AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #1 Skrevet 15. februar 2020 Hvordan orker dere det? Jeg synes det er kjempeslitsomt spesielt når jeg må fjerne det om kvelden. Huden min blir irritert og det tar en evighet. Og med foundation kommer concealer, highlighter og bronzer. Da blir det fort full face og enda vanskeligere å ta av. Jeg hadde brukt foundation mye oftere hvis det ikke hadde vært så slitsomt. Anonymkode: 8667e...816 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #3 Skrevet 15. februar 2020 Jeg orker det fordi jeg vet ikke om noe annet. Alle jentene i klassen min hadde perfekt hud uten kviser unntatt meg. Fikk sorte prikker over nesa og ut mot kinnene over natta når jeg var 12, og store verkende kviser som var umulig å skjule med dekkstift. Ble satt på mange kurer men kvisene roet seg ikke. Til og med inn i 30 årene slet jeg fremdeles. Hjelper ikke akkurat på at huden i ansiktet mitt i tillegg er gusten og grå. Solen hjelper ikke for jeg blir ikke brun, bare rød som en tomat. Så jeg har vært avhengig av foundation for å føle meg vel i alle år. Det er blitt en vane. Misunner virkelig dere som klarer dere uten, men jeg ser virkelig ut som en mann hvis jeg ikke dekker til hudormer, kviser/arr og ujevnheter. Det er stressende også. På hytteturer misunner jeg venninnene mine som kan gå en hel helg uten noe i ansiktet utenom fuktighetskrem og de ser like forbanna vakre ut. Ikke en hudorm å se. Mens jeg må friske opp flere ganger om dagen for at det ikke skal se helt forjævlig ut. Går kun uten på dager hvor jeg er alene hjemme. Anonymkode: 07795...83d 12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #4 Skrevet 15. februar 2020 Nei, man må ikke bruker concealer, highlighter og bronzer selv om man bruker foundation. Litt blush kan være greit da. Anonymkode: a67cd...3f6 12
Fydda Skrevet 15. februar 2020 #5 Skrevet 15. februar 2020 Bruker pudder-foundation (bareMinerals) og ser ikke behovet for concealer, highlighter, bronzer osv. i tillegg. Huden min er veldig rød enkelte steder og ujevn i fargen, med noen urenheter her og der. Huden min er lett irritert og reagerer på en del sminke, spesielt sminke fra typiske klesbutikkmerker, da jeg har kuldeeksem fra nattefrosten kommer til den går og soleksem fra nattefrosten går til den kommer igjen. Foundationen jeg bruker gjør at huden ser friskere og jevnere ut, og dekker urenhetene uten å "fjerne" dem. Det går fort å ta på og å ta av. Bruker minst fem ganger lengre tid på å både ta på og fjerne maskaraen, for å si det sånn. 😛 1
GlitterGuri Skrevet 15. februar 2020 #6 Skrevet 15. februar 2020 Jeg har begynt å bruke BB-cream på hverdager, det er mye bedre for huden! Det er ikke like «tungt» som vanlig foundation, dekker lite/medium og gir en naturlig look også er det jo selvsagt enkelt å fjerne fra huden Kan anbefale Isadora sin BB-cream, love it! 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #7 Skrevet 15. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg orker det fordi jeg vet ikke om noe annet. Alle jentene i klassen min hadde perfekt hud uten kviser unntatt meg. Fikk sorte prikker over nesa og ut mot kinnene over natta når jeg var 12, og store verkende kviser som var umulig å skjule med dekkstift. Ble satt på mange kurer men kvisene roet seg ikke. Til og med inn i 30 årene slet jeg fremdeles. Hjelper ikke akkurat på at huden i ansiktet mitt i tillegg er gusten og grå. Solen hjelper ikke for jeg blir ikke brun, bare rød som en tomat. Så jeg har vært avhengig av foundation for å føle meg vel i alle år. Det er blitt en vane. Misunner virkelig dere som klarer dere uten, men jeg ser virkelig ut som en mann hvis jeg ikke dekker til hudormer, kviser/arr og ujevnheter. Det er stressende også. På hytteturer misunner jeg venninnene mine som kan gå en hel helg uten noe i ansiktet utenom fuktighetskrem og de ser like forbanna vakre ut. Ikke en hudorm å se. Mens jeg må friske opp flere ganger om dagen for at det ikke skal se helt forjævlig ut. Går kun uten på dager hvor jeg er alene hjemme. Anonymkode: 07795...83d Men det er jo som du sier en vane. Hvis man vanligvis går med mye sminke, vil man føle at man ser blek/sliten ut uten, men dersom man aldri hadde begynt med all denne sminka, ville man jo ikke fått den følelsen i utgangspunktet. Jeg bruker sjelden sminke, ikke fordi jeg er så ekstremt pen, men siden jeg bruker lite/ingen sminke til vanlig er det slik jeg er vant til å se meg selv, og dermed føler jeg meg ikke stygg uten. Alt handler om vane. Anonymkode: f7306...af1 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #8 Skrevet 15. februar 2020 Husker jeg gjorde det for noen år siden. Forstår i dag ikke hvordan jeg orka det. Bruker sjeldent foundation på vår og sommer pga jeg må påføre solkrem hver andre time om jeg er ute eller blir eksponert for sol. Er bedre å forebygge dårlig hud enn å gjemme dårlig hud med foundation. Bruk heller penger på gode hudpleieprodukter og på å ta vare på huden. Det er ikke bra for huden å ha foundation på seg halve døgnet. Anonymkode: 58112...1de 1
Djungelvrål Skrevet 16. februar 2020 #9 Skrevet 16. februar 2020 Bruker rensekrem x 2 og toner x 2 for å bli helt ren. Men bruk en skumrens hvis du liker det, er mye mer effektivt.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 Stunden jeg sminker meg om morgenen er kosestund. Jeg tar en kopp kaffe, setter på en youtubevideo, og koser meg. I det jeg kommer hjem renser jeg med dobbelrens. Oljerens, så en skumrens. Så rikelig med fukt, ofte en skrubb og en maske. På kvelden renser jeg med rensekrem. Så et godt serum eller to, og nattkrem. Også dette er avslapning, litt egenpleie i hverdagen. Hadde dette bare vært stress og pes hadde jeg nok ikke orket. Anonymkode: 22c12...d4e 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 Huden min blir rett og slett ikke irritert av det, heller ikke hvis jeg glemmer å fjerne den. Men jeg har funnet et merke som funker perfekt for meg, kan få litt tørr hud om jeg prøver noe annet. Anonymkode: f840e...ca3 1
Djungelvrål Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stunden jeg sminker meg om morgenen er kosestund. Jeg tar en kopp kaffe, setter på en youtubevideo, og koser meg. I det jeg kommer hjem renser jeg med dobbelrens. Oljerens, så en skumrens. Så rikelig med fukt, ofte en skrubb og en maske. På kvelden renser jeg med rensekrem. Så et godt serum eller to, og nattkrem. Også dette er avslapning, litt egenpleie i hverdagen. Hadde dette bare vært stress og pes hadde jeg nok ikke orket. Anonymkode: 22c12...d4e Hvorfor renser du når du kommer hjem og i tillegg på kvelden?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #13 Skrevet 19. februar 2020 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Hvorfor renser du når du kommer hjem og i tillegg på kvelden? For å la huden puste og hvile mest mulig. Selv om jeg liker sminke og foundation er jeg fullt klar over at det ikke er det beste for hud og porer. Anonymkode: 22c12...d4e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #14 Skrevet 19. februar 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: det jeg kommer hjem renser jeg med dobbelrens. Oljerens, så en skumrens. Så rikelig med fukt, ofte en skrubb og en maske. På kvelden renser jeg med rensekrem. Så et godt serum eller to, og nattkrem. Huden din må være helt utslitt av all denne unødvendige dillingen. Anonymkode: 0b961...9df 5
Alex_rude Skrevet 19. februar 2020 #15 Skrevet 19. februar 2020 Bruker kun lett pudder foundation for tiden. Og overhode ikke hver dag. Huden har det mye bedre når den får puste innimellom☺️. Er ingen som trenger tykke lag med sminke på huden ! Ingen! 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #16 Skrevet 19. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: For å la huden puste og hvile mest mulig. Selv om jeg liker sminke og foundation er jeg fullt klar over at det ikke er det beste for hud og porer. Anonymkode: 22c12...d4e Men du lar ikke huden din hvile med så mye rensing Anonymkode: a67cd...3f6 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #17 Skrevet 19. februar 2020 Bruker foundation der det er behov pluss rouge. Bruker ikke noe annet av det du nevner her, annet enn ved spesielle anledninger. Bruker ikke maskara. Anonymkode: 63a6c...da8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #18 Skrevet 19. februar 2020 Jeg bruker en tynn vannbasert foundation, det er overhodet ikke vanskelig å fjerne den. Så går jeg over highlightområder med en tynn lys concealer. Tar litt mørk rouge i kinnene og thats it. Det ser flawless ut. Jeg renser med rensemelk med en gang jeg kommer hjem, og tar på fuktighetskrem. Vasker huden kun med varmt vann på kvelden, og tar på nattkrem. Jeg synes hverken det er slit eller kos, det bare er. Akkurat som å pusse tennene og dusje, man bare gjør det. Tar 10 min til sammen. Anonymkode: fb9c4...88d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #19 Skrevet 19. februar 2020 Har plettfri hud teksturmessig, men har små pigmentflekker, rødhet mellom øynene, på haka og rundt nesa og veldig blå ringer under øynene. Tror mer at farge og toneforskjell gjør at vi ser eldre ut enn rynker. Ser mye bedre og friskere ut med foundation og går sjelden uten. Ser ingen forskjell på huden om jeg går noen dager uten sminke. Så dere som har ujevn tone på huden og ikke sminker dere ser eldre ut enn deres sminkede medsøstre. Anonymkode: 6ceeb...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #20 Skrevet 19. februar 2020 Bruker det ikke over hele ansiktet, det trenger jeg ikke. bruker det for å jevne ut i t-sonen. Da trenger jeg ikke noe mere sminke enn det. Anonymkode: 353fc...c63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå