AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #1 Skrevet 14. februar 2020 Hei! Har ingen erfaring på området, men nysgjerrig. Min baby slutter å grine når hun ligger ved puppen. Hvis en baby har kolikk, vil det hjelpe å la henne ligge med pupp i Hele gråteperioden? Anonymkode: 2fd24...98a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #2 Skrevet 14. februar 2020 Nei, ikke nødvendigvis. Det å die er smertelindrende og gir mye trøst, men det kan også føre til magetrøbbel om de svelger mye lufteller får i seg for mye melk. Som regel hjelper det ikke noe særlig for kolikkbarn, de kan gråte mye uansett. Det blir ikke helt det samme som en baby som bare er urolig og har forbigående plager. Anonymkode: 49f8d...bbd
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #3 Skrevet 14. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke nødvendigvis. Det å die er smertelindrende og gir mye trøst, men det kan også føre til magetrøbbel om de svelger mye lufteller får i seg for mye melk. Som regel hjelper det ikke noe særlig for kolikkbarn, de kan gråte mye uansett. Det blir ikke helt det samme som en baby som bare er urolig og har forbigående plager. Anonymkode: 49f8d...bbd Men så bare for meg at siden min baby aldri griner under amming, og siden vi har hatt noen kvelder hvor vi ammer kontinuerlig, så så jeg for meg at man kan amme i hele perioden med gråtetokt for å lindre gråt hos kolikkbarn..... Men kan som sagt ingenting om det, får bare så vondt av at de barna har det så vondt. Anonymkode: 2fd24...98a
Gjest Albbas Skrevet 14. februar 2020 #4 Skrevet 14. februar 2020 Hvis amming gjør at barnet ikke gråter har det ikke kolikk. sånn per definisjon... Ikke alle babyer som finner roen ved puppen sånn. De fleste små babyer har jo en del kveldsuro. Min første baby kunne jeg amme gjennom uroen, mens min andre nektet det, hun måtte bæres aktivt gjennom uroen.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #5 Skrevet 14. februar 2020 11 minutter siden, Albbas skrev: Hvis amming gjør at barnet ikke gråter har det ikke kolikk. sånn per definisjon... Ikke alle babyer som finner roen ved puppen sånn. De fleste små babyer har jo en del kveldsuro. Min første baby kunne jeg amme gjennom uroen, mens min andre nektet det, hun måtte bæres aktivt gjennom uroen. Ahhhh visste ikke! Takk for oppklaring! Anonymkode: 2fd24...98a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #6 Skrevet 15. februar 2020 Vil bare på poengtere at i 99% av tilfellene er kolikk et symptom på noe som plager baby, så føler du babyen gråter utrøstelig mye så ville jeg sjekket opp i det men alt etter alder på baby så er jo gråt veldig naturlig, det er deres måte å si i fra på. Kanskje trenger baby mat, kos, nærhet, er trøtt, må prompe osv. Og å amme hjelper magen å jobbe så baby får lettere til å prompe, det kan dempe smerter med reflux, I visse tilfeller kan det hjelpe på smerter i øret osv, så joda det kan hjelpe. Men det kan også forverre ved overspising men igjen, de første mnd er det normalt å amme veldig mye, føles som hele tiden, og særlig ved økedøgn og utviklingstrinn er det ofte en del gråt og mye amming, så må ikke bety at noe er galt 😊 Anonymkode: 46414...b6f
Jegvetik Skrevet 15. februar 2020 #7 Skrevet 15. februar 2020 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare på poengtere at i 99% av tilfellene er kolikk et symptom på noe som plager baby, så føler du babyen gråter utrøstelig mye så ville jeg sjekket opp i det men alt etter alder på baby så er jo gråt veldig naturlig, det er deres måte å si i fra på. Kanskje trenger baby mat, kos, nærhet, er trøtt, må prompe osv. Og å amme hjelper magen å jobbe så baby får lettere til å prompe, det kan dempe smerter med reflux, I visse tilfeller kan det hjelpe på smerter i øret osv, så joda det kan hjelpe. Men det kan også forverre ved overspising men igjen, de første mnd er det normalt å amme veldig mye, føles som hele tiden, og særlig ved økedøgn og utviklingstrinn er det ofte en del gråt og mye amming, så må ikke bety at noe er galt 😊 Anonymkode: 46414...b6f Stiller meg bak dette:) Kan ikke uttale meg om babyer med kolikk, men amming er gull som smertelindring! Gir flaske+nærhet tilsvarende smertelindring? Endret 15. februar 2020 av Jegvetik
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #8 Skrevet 15. februar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare på poengtere at i 99% av tilfellene er kolikk et symptom på noe som plager baby, så føler du babyen gråter utrøstelig mye så ville jeg sjekket opp i det men alt etter alder på baby så er jo gråt veldig naturlig, det er deres måte å si i fra på. Kanskje trenger baby mat, kos, nærhet, er trøtt, må prompe osv. Og å amme hjelper magen å jobbe så baby får lettere til å prompe, det kan dempe smerter med reflux, I visse tilfeller kan det hjelpe på smerter i øret osv, så joda det kan hjelpe. Men det kan også forverre ved overspising men igjen, de første mnd er det normalt å amme veldig mye, føles som hele tiden, og særlig ved økedøgn og utviklingstrinn er det ofte en del gråt og mye amming, så må ikke bety at noe er galt 😊 Anonymkode: 46414...b6f Jeg er i utgangspunktet ikke redd for at min baby har kolikk, var bare nysgjerrig på om det å amme en hel kveld var like effektivt som ved normal gråt. Anonymkode: 2fd24...98a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #9 Skrevet 15. februar 2020 Det er veldig vanlig med kveldsuro og at baby vil amme hele kvelden de første månedene. De spiser seg opp til natta også Anonymkode: 55d57...ad3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå