Gå til innhold

Dere som bruker foundation hver dag

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker det ikke over hele ansiktet, det trenger jeg ikke. bruker det for å jevne ut i t-sonen. Da trenger jeg ikke noe mere sminke enn det. 

Anonymkode: 353fc...c63

Jeg trenger det mest i t.sonen og i kinnene, da blir det så dumt å utelate panna som egentlig ikke trenger sminke utenom bronzer da. 

Anonymkode: 6ceeb...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huden din må være helt utslitt av all denne unødvendige dillingen.

Anonymkode: 0b961...9df

Neida, den er er fin og jevn, tross at jeg har passert 40. Om jeg slurver med rens og fukt derimot synes både linjer og porer. 

Har du forøvrig noe å bidra med i tråden? 

Anonymkode: 22c12...d4e

Skrevet

Noen apotek har hud-analyse. Kanskje det finnes en som har det i nærheten av deg. Hvis ikke gå til hud-klinikk med hud-spesialist, hvis du plages mye, da analyserer de og hjelper deg med huden din. 

Anonymkode: 32baa...9fb

Skrevet
På 15.2.2020 den 15.54, AnonymBruker skrev:

Nei, man må ikke bruker concealer, highlighter og bronzer selv om man bruker foundation. Litt blush kan være greit da.

Anonymkode: a67cd...3f6

Men da ser man jo ut som en pannekake. Det gjør i hvert fall jeg. Blir veldig ensfarget.

Skrevet
Akkurat nå, 00er skrev:

Men da ser man jo ut som en pannekake. Det gjør i hvert fall jeg. Blir veldig ensfarget.

Ja samme her.  Man blir helt flat, det er prisen man betaler for å jevne ut huden.  Så jeg må også på med ihvertfall bronzer, ellers ser det bare rart ut. 

Skrevet
På 15.2.2020 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Jeg orker det fordi jeg vet ikke om noe annet. Alle jentene i klassen min hadde perfekt hud uten kviser unntatt meg. Fikk sorte prikker over nesa og ut mot kinnene over natta når jeg var 12, og store verkende kviser som var umulig å skjule med dekkstift. 

Ble satt på mange kurer men kvisene roet seg ikke. Til og med inn i 30 årene slet jeg fremdeles. Hjelper ikke akkurat på at huden i ansiktet mitt i tillegg er gusten og grå. Solen hjelper ikke for jeg blir ikke brun, bare rød som en tomat. 

Så jeg har vært avhengig av foundation for å føle meg vel i alle år. Det er blitt en vane. Misunner virkelig dere som klarer dere uten, men jeg ser virkelig ut som en mann hvis jeg ikke dekker til hudormer, kviser/arr og ujevnheter. 

Det er stressende også. På hytteturer misunner jeg venninnene mine som kan gå en hel helg uten noe i ansiktet utenom fuktighetskrem og de ser like forbanna vakre ut. Ikke en hudorm å se. Mens jeg må friske opp flere ganger om dagen for at det ikke skal se helt forjævlig ut. 

Går kun uten på dager hvor jeg er alene hjemme. 

Anonymkode: 07795...83d

Så slutt med det da vel. 

Jeg ser mye verre ut enn hun på bildet, men man får ikke bedre hud av å dekke huden til så den ikke får puste. Lær å like alle deler av deg selv, det er herlig! 1283751398_ScreenShot2018-03-27at4_58_29PM.thumb.png.b60e26e5e9acb67fef1c92b7e1e4006f.png

Anonymkode: a57bd...b38

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så slutt med det da vel. 

Jeg ser mye verre ut enn hun på bildet, men man får ikke bedre hud av å dekke huden til så den ikke får puste. Lær å like alle deler av deg selv, det er herlig! 1283751398_ScreenShot2018-03-27at4_58_29PM.thumb.png.b60e26e5e9acb67fef1c92b7e1e4006f.png

Har man akne spiller det ingen trille om man bruker sminke eller ei, kvisene kommer fra overproduksjon av talg eller av hormonelle årsaker og kommer ikke av ytre faktorer. Det er bare å bruke så mye sminke man vil, bare man fjerner det før man legger seg og ellers har en god renserutine. 

• Liker 3
Skrevet

Orker og orker. Jeg liker å berøre ansiktet. Jeg trenger ikke egentlig, men liker å bruke pudder for å bli litt mer gyllen og jevn i fargene. I tillegg er det solfaktor i den jeg bruker. Bruker Bare Minerals og den ser så naturlig ut at man ikke ser man bruker den.

Andre pudder/kremer legger seg som et tørt lag og fremhever alle linjer fordi det «dyttes vekk» når du beveger ansiktet. 

Vaske av og så ha på en deilig krem etterpå. 

Gjør ikke noe av dette hver dag, men har jo lyst selv om jeg ikke gjør det. Gjør det ikke fordi jeg tror at huden ikke har godt av å bli vasket hver dag rett og slett. 

Skrevet
Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Har man akne spiller det ingen trille om man bruker sminke eller ei, kvisene kommer fra overproduksjon av talg eller av hormonelle årsaker og kommer ikke av ytre faktorer. Det er bare å bruke så mye sminke man vil, bare man fjerner det før man legger seg og ellers har en god renserutine. 

Vel jeg har som sagt acne, hatt I 20 år+. Jeg merker bedring ved å unngå å drikke alkohol for hyppig, samt ikke dekke til huden. Klart det blir verre, en inflammasjon blir ikke bedre av å smøre på masse rare stoffer som kroppen egentlig ikke har godt av, uansett acne eller ikke. 

Jeg har jo alltid utbrudd, men merker alikevel klart forskjell. 

Dessuten synes jeg etter 10 år + med dekkstift at det ser bedre ut uten, og har det mye bedre uten. 

Skrevet
On 2/19/2020 at 3:41 PM, AnonymBruker said:

Neida, den er er fin og jevn, tross at jeg har passert 40. Om jeg slurver med rens og fukt derimot synes både linjer og porer. 

Har du forøvrig noe å bidra med i tråden? 

Det du beskriver er jo totalt unødvendig og bidrar ikke til noe annet enn å.gjøre huden din verte.

Skrevet
På 19.2.2020 den 13.09, AnonymBruker skrev:

Stunden jeg sminker meg om morgenen er kosestund. Jeg tar en kopp kaffe, setter på en youtubevideo, og koser meg. 

I det jeg kommer hjem renser jeg med dobbelrens. Oljerens, så en skumrens. Så rikelig med fukt, ofte en skrubb og en maske. På kvelden renser jeg med rensekrem. Så et godt serum eller to, og nattkrem. Også dette er avslapning, litt egenpleie i hverdagen. 

Hadde dette bare vært stress og pes hadde jeg nok ikke orket. 

Det der er drømmen min å få til igjen. Men med tre små blir det fort gjort å bare ty til sminkefjernerservietter 😂 

Anonymkode: b61e2...153

Skrevet
On 2/19/2020 at 3:17 PM, AnonymBruker said:

Huden din må være helt utslitt av all denne unødvendige dillingen.

For noe tull. Typisk at den som ikke gidder å spandere ti minutter morgen og ti minutter kveld på hudpleie uttaler seg så bastant. Jeg er 58 år, har alltid stelt huden min i tre, fire enkle trinn med gode produkter som ikke koster allverden og som gitt meg en veldig klar, ren hud uten linjer. 

Anonymkode: 56251...c92

Skrevet
25 minutter siden, 00er skrev:

Pannekaker er gjerne brunflekkete. Hvor fikk du pannekake fra av alle ting? 
😛 

Må være sånn skikkelig bløt brunkrem man bruker da isf. 

• Liker 2
Skrevet

har brukt foundation hver dag i 30 år, og synes ikke det er slitsomt. Er jo lett å få av. Den irriterer ikke huden heller. Og det er jo ikke nødvendig med alt det andre du nevner, bare fordi man bruker foundation. Det eneste jeg føler jeg må ha i tillegg når jeg bruker foundation, er litt leppestift eller blush. 

Anonymkode: ad67b...35b

Skrevet
On 2/19/2020 at 3:18 PM, AnonymBruker said:

Men du lar ikke huden din hvile med så mye rensing

Anonymkode: a67cd...3f6

Det er rensen, exfolieringen, som gir deg fin hud. 

Skrevet
3 minutter siden, filifjonka skrev:

Det er rensen, exfolieringen, som gir deg fin hud. 

Nja. Selvfølgelig blir det gjerne jevnere hud og færre kviser og akne når du renser. Men overdrivelsen vil bare føre til økt tørrhet og ødelegge hudens evne til å beskytte seg totalt

• Liker 2
Skrevet
På 19.2.2020 den 15.30, AnonymBruker skrev:

Har plettfri hud teksturmessig, men har små pigmentflekker, rødhet mellom øynene, på haka og rundt nesa og veldig blå ringer under øynene.  Tror mer at farge og toneforskjell gjør at vi ser eldre ut enn rynker.  Ser mye bedre og friskere ut med foundation og går sjelden uten.  Ser ingen forskjell på huden om jeg går noen dager uten sminke.  Så dere som har ujevn tone på huden og ikke sminker dere ser eldre ut enn deres sminkede medsøstre. 

Anonymkode: 6ceeb...ad0

Samme her! Har egentlig alltid hatt "ferskenhud" uten kviser og urenheter, og brukte sjeldent hudsminke fram til slutten av 30-årene. Da dukket pigmentflekkene opp og de ble bare større og mørkere med årene. I tillegg til små sprengte blodkar, ser jeg rett og slett eldre ut uten foundation. Men bruker ikke mye til  hverdags. Trikset mitt er å blande foundation 50/50 med en fargeløs base (glo minerals sheer tint base illuminator) og smøre inn i ansiktet med fingrene. Det tar ikke så lang tid og resultatet blir naturlig og ikke som en heldekkende maske. Bruker litt blush i "eplekinna", på neseryggen og øyenlokkene.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

For noe tull. Typisk at den som ikke gidder å spandere ti minutter morgen og ti minutter kveld på hudpleie uttaler seg så bastant. Jeg er 58 år, har alltid stelt huden min i tre, fire enkle trinn med gode produkter som ikke koster allverden og som gitt meg en veldig klar, ren hud uten linjer. 

Anonymkode: 

Unødvendig og bortkastede penger.

Skrevet
1 hour ago, BiancaWhite said:

Nja. Selvfølgelig blir det gjerne jevnere hud og færre kviser og akne når du renser. Men overdrivelsen vil bare føre til økt tørrhet og ødelegge hudens evne til å beskytte seg totalt

Jadda Jadda.. Bla bla... If you say so.. Du om det... 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Unødvendig og bortkastede penger.

Sikkert, ikke behøver man å bruke penger på mat når jeg tenker med om. Totalt unødvendig og bortkastede penger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...