Gå til innhold

Valentinsgave levert til liten jente i klasserom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som er veldig glad i å legge ut ting på Facebook. Ofte er det mye fint hun legger ut. I dag la hun derimot ut noe jeg synes var feil på så mange måter. Er interessert i å høre deres synspunkter. 

Venninna mi er skilt og har funnet seg en ny mann, som hun skal gifte seg med. De har begge barn fra før. I dag på Valentines har de sammen lagt en sinnsyk gave, levert på skolen til datteren, og satt den på plassen til datteren. Det var to store poser med gaver, ballonger, refleks, slik, bok, blad og så videre. En veldig prangende gave som ventet på plassen til datteren til venninna mi da hu kom inn fra friminutt.

Altså. Er det bare jeg som synes dette var tankeløst?

Det er en drøss med ting jeg føler er feil her. For det første, læreren skal bruke tid på å slippe inn stefar slik at han kan overraske datteren. Så skal alle elevene i klassen få se for en nydelig gave denne jenta fikk, mens de selv ikke får en dritt. Og i hvert fall ikke levert på skolen?! Og symbolet for valentines blir bare helt feil her.

Det bygger opp under utenforskap, viser hvem som har penger og ikke, får de andre ungene til å føle seg mindre verdt og bygger opp under misunnelse. I tillegg støtter kjøpehysteriet som er rundt disse dagene.

Hadde jeg vært læreren hadde jeg aldri sagt ja til å hjelpe med dette. Har stefar og mor så lyst å overraske jenta kan det gjøres hjemme, eller en annen plass. Ikke på skolen! 

Kommentarene på Facebook er bare positive til nå, men det kan da ikke bare være jeg som reagerer? Både mor og stefar har delt dette henrykt på Facebook, og skryter hverandre opp i skyene. Jeg sitter med en flau smak i munnen. En av kommentarene: «jeg vet om en liten jente som blir veldig glad når hun kommer til klasserommet». Jepp, og jeg vet om en hel del andre elever i klasserommet som kommer til å føle ubehag og bli lei seg. Og foreldre, som da føler de må trå til neste gang, selv om de verken har råd eller mulighet til å stille på skolen. Unødvendig sak:(

Redd dette vil sette «presedens» og om noen år er dette en av mange ting som barna skal krige om, hvem får det beste av foreldrene sine levert til skolen på Valentines, til bursdag osv. 

Kjør debatt:)

Anonymkode: 372b9...044

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, enig med TS på alle punkt! UFF...!

• Liker 33
Skrevet

Sprøtt. Fikk de andre barna deres den samme overraskelsen?

Anonymkode: eb5af...764

• Liker 6
Skrevet

Herregud.. 

hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: 11e6e...939

• Liker 5
Skrevet

Jeg kan ikke se for meg at dette skaper misunnelse. Dette var bare rart, og håper jenta syns det var greit, og ikke flaut. Merkelig påfunn av foreldre....

• Liker 12
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud.. 

hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: 11e6e...939

7 år... 1 klasse:/

• Liker 4
Skrevet

Rareste🤭 huff og huff. 

Anonymkode: 34ba8...bff

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville ha bekymret meg for at dette kan være flaut for barnet. Barn hakker på hverandre og erter hverandre for mye. 

Anonymkode: 884aa...704

• Liker 12
Skrevet

Jeg syns det høres veldig rart ut. Virker nesten som om de gjorde det for å ha noe å skrive om på Facebook. 

• Liker 15
Skrevet

Merkelig, tenker nok at barna heller synes det er rart enn at de blir så voldsomt sjalu.

• Liker 11
Skrevet

Dette synes jeg er helt absurd. Tenker faktisk at om dette er noe som gjentar seg så vil lærerne sette foten  ned. Regner med de ble litt satt ut og ikke fikk tenkt seg om. Men enig med deg; mange grunner til å droppe dette. 

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Chiyo said:

Jeg syns det høres veldig rart ut. Virker nesten som om de gjorde det for å ha noe å skrive om på Facebook. 

Definitivt, de deler alt på Facebook.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er koselig jeg, en liten gest i en travel hverdag. Med din logikk så kan man snart ikke feire noe som helst for «tenk om».

Anonymkode: 848b7...07b

• Liker 8
Skrevet

Sykeste jeg har hørt! Egoistisk mtp de andre barna. Snakk om å vise seg frem! 
gaver kan de vente med til datteren kom hjem. 

• Liker 9
Skrevet

Utrolig at ikke læreren satte ned foten. Har 1. Klassing selv, og dette hadde ikke lærene hans godtatt, heldigvis. 
Alle som har hatt med 1. Klassinger å gjøre vet hvor fort de blir distrahert av ting. Var pennal-forbud i klassen til mellomste. 
Hvorfor ga de ikke gave hjemme? 🧐

• Liker 13
Skrevet

Det hørtes utrolig spesielt og sært ut! Og å i det hele tatt komme på det! 
Hjelp.

Anonymkode: 33438...926

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er koselig jeg, en liten gest i en travel hverdag. Med din logikk så kan man snart ikke feire noe som helst for «tenk om».

Anonymkode: 848b7...07b

Hadde ikke gesten vært like hyggelig hjemme?🤔 

Anonymkode: 34ba8...bff

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...