Gå til innhold

Barnet mitt spiste hva på besøk?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg hentet barnet mitt på 5 år hos en venn i ettermiddag hvor hen fikk middag. De hadde spist takeaway sushi! Jeg ble ganske sint, hva er det for mat å gi barn?!  Så små barn kan da ikke ha godt av å spise rå mat 🤢 Ikke voksne heller for den del 🤮 Barnet mitt sa hen synes det var godt men litt rart, jeg syns ikke det er greit å gi sånt uten å spørre foreldre om det er greit! 

Bør jeg snakker med foreldrene å si at jeg ikke syns det er greit? Kjenner jeg koker! 

Anonymkode: 7d782...737

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en del av dealen når du sender ungene til andre, du må godta litt tap av kontroll. Ev. detaljstyre i sånn grad at du aldri risikerer at barnet blir invitert igjen. 

Ingen ting helseskadelig med sushi. Les: ikke mer risikabelt enn hvilkensomhelst annen mat. 

• Liker 49
Skrevet

Ehhh.... Hva er problemet?

Jeg er ikke begeistret for sushi selv, men hvis barnet mitt hadde lært å like det hos andre hadde jeg bare blitt kjempeglad!

• Liker 27
Skrevet

Det er ikke farlig for barn å spise sushi. 

• Liker 23
Skrevet

Du vet allerede nå at du kommer til å kjede deg i vinterferien ser jeg...

Sushi er dyrt da, vær glad barnet ditt har generøse venner.

Anonymkode: 88b59...3f8

• Liker 23
Skrevet

Haha troll!

Og hvis ikke; sushi er mer enn bare rå fisk ;)

• Liker 5
Skrevet

double-facepalm.jpg

Anonymkode: ccfed...fcc

• Liker 20
Skrevet

Good try :):)

Anonymkode: 2cd34...913

• Liker 1
Skrevet

Det er vel lunsjen til sånn hundreogfemti tusen japanske barn hver uke, så det skal nok gå bra.

Anonymkode: 9a991...889

• Liker 23
Skrevet

Jeg har ikke barn, og vet ingenting om dette så jeg søkte litt for å se.

Ser ut til at det er helt ok etter de har begynt med fast føde, og at de generelle rådene om når ligger på alt i fra 2-3 år til skole alder 6år. Tenker at det sikkert er ganske trygt, hvis ikke så hadde vel store deler av barna i Japan hatt trøbbel med magen, og reglene i Norge er vel ganske strenge de og tipper jeg.

https://www.justhungry.com/what-age-it-safe-give-sushi-or-sashimi-kids

Anonymkode: 0063b...ea8

• Liker 3
Skrevet

Du køddar!? 

Det er nok livsfarlig for barn å ete sushi, og du må straks melde frå til barnevernet at desse foreldra ikkje kan ha omsorgsansvar for barn. 

Og så må du hugse at barnet ditt aldri meir skal på besøk til nokon andre! Det neste kan jo bli at det blir servert kvalkjøt, eller pølser, eller First Price produkt. Du må sikre deg at barnet ikkje blir traumatisert! 

• Liker 8
Skrevet

Min unge spiste sushi fra 1 års alderen 😊

Skrevet

Men en av fordelene med at barna spiser hos andre er at det kan hende de får prøve ting de vanligvis ikke får hjemme? Men det er nå min mening da...

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke greit å kalle barnet sitt Hen.

Anonymkode: 44c7a...a90

• Liker 19
Skrevet

Jeg er helt sikker på at TS er et troll, men hvis ikke... Altså, jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg, annet enn —> 🤦‍♀️

Mine barn har også spist sushi fra 1-års alder. Sushi er helt vanlig mat, også i Norge, i dag. 

Anonymkode: a993a...9e2

• Liker 7
Skrevet

Tosk evt. troll!!

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg hentet barnet mitt på 5 år hos en venn i ettermiddag hvor hen fikk middag. De hadde spist takeaway sushi! Jeg ble ganske sint, hva er det for mat å gi barn?!  Så små barn kan da ikke ha godt av å spise rå mat 🤢 Ikke voksne heller for den del 🤮 Barnet mitt sa hen synes det var godt men litt rart, jeg syns ikke det er greit å gi sånt uten å spørre foreldre om det er greit! 

Bør jeg snakker med foreldrene å si at jeg ikke syns det er greit? Kjenner jeg koker! 

Anonymkode: 7d782...737

Sushi er da vanlig mat. Barna spiser selvsagt det. Salma laksen som selges i butikken kan også spises rå. Deilig. (Og vi lever fremdeles)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...