Gå til innhold

Skulle begynt på IVF behandling, men er gravid (svakt positiv test)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt rådvill nå... Ventet mens i forgårs, og skulle egentlig begynt på IVF medisin (rekovelle) når den kom. Men det kom bare bittelitt farget utflod i går morges, ellers har det ikke vært noe. Tok en RFSU (tidlig) test i dag, og den var da svakt positiv.

Vi skulle i gang med første IVF forsøk. Har hatt to (tidlig) spontanaborter tidligere (for henholdsvis 1 og 1 1/2 år siden). Begge de gangene hadde jeg også svakt positiv test. Den andre gangen jeg var gravid var jeg også innom fastlegen og tok en test, som bekreftet graviditeten. Det gikk dessverre galt og begge gangene fikk jeg menstruasjon en uke etter det som var ventet.

I tidligere samtale med IVF sykepleier snakket hun om at hvis jeg ble spontant gravid kunne det være lurt å bruke en salve (mener det var lutinus hun mente), for det kunne kanskje øke sjansene for at det gikk bra. Dessverre skjedde jo dette nå i en helg, så nå får jeg ikke ringt henne igjen for å få nærmere veiledning. Bør jeg bare avvente dette til mandag når hun har kontortid?

Jeg lurer også på om jeg bør dra innom en lege og få en ny blodprøve som kan bekrefte graviditeten? I tilfelle det går galt igjen bør de kanskje gjøre nærmere undersøkelser?

Hvis det skulle vise seg å bli en ny tidlig spontanabort kan vi da evt. begynne forsøk ved neste mens (hvis det passer for sykehuset)?

Takk for alle råd og erfaringer.

Anonymkode: 6d6fa...664

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble også gravid rett før vi skulle i gang, jeg ringte sykehuset for å fortelle at jeg var blitt gravid naturlig og fikk da beskjed om at jeg kunne ta kontakt med de igjen om det ble abort, for å sette i gang behandlingen igjen når jeg var klar. Så akkurat den biten går nok bra😊 

Har desverre ikke svar på det andre da. 

Anonymkode: 97ed8...d4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...