AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #1 Skrevet 14. februar 2020 Jeg har et lite barn på 15 mnd som har væske i ørene. Hvis væsken ikke kommer ut så kommer de til å legge inn dren på barnet. Jeg er klar over at denne svekkede hørselen kommer til å stoppe språkutviklingen en periode, men er det noen her som har erfaring med så små barn som har sekretorisk otitt, og hva har dere gjort for å stimulere utviklingen til barnet når det kan høre lite? Anonymkode: 7ae5c...02d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #3 Skrevet 15. februar 2020 Barnet mitt hadde masse væske i ørene som baby, og fikk et dren i trommehinna. Er jo en bagatell, operert inn på et blunk og null problem. Drenet blir skilt ut av kroppen etter ei stund. Drenet er bare et lite hull på størrelse med et knappenålshode. Når barn blir større blir øregangene større, og problemet med væske forsvinner av seg selv. Men mange får dren som små, og det har typisk ingen betydning for noe som helst Anonymkode: 3e141...47f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #4 Skrevet 15. februar 2020 Jeg hadde det som liten, og har det forsåvidt fortsatt, hadde sist dren når jeg var 24 år, men de fleste vokser det jo av seg 😊 Men det stoppet ikke språkutviklingen min 😊 Men snakk tydelig til barnet og kanskje du må snakke litt høyere enn normalt 😊 Anonymkode: 0671c...6f5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #5 Skrevet 15. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det som liten, og har det forsåvidt fortsatt, hadde sist dren når jeg var 24 år, men de fleste vokser det jo av seg 😊 Men det stoppet ikke språkutviklingen min 😊 Men snakk tydelig til barnet og kanskje du må snakke litt høyere enn normalt 😊 Anonymkode: 0671c...6f5 Barnet mitt hører veldig lite nå og får ikke med seg hva som skjer rundt henne pga væsken i ørene. Vi får ikke lagt inn dren enda, fordi hun er under 2 år 😕 ts Anonymkode: 7ae5c...02d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #6 Skrevet 15. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt hører veldig lite nå og får ikke med seg hva som skjer rundt henne pga væsken i ørene. Vi får ikke lagt inn dren enda, fordi hun er under 2 år 😕 ts Anonymkode: 7ae5c...02d Nei da er det jo litt verre 🙁 Er tegn til tale noe dere kunne prøvd enn så lenge da? Anonymkode: 0671c...6f5
duplexx Skrevet 15. februar 2020 #7 Skrevet 15. februar 2020 Vi la inn dren omtrent dagen barnet fylte to. Hun hadde null språk, kunne knapt si mamma. Etter 6 mnd. med dren snakket ungen masse, og lå foran flere jevnaldrende. Så forståelsen var der, men ikke språket. Langt inn dren på nytt to ganger siden (ørebetennelse måndelig dersom hun ikke har dren).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå