Gå til innhold

Er det infulensa som herjer på skolene nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten 100 barn syke på skolen. Leste noe om at infulensaen i år rammer flere barn enn vanlig.

Noen som vet?

Anonymkode: a80f1...3a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, er influensa sesong igjen. Men det sagt, så er det ikke akkurat unntakstilstander til vanlig, Det er slik hvert år, men nå er det helt sikkert corona..

Spesielt adressa skriver endel om det. 

De som ikke har tatt vaksine har økt risiko for å bli syke. ..

Endret av Little Diva
Korrektur
  • Liker 4
Skrevet

Ja influensaen herjer, men at alle som er syke har influensa er vel relativt usannsynlig. 

I klassen min har vel en 6-7 barn hatt noen dager fravær de siste to ukene. Vet om to som har hatt influensa (borte over en uke med høy feber). Resten har hatt to eller tredagers forkjølelse, eller omgangssyken. Det er ikke influensa. 

Dette er på Romerike. 

Anonymkode: 69f7d...eb2

Skrevet

Tviler på at alle som er vekke faktisk har influensa, man kaller det det når det i realiteten er snakk om forkjølelse og feber.  

Anonymkode: ec70b...43a

• Liker 2
Skrevet

Sønnen min og flere i klassen hans har hatt influensa de siste ukene. Det har visst vært tynt i klasserommet, og mange har vært borte i over en uke. Regner med det faktisk er influensa da og ikke bare noe de tror. Sønnen min må jo ha fått smitten et sted også. (Han har fått det påvist hos lege.)

Anonymkode: 4f37c...720

Skrevet

På skolen og bhg her er det en blanding av influensa og vanlig forkjølelse som går nå

Skrevet

Men inful-ensaen er nå ekstra ille, da.

Anonymkode: 02b2c...687

• Liker 1
Skrevet

Det er influenca som kommer fra influencere

Anonymkode: f5a26...9a2

• Liker 4
Skrevet

Her er det rimelig glissent i klasserommene også. Syns egentlig det er litt deilig, men det kan man jo ikke si høyt som lærer 😋

Er en salig blanding av influensa, omgangssyke, foreldre som holder barna hjemme for at de ikke skal bli syke og foreldre som har tatt barne ut tidlig for å dra på vinterferie. 

Anonymkode: df79c...ad1

Skrevet

Det er helt normalt med mye sykdom i februar, men det blir skriverier om dette i år pga corona. Hilsen lærer.

Anonymkode: baa45...8b8

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt med mye sykdom i februar, men det blir skriverier om dette i år pga corona. Hilsen lærer.

Anonymkode: baa45...8b8

Jeg har to barn på 5 trinn og en på 8 trinn, har ikke opplevd det så ille som nå. Får bare håpe at denne influensaen dør ut før event korona viruset kommer.

Anonymkode: a80f1...3a9

Skrevet

Junior på 10 år var borte fra skolen hele denne uka pga. feber og influensa. Nå er det min tur...

Går mye av det nå!

Anonymkode: 46ded...f1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...