Jytte Skrevet 15. februar 2020 #1 Skrevet 15. februar 2020 Det ser ut som Kristiansand og det som skjer der kan bli årets ferie sammen med barnebarna og foreldrene i tre, fire dager. De sa man kan overnatte innenfor i en hytte, tror det var i kardemommeby. Men blir ikke det stress, jeg liker å kunne trekke meg tilbake eller gå en liten tur enten alene eller sammen med et av barna f.eks. Foreldrene mener at det ikke blir mye stress når man allerede har barn. Jeg er litt uenig, men er kanskje ikke like sosial som de er. Har ikke sagt noe, tenker at da leier jeg hotell eller hytte utenfor området eller gjennom airbnb. Planene er ikke fastsatt, er også snakk om andre steder og trenger ikke være på sørlandet. Jeg foreslo Langedrag, men det er jo også dyrt og kanskje like mye styr. De siste årene har vi leid hus i nærhet til badestrand og vært innom Foldvik familiepark blant annet. Foldvik var avslappende selv med mange barn der. Men å være flere dager innenfor et område med en rekke parker og aktiviteter og show for barn, blir det ikke stress for barna også? De er 2 og fem år. Jeg kan selvfølgelig ikke bestemme årets reisemål, men tenker i alle fall ikke bo i Kardemommeby og være der 24/7. Hva annet kan jeg foreslå, egentlig tror jeg ikke de har TENKT seriøst å tilbringe dager innenfor ett område med masse turister. Tror det bare var en setning som falt som et tilbud de har der. Jeg ser for meg at vi leier et feriehus i nærhet til strand, men til sammen vil det bli dyrt hvis de skal få med seg alt som skjer ellers. Foreslo også en campingplass nær stranda, noen mil utenfor Kristiansand. Da kan jeg og min mor leie en hytte og de ha sin egen. Barna kan veksle på hvor de sover, så foreldrene får sove ut. Det er litt primitivt med do- og dusjanlegg, en kiosk og minikjøkken på hytta, men med grillplasser. Kan jeg sende de en link til plassen som et forslag? Det betyr at vi må kjøre, og det er ikke plass til alle i bilen, men jeg kan gjerne være på hytta og forberede middagen f.eks. Tror aldri min svigerdatter har bodd så primitivt i voksen alder, men vet hun er sporty og har sovet mange netter i telt under lengre turer av fysisk art. Vi må bestille snart. Noen tips til innspill og forslag jeg kan komme med sånn at alle vil trives? Foreldrene setter også pris på å leie hus med alt av fasiliteter og nærhet til stranda, men så er det dette med dyreparken og kaptein sabeltann m.fl. Jeg skal selvsagt ikke ha alt som jeg vil, og kan ofre meg og være med på laget en dag eller to i en park eller på et show. Det er jo morsomt å se at barna koser seg. Og før noen skriver at jeg kan velge å bli med og dra hjem når jeg vil, ja selvsagt vet jeg det. Men det må være en viss plan med kjøp av billetter, fly eller tog og retur. Min mor blir også med og vi to drar sammen. Det vil gå en hel dag til reise hvis vi ikke tar fly, og uansett må vi bli hentet med bil hvis det ikke er så langt å ta drosje. I fjor tok vi taxi så vi ikke okkuperte deres planer. Jeg vil helst ta fly til Kristiansand og ikke bruke en hel dag på reise med buss for tog. Jeg skjønner ikke vitsen med Kristiansand, dyreparken (liker ikke dyreparker men det er ikke tema), når yngste er to år. Har dere forslag å komme med? De har ikke bestemt seg, de snakket om noe ved Lillehammer også. De vil ha nesten to uker ved havet sammen med storfamilien med andre barn, hennes side og det er positivt. Jeg har ikke oversikt over tilbud for barnefamilier. Føler meg litt utakknemlig nå, men det er også en annen sak. Jeg kan si nei i år, men likevel, en dag eller tre kan gå veldig bra. De skal være en uke hjemme også og vi kan tilbringe ferien sammen her også, dra og grille, fiske og finne på ting. Greia er at jeg vil bruke tre timer tur - retur bare for å komme dit de bor. Og når de er hjemme, tror jeg ikke svigermor er den mest populære å tilbringe slutten av ferien sin sammen med.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #2 Skrevet 15. februar 2020 Sjekk ut Dvergsnestangen i Kristiansand. Anonymkode: 523d4...768
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #3 Skrevet 15. februar 2020 16 minutter siden, Jytte skrev: Det ser ut som Kristiansand og det som skjer der kan bli årets ferie sammen med barnebarna og foreldrene i tre, fire dager. De sa man kan overnatte innenfor i en hytte, tror det var i kardemommeby. Men blir ikke det stress, jeg liker å kunne trekke meg tilbake eller gå en liten tur enten alene eller sammen med et av barna f.eks. - Selv om dere overnatter i parken, betyr ikke det at dere ikke kan bevege dere utenfor parken. Så du kan trekke deg tilbake og går en tur og sånt. Foreldrene mener at det ikke blir mye stress når man allerede har barn. Jeg er litt uenig, men er kanskje ikke like sosial som de er. Har ikke sagt noe, tenker at da leier jeg hotell eller hytte utenfor området eller gjennom airbnb. - Det står du vel fritt til å gjøre? Så kan de andre overnatte i parken. Planene er ikke fastsatt, er også snakk om andre steder og trenger ikke være på sørlandet. Jeg foreslo Langedrag, men det er jo også dyrt og kanskje like mye styr. De siste årene har vi leid hus i nærhet til badestrand og vært innom Foldvik familiepark blant annet. Foldvik var avslappende selv med mange barn der. Men å være flere dager innenfor et område med en rekke parker og aktiviteter og show for barn, blir det ikke stress for barna også? De er 2 og fem år. Nei, det vil jeg ikke si. Da vi var i parken (overnattet 2 netter på hotellet rett utenfor parken) en sommer. Opplevde ikke stress. Men er du en stresset person, vil du nok oppleve stress de fleste plasser med turister om sommeren. Og da overføres gjerne stresset på barna også. Men tar dere det med ro og ikke stresser, blir nok ferieturen stressfri også. Blir hva man gjør det til selv. Jeg kan selvfølgelig ikke bestemme årets reisemål, men tenker i alle fall ikke bo i Kardemommeby og være der 24/7. Men hvorfor trenger du å være i Kardemommeby 24/7, selv om du bor der? Rett utenfor parken er det en badepark, og ellers er jo Kristiansand en fin by å se seg rundt i. Ulike aktiviteter. Virker som om at du er så negativt til turen, at du ikke klarer å se løsninger og det positive med turen. Er det slik at det er nødvendig at du blir med på turen, eller kan du finne på noe annet? Så kan de som drar til Kristiansand få en fin ferietur uten negativitet og stress? Resten av innlegget kommenterer jeg ikke, for det var jo bare en negativ tirade mot å dra til Kristiansand dyrepark. Jeg tenker at du enten bør ta deg sammen, eller la vær å bli med. Så du ikke ødelegger turen for de andre. Anonymkode: 90c9c...11d 1
Jytte Skrevet 15. februar 2020 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 90c9c...11d Svært så negativt du tolket mitt innlegg. Jeg er ikke negativ til Kristiansund, har vært mye der og bodde der en tid.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #5 Skrevet 15. februar 2020 Er det du som er svigermor? Jeg tenker at siden du er en person og de er mange, med små barn er det naturlig at de legger føringene for ferien. Skjønner at du uten små barn synes kardemomme by er rene helvete på jord. Dere kan som noen andre tipset sjekke ut dvergsnestangen. Ikke langt unna dyreparken men da er det ihvertfall i nærheten av en strand. Anonymkode: 20bc7...92b
Brunhilde Skrevet 15. februar 2020 #6 Skrevet 15. februar 2020 1 hour ago, Jytte said: Svært så negativt du tolket mitt innlegg. Jeg er ikke negativ til Kristiansund, har vært mye der og bodde der en tid. Ikke at følelsene dine for Kristiansund spiller noen rolle når turen går til Kristiansand. Jeg leste også innlegget ditt som negativt og satt igjen med en sånn "hvorfor gidder du egentlig å reise på feire"følelse etter at jeg var ferdig med å lese. Men, men, god tur.
Jytte Skrevet 15. februar 2020 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2020 3 minutter siden, Brunhilde skrev: Ikke at følelsene dine for Kristiansund spiller noen rolle når turen går til Kristiansand. Jeg leste også innlegget ditt som negativt og satt igjen med en sånn "hvorfor gidder du egentlig å reise på feire"følelse etter at jeg var ferdig med å lese. Men, men, god tur. Takk for den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå