AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #1 Skrevet 14. februar 2020 Er sykemeldt pga angst, depresjon og prolaps i nakken siden november, har jobbet litt gradert. Sjefen min vet ikke grunnen til sykemeldingen, og det er heller ikke noe jeg ønsker siden jeg har null tillitt til henne. Så får jeg høre fra en kollega at hun betviler sykemeldingen min, og mener at det er tull, at jeg er sykemeldt pga en diskusjon jeg hadde med henne mens jeg var 50% sykemldt, der hun mener at jeg ikke tåler å bli snakket til ( fikk 100% sykemld noen dager senere på anbefaling fra lege). Hun går og er sur pga dette, og kommer med bemerkninger sier min kollega. Sjefen sender meg heller ikke vaktlister eller fellesmailer, har slettet meg fra Facebook, og svarer ikke på meldinger eller mail fra meg. Burde jeg ta dette opp på dialogmøtet med henne, NAV og lege neste uke? Anonymkode: 4c200...73a
SoWhat? Skrevet 14. februar 2020 #2 Skrevet 14. februar 2020 Dette bør du ta opp ja. For en oppførsel fra en sjef. Hun ekskluderer deg. Noen sjefer evner faktisk ikke å være det. Elendig sjef 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #3 Skrevet 14. februar 2020 Ja, det kunne jo være interessant å høre hva hun ville svart til dette når det var flere tilstede. Svarer hun deg ikke så gjør hun ikke sin del av dialogen. Egentlig burde man ikke ha ledere på Facebook, kun kollegaer på samme nivå. Det var nylig innlegg om at det er uetisk for lærere å ha elevene på face. Anonymkode: cdd8b...db9 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #4 Skrevet 14. februar 2020 Jeg ønsket ikke å ha henne på Facebook, men følte at jeg ikke kunne avslå forespørselen. Er ikke det at jeg ikke har henne der nå, men lurer jo på hvorfor jeg har blitt slettet. Ts Anonymkode: 4c200...73a 2
Lacy Skrevet 14. februar 2020 #5 Skrevet 14. februar 2020 Ja, det syns jeg du burde gjøre, men man kan ikke bare ta det rett av. Dessverre er det ingen som bryr seg om hva du føler. Sagt i absolutt beste mening ❤️. Du bør sette deg ned i helgen og notere situasjoner og diskusjoner du reagerer på, når du har gjort det tar du et overblikk oh forsøker å skape en profesjonell distanse til det hele med psykososialt arbeidsmiljø og lovverk ift sykemelding som støtte. Forhåpentligvis vil du i dialogmøtet ditt frmestå som rolig, samlet og profesjonell samtidig som du får sagt ditt. Hvis du klarer å være skikkelig flink til det vil muligens sjefen din ikke klare å legge bånd på seg, ref hennes personlighetstype, og du kommer til å ha en veldig positiv og styrkende opplevelse av møtet 😊 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #6 Skrevet 23. februar 2020 På 14.2.2020 den 20.04, SoWhat? skrev: Dette bør du ta opp ja. For en oppførsel fra en sjef. Hun ekskluderer deg. Noen sjefer evner faktisk ikke å være det. Elendig sjef Helt enig, utrolig uprofesjonellt av sjefen! Anonymkode: cd5af...5c3
Jasmine9 Skrevet 23. februar 2020 #7 Skrevet 23. februar 2020 Noe så uprofesjonelt! Ja, ta det opp. Dette er ikke greit. Hvordan skal du kunne komme tilbake til jobb igjen om du ikke får noe info?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå