AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #1 Skrevet 14. februar 2020 Hei! Jeg lurer på om det er flere som har opplevd å få rynker under øynene før fylte 25, og om noen har noen tips? Føler jeg ser så sliten ut fordi jeg har fått fine linjer under øynene (spesielt en linje under hvert øye som er der uavhengig av om jeg smiler eller ikke) 😞 dette har blitt noe jeg tenker veldig mye på, selv om jeg vet at jeg ikke burde bry meg så mye. Føler bare at det er veldig synlig, og at det er noe andre tenker over.. Bruker øyekrem, renser huden godt, lever sunt osv., men tror det dessverre skyldes at jeg tok en del solarium i tenårene og genetikk + allergi (har klødd meg mye i øynene). Så det jeg lurer på er vel om noen har noen tips, eller vet om noe som faktisk funker? Evnt tips til en god hudpleieklinikk som er gode på dette området? Vil jo helst ikke ta botox så ung, men virker jo nesten ikke som det er noe man kan gjøre noen som vet om det finnes andre muligheter? Anonymkode: feef8...4d1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #2 Skrevet 14. februar 2020 Fine linjer er ikke rynker. Det er helt vanlig og man kaller de for mimikk-linjer, noe de fleste har (hvis du da ikke er barn eller aldri har smilt i hele ditt liv ) Så bare slapp helt av. Jeg tenker aldri over linjene andre har, det samme gjelder kviser. Folk flest er mer opptatt av seg og sitt. For øvrig, anbefaler ikke å starte med botox (og i hvert fall ikke i den alderen du er i nå). Har ei venninne som er dermatologisk sykepleier og hun anbefaler ikke å starte med slike injeksjoner, i følge henne er kjemisk peeling tingen Invester i en øyekrem med fruktsyrer, det er det mest effektive innen hudpleie når det gjelder forebygging av alderstegn. Anonymkode: 9d641...0b3 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #3 Skrevet 14. februar 2020 Sminke og sol er det verste du kan gjøre mot huden, og når skaden er skjedd, er den skjedd. Fuktighetskrem kan forebygge litt. Rens er egentlig tull. Anonymkode: 32c51...8db 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #4 Skrevet 14. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sminke og sol er det verste du kan gjøre mot huden, og når skaden er skjedd, er den skjedd. Fuktighetskrem kan forebygge litt. Rens er egentlig tull. Anonymkode: 32c51...8db Ja, rens forebygger ikke rynker, men fjerner sminke og forurensning du har blitt utsatt for i løpet av dagen, og det er jo greit det? Pads/toner kan være veldig fint for å stabilisere huden etter rens. Finner du riktig toner, kan det være verdt det. Anonymkode: 9d641...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #5 Skrevet 15. februar 2020 På 14.2.2020 den 20.43, AnonymBruker skrev: Fine linjer er ikke rynker. Det er helt vanlig og man kaller de for mimikk-linjer, noe de fleste har (hvis du da ikke er barn eller aldri har smilt i hele ditt liv ) Så bare slapp helt av. Jeg tenker aldri over linjene andre har, det samme gjelder kviser. Folk flest er mer opptatt av seg og sitt. For øvrig, anbefaler ikke å starte med botox (og i hvert fall ikke i den alderen du er i nå). Har ei venninne som er dermatologisk sykepleier og hun anbefaler ikke å starte med slike injeksjoner, i følge henne er kjemisk peeling tingen Invester i en øyekrem med fruktsyrer, det er det mest effektive innen hudpleie når det gjelder forebygging av alderstegn. Anonymkode: 9d641...0b3 Jeg legger alltid merke til andres rynker og linjer. Anonymkode: fff50...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 På 14.2.2020 den 20.43, AnonymBruker skrev: Fine linjer er ikke rynker. Det er helt vanlig og man kaller de for mimikk-linjer, noe de fleste har (hvis du da ikke er barn eller aldri har smilt i hele ditt liv ) Så bare slapp helt av. Jeg tenker aldri over linjene andre har, det samme gjelder kviser. Folk flest er mer opptatt av seg og sitt. For øvrig, anbefaler ikke å starte med botox (og i hvert fall ikke i den alderen du er i nå). Har ei venninne som er dermatologisk sykepleier og hun anbefaler ikke å starte med slike injeksjoner, i følge henne er kjemisk peeling tingen Invester i en øyekrem med fruktsyrer, det er det mest effektive innen hudpleie når det gjelder forebygging av alderstegn. Anonymkode: 9d641...0b3 Tusen takk for svar! ☺️ Hvor mange ganger må man ta det før man ser resultater? (hvis du vet). Skal sjekke det ut, for nå merker jeg at dette tærer litt på selvtilliten. Ingen andre på min alder har jo synlige linjer slik som jeg har!! Anonymkode: feef8...4d1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #7 Skrevet 18. februar 2020 Jeg bruker Ultimate Young (kjøpte på www.mooi.no). Er kjempefornøyd! Det er et tynt serum, tar bare en dråpe eller to som jeg klapper tynt på rynkene. Etter 3 minutter er rynkene synlig mindre.. Kjenner en litt stram følelse der jeg har tatt det. Virker noen timer (en kveld?) men ser ut som at jeg har mindre rynker enn før jeg begynte med dette 🙌🏻 Anonymkode: 916bf...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #8 Skrevet 20. februar 2020 Du det er helt normalt! Selv om man får inntrykk av det motsatte i dagens samfunn. Hilsen 30-åring med fine linjer som kom i 20-åra. 😊 Anonymkode: 0196c...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå