skjær ut selve bokstaven slik at du har resten av arket med bokstavmalen åpen. Fest arket på veggen der du skal stensilere, mal med den farven du skal ha og vips så har du bokstaven/e der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Hvordan skal jeg få skjært dem ut med best resultat da? Skalpell? Er ikke så stø på hånden. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Hvordan skal jeg få skjært dem ut med best resultat da? Skalpell? Er ikke så stø på hånden. :tunge1:

:hoho: You'd better be.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo kjøpt andre typer ferdig utskjærte sjablonger i malerforretninger, så det skader jo ikke å spørre om de har bokstaver heller. De bør jo eventuelt vite hvor du kan skaffe det om de ikke har selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alternativt hvis du har tilgang til overhead kan du bruke denne til å lyse bokstavene på veggen. Da kan du jo bare skrive bokstavene på transparent akkurat sånn du vil ha de og male etter konturen på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...