Gå til innhold

Kan dette smitte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis både han og hun har herpes type 2 i underlivet og de går ned på hverandre, kan de da få herpesen på leppene også? Eller er man imun for å få viruset andre steder på kroppen?

Anonymkode: dd525...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 4d249...fcd

• Liker 1
Skrevet

Ja.

Anonymkode: a7504...6b9

• Liker 1
Skrevet

Altså ja det kan smitte til munn.

nei man er ikke imun mot andre steder

Anonymkode: 4d249...fcd

• Liker 1
Skrevet

Ja. Men ikke stol på tilfeldige folk på internett, gjør et googlesøk og så får du svar fra en seriøs medisinsk nettside med en gang.

Anonymkode: 35424...40c

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men ikke stol på tilfeldige folk på internett, gjør et googlesøk og så får du svar fra en seriøs medisinsk nettside med en gang.

Anonymkode: 35424...40c

Ok, det står at man ikke kan smitte seg selv til andre steder etter man har fått det et sted. Hvordan kan da andre smitte deg med samme virus andre steder?🤔

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det står at man ikke kan smitte seg selv til andre steder etter man har fått det et sted. Hvordan kan da andre smitte deg med samme virus andre steder?🤔

Herpsen hans kan smitte henne på leppene, og herpesen hennes kan smitte han på leppene? Er vel ikke verre. Hadde dere begge hatt hiv så kunne dere fortsatt smittet hverandre, da sykdommen selvfølgelig ikke er identisk i struktur på alle x millioner som har det.

Anonymkode: 0067a...4d1

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man først har hatt utbrudd et sted på kroppen er vel sjansen veldig liten for å bli smittet av samme virus et annet sted på kroppen. Men helt utelukket er det nok ikke. 

Anonymkode: aeb47...448

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herpsen hans kan smitte henne på leppene, og herpesen hennes kan smitte han på leppene? Er vel ikke verre. Hadde dere begge hatt hiv så kunne dere fortsatt smittet hverandre, da sykdommen selvfølgelig ikke er identisk i struktur på alle x millioner som har det.

Ved riktig medisinering er ikke hiv smittsomt. 

Skrevet

Jeg trodde kjønnsherpes og munnherpes var to forskjellige ting og at man ikke fikk kjønnsherpes i munnen.. er kjempenervøs for å bli smitta av noe som helst og har trodd at om noen har munnsår som jeg ikke ser for eks i mørket i fylla så kan ikke dette gi meg kjønnsherpes ved oralsex.

Anonymkode: 3688f...72a

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde kjønnsherpes og munnherpes var to forskjellige ting og at man ikke fikk kjønnsherpes i munnen.. er kjempenervøs for å bli smitta av noe som helst og har trodd at om noen har munnsår som jeg ikke ser for eks i mørket i fylla så kan ikke dette gi meg kjønnsherpes ved oralsex.

Du trodde feil. Herpes1 er vanligst i munnen og herpes2 er vanligst i underlivet, men begge deler kan smitte begge steder.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved riktig medisinering er ikke hiv smittsomt. 

Det var ikke poenget.

Det stemmer at med riktig medisinering og riktig respondering på medisinene så skal teoretisk sett HIV ikke smitte.

MENdu får selv avgjøre om du sjanser på at personen ikke glemmer medisinen 1 dag eller 2,og  ikke mellom legekontroller får en økning i virusmengde og blir smittsom på tross av at han/hun tar medisiner osv. Nei, takk for min del!

Det er en helt gal lovendring som har blitt innført.

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Dette stemmer delvis. Herpes 2 (kjønnsherpes) kan ikke smitte til munn. Herpes 1 (munnherpes) kan derimot smittes til kjønn.

Anonymkode: 90196...7c5

Skrevet

Ja.

Du kan få forferdelige sår i ansiktet. Du kan se ut som at du er fullstendig brannskadet.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trodde feil. Herpes1 er vanligst i munnen og herpes2 er vanligst i underlivet, men begge deler kan smitte begge steder.

Det er riktig så vidt jeg vet.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer delvis. Herpes 2 (kjønnsherpes) kan ikke smitte til munn. Herpes 1 (munnherpes) kan derimot smittes til kjønn.

Hæ det stemmer vel ikke?? Har du link?

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, begge herpestyper kan smitte både til munn og underliv (og alle andre steder, for den del, selv om de fleste herpesutbrudd forekommer i munn eller underliv) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...