AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #1 Skrevet 14. februar 2020 Jeg trenger virkelig råd. Jeg har vært i ett samarbeid i studie sammenheng med en annen medstudent, vi skulle holde ett foredrag sammen . Etter foredraget var det ikke mulig for oss å få snakket sammen. Jeg følte jeg selv automatisk fikk en litt mindre rolle enn henne,og kjente litt på det etterpå. Vi skulle egentlig fortsette ett type samarbeid. Jeg sender tre meldinger etter møtet uten svar hvor jeg skriver : - Hvordan følte du deg gikk idag ? - Jeg jobber fra 10 , kan vi møtes å jobbe sammen etter arbeidstid? - Trenger virkelig å prate, synes dette gikk dårlig idag. Ingen svar, men kontaktlærer blir kontaktet og jeg får beskjed om å ikke kontakte henne mer. Vi hilser i gangen og jeg prøver være profesjonell. Etter noen uker skal vi ha ett sammendrag også felles , men jeg sender melding å sier at jeg ikke kommer denne dagen og at hun kan ha det alene. Nå har det endt med at hun har slettet meg på alle sosiale media. Er dette normalt?? Tåler folk så lite ? Anonymkode: 3ea7d...0f8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #2 Skrevet 14. februar 2020 Hun virker veldig konfliktsky? Ba hun virkelig kontaktlærer om å si til deg at du ikke skulle prøve å ta kontakt med henne mer!? I stedet for å snakke med deg direkte. Det er jo helt absurd. Enten er hun grassalt sur fordi det gikk dårlig, og skylder på deg, eller så vet jeg ikke. Anonymkode: 47544...d89 16
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #3 Skrevet 14. februar 2020 Hun vil tydeligvis ikke snakke med deg, men kanskje du kan få noen kommentarer og tips fra kontaktlæreren om situasjonen mellom deg og denne andre eleven? Anonymkode: 47544...d89 13
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #4 Skrevet 14. februar 2020 Norge er så passivt aggressivt. Typisk å kontakte sjefer i stedet for å prate. Eller kremte og se vekk om noen sier noe helt idiotisk rundt lunsjbordet. Diskusjoner i Norge går stort sett vis blikking, baksnakking og kalde skuldre. Anonymkode: 0e721...70a 23
The Kitten Skrevet 14. februar 2020 #5 Skrevet 14. februar 2020 Hvordan var samarbeidet før dette da? 3
Hakadaki Skrevet 14. februar 2020 #6 Skrevet 14. februar 2020 Har du ingen andre hendelser med vedkommende før dette? Synes det er merkelig at det blir såpass til konflikt at kontaktlærer fungerer som en budbringer for å be deg ikke kontakte henne. 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #7 Skrevet 14. februar 2020 3 minutter siden, The Kitten skrev: Hvordan var samarbeidet før dette da? Vi prøvde skape relasjoner fordi vi skulle samarbeide i ett prosjekt. Det endte fort i to delte veier uten at jeg skjønner helt hvorfor. Hun nevnte av og til at hun var litt redd for å gå på akkord med seg selv fordi vi var så forskjellige. Etterhvert endte det med mindre og mindre kontakt og at jeg da sendte disse meldingene. Jeg tar det så opp dagen etter , at jeg hadde sendt meldinger, hvor hun nærmest skriker til meg at hun ikke orker meldinger og telefoner, og senere blir jeg da konfrontert av kontaktlærer som hun da har snakket med. Dette er høyskole. Anonymkode: 3ea7d...0f8 1
Hjertefisk Skrevet 14. februar 2020 #8 Skrevet 14. februar 2020 Høres ut som om hun har et stort problem. Hva problemet et må gudene vite. Særdeles rar oppførsel. 18
Hakadaki Skrevet 14. februar 2020 #9 Skrevet 14. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi prøvde skape relasjoner fordi vi skulle samarbeide i ett prosjekt. Det endte fort i to delte veier uten at jeg skjønner helt hvorfor. Hun nevnte av og til at hun var litt redd for å gå på akkord med seg selv fordi vi var så forskjellige. Etterhvert endte det med mindre og mindre kontakt og at jeg da sendte disse meldingene. Jeg tar det så opp dagen etter , at jeg hadde sendt meldinger, hvor hun nærmest skriker til meg at hun ikke orker meldinger og telefoner, og senere blir jeg da konfrontert av kontaktlærer som hun da har snakket med. Dette er høyskole. Anonymkode: 3ea7d...0f8 Redd for å gå på akkord med seg selv under ett prosjekt? Enten har dere to heeeelt ulike standpunkt i ett alvorlig tema ellers er det noe annet galt her. Ingen reagerer vel så sterkt på litt uenigheter? 11
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #10 Skrevet 14. februar 2020 Hvor gamle er dere? Er du mann eller kvinne? Er dette høyere utdanning? Hva slags prosjekt er det snakk om? Jeg skjønner ikke konteksten. Anonymkode: 4b54a...4c5 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #11 Skrevet 14. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er dere? Er du mann eller kvinne? Er dette høyere utdanning? Hva slags prosjekt er det snakk om? Jeg skjønner ikke konteksten. Anonymkode: 4b54a...4c5 Tretti årene. Det var ett samarbeid under høyere utdanning. Noe som gikk over noen uker. Anonymkode: 3ea7d...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #12 Skrevet 14. februar 2020 Hvorfor deltok du ikke på sammendraget? Får en følelse av at du holder henne ansvarlig for at det gikk dårlig. Kanskje dette merkes, og at det er derfor hun ikke ønsker å snakke med deg? Anonymkode: 3d3b0...cd8 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #13 Skrevet 14. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor deltok du ikke på sammendraget? Får en følelse av at du holder henne ansvarlig for at det gikk dårlig. Kanskje dette merkes, og at det er derfor hun ikke ønsker å snakke med deg? Anonymkode: 3d3b0...cd8 Fordi jeg pga andre årsaker ikke er en del av prosjektet lenger, men faglærer opplyste uansett om at hun muligens ville fremføre alene. Jeg følte var faktum uansett , men jeg ønsket å bare si det til henne at jeg tenker vi ikke skal møtes for å samarbeide om fremlegg av prosjektet pga at ting ble som de ble. Anonymkode: 3ea7d...0f8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #14 Skrevet 14. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi prøvde skape relasjoner fordi vi skulle samarbeide i ett prosjekt. Det endte fort i to delte veier uten at jeg skjønner helt hvorfor. Hun nevnte av og til at hun var litt redd for å gå på akkord med seg selv fordi vi var så forskjellige. Etterhvert endte det med mindre og mindre kontakt og at jeg da sendte disse meldingene. Jeg tar det så opp dagen etter , at jeg hadde sendt meldinger, hvor hun nærmest skriker til meg at hun ikke orker meldinger og telefoner, og senere blir jeg da konfrontert av kontaktlærer som hun da har snakket med. Dette er høyskole. Anonymkode: 3ea7d...0f8 har du kontaktet henne mye på melding og telefon? Anonymkode: 54198...f07 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #15 Skrevet 14. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: har du kontaktet henne mye på melding og telefon? Anonymkode: 54198...f07 Nei kun det jeg skrev ovenfor. Anonymkode: 3ea7d...0f8
SoWhat? Skrevet 14. februar 2020 #16 Skrevet 14. februar 2020 Hvordan var samarbeidet før dette? Hva mener du med "litt mindre" rolle? Det virker usannsynlig at dette er eneste grunn. Når kontaktlærer blir involvert. Her er det noe som skurrer 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #17 Skrevet 14. februar 2020 Dette var litt vanskelig å skjønne noe av. Anonymkode: b86d7...d55 25
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #18 Skrevet 14. februar 2020 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvordan var samarbeidet før dette? Hva mener du med "litt mindre" rolle? Det virker usannsynlig at dette er eneste grunn. Når kontaktlærer blir involvert. Her er det noe som skurrer At hun var mer drillet i å snakke foran forsamling f eks. Det gikk i hennes favør g eks når det gjelder å få kontakt og positive tilbakemeldinger. Kanskje det var lettere for henne å gå all in uten å involvere seg følelsesmessig rundt meg i relasjonen? Jeg godtar jo selv at mennesker er ulike , og hun hadde ikke trengt å stresse med at vi var ulike og at hun var redd for å gå på akkord med seg selv. Anonymkode: 3ea7d...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #19 Skrevet 15. februar 2020 Hva er detaljene her: Fordi jeg pga andre årsaker ikke er en del av prosjektet lenger Anonymkode: 450c4...386 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #20 Skrevet 15. februar 2020 Jeg skjønner ikke. Var du med på foredraget eller ikke? Anonymkode: d8d49...a97 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå