Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten
Skrevet

Hei! lurte på om noen har peiling på hvor mye det koster å overføre penger til en konto i sverige? da mener jeg vanlig girobetaling med telebank. Blir kjempeglad for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avhenger av hvilken bank du har. De flest banker har prisliste på nettsidene sine.

Skrevet

I skandiabanken er det f.eks gratis.

Gjest gjesten
Skrevet

hjelper lite når jeg ikke skjønner en dritt av prislista...ingen som vet ca hvor mye det koster da????kan jo ikke variere så mye fra bank til bank..

Skrevet

Nja, det kan faktsik fint varere litt fra bank til bank, og spesielt avhengig av hvilken informasjon du har (generelt billigere dersom du kjenner IBAN-nummeret, feks (det internajsonale kontonummeret)

Hvilken bank har du da, så skal jeg heller tolke prislista for deg?

Skrevet
hjelper lite når jeg ikke skjønner en dritt av prislista...ingen som vet ca hvor mye det koster da????kan jo ikke variere så mye fra bank til bank..

Jo - det varierer fra bank til bank. Det er også flere måter og overføre på (hasteoverføring, vanlig overføring m.m.).

Du kan jo kontakte banken din og forhøre deg :wink:

Gjest gjesten
Skrevet
Nja, det kan faktsik fint varere litt fra bank til bank, og spesielt avhengig av hvilken informasjon du har (generelt billigere dersom du kjenner IBAN-nummeret, feks (det internajsonale kontonummeret)

Hvilken bank har du da, så skal jeg heller tolke prislista for deg?

skjønner ikke en dritt av dette jeg :roll:

men har sparebanken møre

Skrevet

dersom du leser herhttp://www.sbm.no/person/default.asp?cat=677 vil du se hva det koster.

Dersom det er mindre enn 12500 euro, og du har korrket IBAN og BIC (det er kontonummer og en bank-kode, dette skal mottaker kunne oppgi uten problemer i det hele tatt!) skal det faktisk ikke koste deg noe. Verdier under 200 koster ikke noe uansett, mellom 200 og 2000 koster deg 55, ov over det koster deg 110. Dette med mindre det er en manuell transasksjon eller en hastetransaskjon.

Gjest gjesten
Skrevet
dersom du leser herhttp://www.sbm.no/person/default.asp?cat=677 vil du se hva det koster.

Dersom det er mindre enn 12500 euro, og du har korrket IBAN og BIC (det er kontonummer og en bank-kode, dette skal mottaker kunne oppgi uten problemer i det hele tatt!) skal det faktisk ikke koste deg noe. Verdier under 200 koster ikke noe uansett, mellom 200 og 2000 koster deg 55, ov over det koster deg 110. Dette med mindre det er en manuell transasksjon eller en hastetransaskjon.

tusen millioner takk :wink:

Gjest gjesten
Skrevet

et siste spm, noen som har peil på om en går inn på vanlig girobetaling når en skal overføre til utlandet?eller er det egen kategori for dette?

Skrevet

Beklager, men jeg kjenner ikke din nettbank, telebank eller bank i det hele tatt, og denslgs vil variere fra bank til bank.

Kan du ikke bare ringe dem og spørre om du ikke finner ut av det?

En utenlandsbetaling er ikke helt like enkel som en innelands girobetaling, men hvordan menyene i bankene er lagt opp vil variere.

Gjest gjesten
Skrevet

ringte banken idag og det var nok ikke gratis..kostet 250kr i omvekslingsgebyrer og lignende

Skrevet

Ser at jeg har feil-lest den oversikta ja, beklager.

Gjest gjesten
Skrevet
Ser at jeg har feil-lest den oversikta ja, beklager.

Det gjør ingen ting vettu:)...var ikke lett å skjønne den møkkaoversikta uansett :ler:

men da må det vell være billigere å bruke paypal..erfaringer noen??må en betale omvekslingsgebyrer til annen valuta der også??hmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...