Gjest Hel Skrevet 8. juni 2005 #1 Del Skrevet 8. juni 2005 Hovedspørsmålet mitt er hvordan bytter jeg fastlege? Vet jeg må fylle ut et skjema om det men hvor får jeg tak i det? Også et par spm. til. Har kontordamene hos legen rett til å finne ut hva det feiler deg hvis du ber om hasttime? Også si nei til at du kan få hasttime og sette deg opp for en time 3 september?? (Er ikke så ofte hos legen så vet ikke hvor normalt dette er men synes over 3 måneder og vente var utrolig lenge, har kanskje kyssesyken) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 8. juni 2005 #2 Del Skrevet 8. juni 2005 http://www.trygdeetaten.no/default.asp?str...m&path=fastlege Der finner du litt mer info om fastlegeordningen og hvordan du bytter lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 8. juni 2005 #3 Del Skrevet 8. juni 2005 Tusen takk. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 8. juni 2005 #4 Del Skrevet 8. juni 2005 Det var så lite. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 8. juni 2005 #5 Del Skrevet 8. juni 2005 Må jeg skrive ned 3 leger jeg kunne tenkte meg eller kan jeg bare skrive den ene jeg vil ha? Vet hun har plass til flere pasienter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 8. juni 2005 #6 Del Skrevet 8. juni 2005 du ringer bare til fastlegekontoret på telefon xxx xx xxx (tlf slettet, Mie mod) og forteller at du skal bytte fastlege og forteller hvem du vil ha (liste finner du påtrygdeetaten.no/FastlegeWeb/fastlege/) velg en som ikke har så mange pasienter, så er det ikke så vanskelig å få time Det er så vidt jeg vet ikke vanligere å vente lenger enn 1 uke for vanlig time, så det høres merkelig ut med 3 mnd. Når du har kysse syke skal du vel ha time med en gang vil jeg tro! De pleier å spørre på legekontoret "mitt" også om hva det gjelder, men man kan jo velge å ikke svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. juni 2005 #7 Del Skrevet 8. juni 2005 du kan jo helt klart nekte å svare på hva som feiler deg, men da har du heller ikke krav på en hastetime. For å få en hasttime må legesekretæren avgjøre om du trenger en hastetime, og det er derfor de spørr. Det er en del av jobben deres. De spørr ikke fordi de er nysgjerrige, men for å prioritere når du skal få time. Å bytte fastlege er lett, med skjema eller over telefon, men faatelgebyttet gjelder fra den 1. i den neste månenden fra byttet er foretatt, så om du bytter nå har du ny fastlege fra 1. juli. Trnger du en time fort, så forklar det for legesekretæren. Det ER derfor de spørr. Hvorofr i all verden vil du kke fortelle vedkommende at u mistenker kyssesyke og derfor trenger legtime før om 3 måneder? Hos min lege (som ikke har full liste) får jeg time på et par uker om det ikke er noe spesielt, ja opptil en liten måned når det likeve bare var å fornye resept som jeg hadde en måned igjen av. 3 måneder var veldg lenge, men uansett, du kan slett ikke forvente å få en hastetime når du ikke vil fortelle hvorfor du trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 8. juni 2005 #8 Del Skrevet 8. juni 2005 3 måneder var veldg lenge, men uansett, du kan slett ikke forvente å få en hastetime når du ikke vil fortelle hvorfor du trenger det. Hun ble fortalt at det var kyssesyken men jeg ble fortsatt satt opp med time 3. september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. juni 2005 #9 Del Skrevet 8. juni 2005 Det var litt rart... De burde jo kunne oppdrive en time før den tid. Å bytte fastlege er som beskrevet enkelt, men gjelder altså fra neste måned. Noen leger vil sikkert ta mot deg før uansett da, særlig dersom du sier at du har byttet til dem som fastelge men det ikke er effektuert enda. (Leger med god plass på listne sine altså!) De skal prioritere sine kliste-pasienter, og du kan måtte betale en litt større egenandel hos legen om du går til en annen, men... det skal være mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå