AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #1 Skrevet 15. februar 2020 Han sa han måtte snakke med meg. Siden det nå var 6 mnd siden bruddet mellom han og den andre, så klarte han å si det til meg. Nå hadde han fått det litt på avstand. Han forteller da, en kveld vi satt der i sofaen, at han forelsket seg i ei dame for nesten 2 år siden. Hun er 12 år yngre enn meg (selvsagt) og han beskriver henne som veldig vakker. Jeg har ikke ønsket se bilde av henne (han har visst fortsatt et lagret på telefonen, den idioten!), jeg har derimot fått innblikk i en del meldinger, men han sa han hadde slettet de heftigste. Disse to har virkelig vært på "følelses-galleien". De har vært så forelsket i hverandre, så betatt, så glade i hverandre og bare lengtet etter å elske med hverandre. Mannen min sier det er han som har holdt igjen. Hun er forresten ikke gift og alt begynte som et vennskap mellom dem, der han støttet henne i en vanskelig sak. Han sier han har vært farlig nære å elske henne. Han inrrømmrer at han aldri har hatt så sterke følelser noen gang, ikke en gang for meg. Han sier at det nå er over. Hun har gått videre, han har gått videre, og det var han som avsluttet det mellom dem pga dårlig samvittighet overfor meg. Når jeg spør om han vurderte gå fra meg, sier han at han var innom tanken, men slo det vekk fordi vi har så sterke bånd og vært gift i så mange år (30!!). Vi begynner dessuten dra på åra (55/60) og han syns det er skummelt å gå fra alt det vante, alle rutiner, og en "snill og god kone som han aldri har kranglet med". Det var hans ord. Han sier han er glad i meg, at han liker tryggheten vi deler, livet som er godt og fint med barna og barnebarna i nærheten, med våre små turer til hytta og ut i båten. Men han sier han savner lidenskap, sex, det å kjenne seg elsket og anerkjent. Han trengte oppmerksomhet, hadde i grunnen sluttet å være glad i meg da han traff henne. Sier nå at han likevel er glad i meg, at han fant litt tilbake til meg i alt det han fikk av henne. Hun bygde han opp igjen, sier han. Det skal sies at han har rett. Jeg var ikke meg selv i en periode. Mistet to nære og var i sorg. Var nok litt grinete og sur den tiden, samt at jeg led av depresjon. Jeg merket at han blomstret en periode og han ble usedvanlig fjern og distansert. Var ofte for sent hjemme fra jobb og han har innrømmet at han da traff henne eller snakket med henne. Han sier de ikke har ligget sammen.Og det er han stolt av at han har klart å la være...(!!?) Hvordan ville dere tatt dette? Hva bør jeg gjøre? Han har "nesten elsket henne" sier han! Det er sterke saker. Betyr det at han enda føler så sterkt eller kan det ha gått over? Jeg opplever at han får stjerner i øynene når han snakker om henne, og samtidig virker han trist over at det er over. Og på den annen siden, veldig opptatt av å si hvor glad han er i meg!! Men tenk om han enda savner henne. Tenk om han innerst inne skulle ønske seg henne. Han gjorde bare det som var rett, ved å bli hos meg. Han våget ikke noe annet. Og han ønsket ikke knuse meg som han sa. Det tyder jo på at han har tenkt tanken å gå fra meg HVA gjør jeg med dette? er lei meg, såret, skuffet, overrasket...Han har aldri vært utro noen gang. Anonymkode: 6676f...6b3 2
Nymerïa Skrevet 15. februar 2020 #2 Skrevet 15. februar 2020 Men han sier han savner lidenskap, sex, det å kjenne seg elsket og anerkjent. Han trengte oppmerksomhet, hadde i grunnen sluttet å være glad i meg da han traff henne. Sier nå at han likevel er glad i meg, at han fant litt tilbake til meg i alt det han fikk av henne. Hun bygde han opp igjen, sier han. OK, så han fikk dette annet steds. Enn du? Har du følt deg elsket og anerkjent? Har han vært en bedre partner enn du? Jeg vil tro det er enda vanskeligere å føle seg elsket og anerkjent av denne mannen nå. Og det vil igjen gi deg mindre lyst til å gi han kjærlighet og anerkjennelse. Må du da ta høyde for at han på nytt søker oppmerksomhet andre steder ettersom han er så avhengig av bekreftelse? Tar denne mannen din innover seg hva slags håpløs situasjon han har satt deg i? 36
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #3 Skrevet 15. februar 2020 Da ville jeg sagt at jeg trengte en 1,5 års pause der jeg skulle vurdere å ta ham tilbake etter utroskapen (det er definitivt utroskap). Anonymkode: 9ec5c...315 23
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #4 Skrevet 15. februar 2020 Har han endelig fortalt det : Anonymkode: 8166e...f01 21
Alex_rude Skrevet 15. februar 2020 #5 Skrevet 15. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han endelig fortalt det : Anonymkode: 8166e...f01 Oi😱 dette må jo være han! fy for en vanskelig situasjon. Vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort.. dette er mye verre en et one night stand😏. Dette vet jeg ikke om jeg hadde klart å komme over.. Stakkars deg ts😞 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #6 Skrevet 15. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han endelig fortalt det : Anonymkode: 8166e...f01 Tviler på at Mann58 har sagt det. Han tørr jo ikke det. Kanskje dette er Mann58 i forkledning som kvinne .. han spurte jo stadig oss om hvordan kona kom til å reagere hvis han sa noe. Uansett er dette utroskap og kastet dritten ut. Anonymkode: af81d...de9 9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #7 Skrevet 15. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han endelig fortalt det : Anonymkode: 8166e...f01 😂 tenkte det samme 🙈 Anonymkode: 8e6f3...b36 3
VillAnna Skrevet 15. februar 2020 #8 Skrevet 15. februar 2020 Ts, tror du virkelig på at de ikke har ligget sammen? Kom deg uansett til legen og test deg for sykdommer. Krev å få vite hvem dama er også kryssforhører du henne også. Han idioten av en mann tror han er «snill» som forteller deg dette.. ulv i fåreklær! Du skal bli like sint som om du tok dem på fersken midt i en sengevals. Tupp han ut. Han elsker noen andre... og savner noen andre... og nå vil han ha trøst av deg. 24
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #9 Skrevet 15. februar 2020 TS her. Nei de har ikke ligget sammen. Han vet at om han hadde gjort det, hadde jeg kastet ham ut. Han vet også at jeg i alle år har sagt at jeg nok ville tolerere emosjonelt utroskap bedre enn fysisk. Når vi har diskutert dette opp gjennom. Jeg sitter her selv nå og vet ikke ut eller inn. Han sliter forresten også litt med potensen, så det kan være grunnen til at han faktisk ikke har turt å ligge med henne. Han sier det er han som har holdt igjen. Kan det tenkes at han enda har tanker og følelser hos henne? jeg får inntrykk av at han var virkelig forelsket takk for linker dere har lagt ved, jeg har ikke fått sett på dem enda. Skal lese siden. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Joda det er utroskap, men kaster man noen ut når de ikke har vært fysisk utro? og hvordan kan jeg vite at han snakker helt sant? kan det tenkes at han holder noe tilbake? han har jo slettet mye på mobilen sier han, men ikke det ene bildet. Bør jeg se det? sikkert ikke lurt. Anonymkode: 6676f...6b3
kisskissbangbang Skrevet 15. februar 2020 #10 Skrevet 15. februar 2020 Tja, tja. Etter 30 år sammen i et forhold jeg sjøl innrømmer ikke har vært det beste hele tiden ... jeg trur dette hadde blitt tilgitt fort av meg. Jeg hadde vært såra, sint og skuffa, men jeg hadde nok definitivt ikke forlatt ham for dette dersom jeg fortsatt elska ham. 16
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #11 Skrevet 15. februar 2020 Hva har han tenkt å gjøre for å reparere forholdet da? Hva har han tenkt å gjøre for å få lidenskap, romantikk og spenning i deres forhold? Eller er det du som får skylda? Og du som må ta ansvar for å rette opp? Han har vannet gresset et annet sted enn hjemme. Han har investert tid, krefter og energi et annet sted enn i deres forhold. Har han tenkt å bruke like mye krefter på deres forhold? Hvis han ikke har det, vil han selvsagt ikke kunne forvente å få det samme tilbake. Anonymkode: 03864...50c 15
MammaMums Skrevet 15. februar 2020 #12 Skrevet 15. februar 2020 For en forferdelig situasjon 😔 Dette er bare vondt 😔😔😔 Jeg tenker som så at hadde jeg vært i samme situasjon, så hadde jeg prøvd å gi dette ekteskapet tid.. Tid til å få fakta på bordet, tid til å kjenne på det som kommer frem og tid til å bli kjent med hverandre gjennom dette som har foregått.... jeg ville ikke løpt fra det. Jeg skjønner absolutt om du gjør det altså. Alle har jo sine grenser for hva man kan leve med og leve i.. Jeg ville bare akkurat nå gitt det hele tid 😔 Manhe gode klemmer til deg❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #13 Skrevet 15. februar 2020 28 minutter siden, kisskissbangbang skrev: ...Jeg hadde vært såra, sint og skuffa, men jeg hadde nok definitivt ikke forlatt ham for dette dersom jeg fortsatt elska ham. Spørsmålet er jo mer om han elsket henne. Anonymkode: 9ec5c...315 3
esmer Skrevet 15. februar 2020 #14 Skrevet 15. februar 2020 Kjære deg. Jeg er "bare" 23 år gammel og kanskje jeg ikke har noe jeg skulle sagt på grunn av manglende livserfaring. Dere har tross alt holdt sammen i 30 år. Mannen din har behandlet deg uten respekt! Han er stolt over at han har klart å ikke ligge med henne? Klapp på skulderen, denne mannen fortjener en medalje. Han har gått bak ryggen din, ydmyket dine følelser og rett og slett vært egoistisk. Jeg ser at du ubevisst prøver å ta ansvar for hans handlinger ved å nevne at du har vært i sorg og deprimert i en periode. Det gjør det jo bare enda verre - han har sveket deg når du trengte han mest. Vanskelig å si hva du skal gjøre når det ikke er fysisk utroskap det er snakk om. Men for meg høres dette ikke ut som en liten betatthet. Det jeg tror du bør gjøre, er å tenke om han elsker deg eller om han elsker deg fordi du gir han de trygge rammene han ikke tørr å bryte helt ut av. Klem til deg, TS ❤️ 43
VillAnna Skrevet 15. februar 2020 #15 Skrevet 15. februar 2020 1 minutt siden, esmer skrev: Kjære deg. Jeg er "bare" 23 år gammel og kanskje jeg ikke har noe jeg skulle sagt på grunn av manglende livserfaring. Dere har tross alt holdt sammen i 30 år. Mannen din har behandlet deg uten respekt! Han er stolt over at han har klart å ikke ligge med henne? Klapp på skulderen, denne mannen fortjener en medalje. Han har gått bak ryggen din, ydmyket dine følelser og rett og slett vært egoistisk. Jeg ser at du ubevisst prøver å ta ansvar for hans handlinger ved å nevne at du har vært i sorg og deprimert i en periode. Det gjør det jo bare enda verre - han har sveket deg når du trengte han mest. Vanskelig å si hva du skal gjøre når det ikke er fysisk utroskap det er snakk om. Men for meg høres dette ikke ut som en liten betatthet. Det jeg tror du bør gjøre, er å tenke om han elsker deg eller om han elsker deg fordi du gir han de trygge rammene han ikke tørr å bryte helt ut av. Klem til deg, TS ❤️ Dette. 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #16 Skrevet 15. februar 2020 Takk for gode svar til meg. Jeg er enig med deg på 23, som jeg synes skriver veldig klokt (!). Ja jeg må finne ut om han blir fordi han elsker meg eller fordi han elsker livet vi har. Jeg tror dessverre det siste. Jo han er glad i meg men jeg tror han hadde (har?) veldig sterke følelser for henne. Han sier han fortsatt tenker en del på henne. Og hva vet jeg, kanskje ser han bilde av henne i smug? Jeg spurte hvorfor han brøt med henne til slutt. Han sa at hun ville så mye mer enn han (??) og at han ikke kunne gi henne det seksuelle. Han sa også at han følte han levde en livsløgn og kjente seg dratt mellom to kvinner. Han valgte den han hadde hele sitt liv med. Og han virket så stolt av seg selv da han sa det.. Sukk. Blir litt oppgitt. Dette er jo et svik, ikke sant?og jeg antar hun er pen når han sier det slik. Vil vel bare gjøre vondt å se henne. Selv er jeg helt ordinær og eldre enn henne selvsagt. Mistet tillit til han. Skal jeg bare bli i dette pga all historie jeg også? Han ble ikke betatt i tre uker. Det varte i halvannet år!! Anonymkode: 1b383...44a 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #17 Skrevet 15. februar 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Nei de har ikke ligget sammen. Han vet at om han hadde gjort det, hadde jeg kastet ham ut. Han vet også at jeg i alle år har sagt at jeg nok ville tolerere emosjonelt utroskap bedre enn fysisk. Når vi har diskutert dette opp gjennom. Jeg sitter her selv nå og vet ikke ut eller inn. Han sliter forresten også litt med potensen, så det kan være grunnen til at han faktisk ikke har turt å ligge med henne. Han sier det er han som har holdt igjen. Kan det tenkes at han enda har tanker og følelser hos henne? jeg får inntrykk av at han var virkelig forelsket takk for linker dere har lagt ved, jeg har ikke fått sett på dem enda. Skal lese siden. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Joda det er utroskap, men kaster man noen ut når de ikke har vært fysisk utro? og hvordan kan jeg vite at han snakker helt sant? kan det tenkes at han holder noe tilbake? han har jo slettet mye på mobilen sier han, men ikke det ene bildet. Bør jeg se det? sikkert ikke lurt. Anonymkode: 6676f...6b3 Du skal ikke bare se bilde, du skal kontakte damen og sjekke om det han sier til deg er riktig. Du kommer alltid til å lure med mindre du får vite ALT nå. Denne kvinnen kommer til å være et spøkelse i deres forhold for all fremtid. Han kunne likesågodt ligget med henne egentlig. Skaden er den samme. Og han er «stolt» av at han ikke har gjort det? Kanskje hvis tissefanten hans hadde virket så hadde han gjort det. Anonymkode: af81d...de9 15
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #18 Skrevet 15. februar 2020 Kast han ut for nå. Hvis han virkelig vil ha DEG så må han jobbe for det. Anonymkode: af81d...de9 5
VillAnna Skrevet 15. februar 2020 #19 Skrevet 15. februar 2020 Les den tråden (til mannen din?) her inne så ser du fort hva du skal gjøre. Noen har linket den opp her. 6
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. februar 2020 #20 Skrevet 15. februar 2020 Synes det er dårlig gjort av ham å fortelle deg dette nå, hvis forholdet har vært avslutta i et halvt år! Hva vil han oppnå med det? Lette sin egen samvittighet? Dersom det er 100 % over burde han bare ha holdt det for seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå