Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen bestevenner. Men ønsker meg det. Jeg mangler den ene, som velger meg...

Alle er så ulike meg, syns jeg. De elsker det sosiale, trening, friluft, osv. Jeg fordrar det ikke. Liker best å være aleine, grave i hagen og strikke. Føler meg så rar alltid. Ønsker meg veldig en venn som er litt lik meg. Og som introvert er jeg ekstremt kresen på folk....

Finnes det noe forum der man kan lete? Legge inn interesser og slikt, og få "treff" på andre som ligner....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen forslag, men er akkurat som deg. Alle mine venner flyttet fra byen jeg bor i, og jeg klarer ikke å bli kjent med nye, så jeg har ikke særlig med venner lenger. Forstår ikke helt hvorfor, eller hva jeg må gjøre, men godt å se at det ikke bare er meg. 🙈

Anonymkode: a386a...53a

• Liker 2
Skrevet

Skjønner veldig godt hvordan du har det. Er veldig lik som deg der, trives best hjemme, med bøkene mine, strikking og gaming. Får nok sosialisering på jobb i ukedagene.

Har igrunn ingen venner og føler også at det er kjempevanskelig å finne noen som er lik meg der. 

• Liker 1
Skrevet

Sliter med det samme. Synes det er vanskelig å åpne meg opp og være meg selv med nye mennesker. Føler meg ofte rar. Synes det er enklere å bare la være og isolere meg. 😞 

Anonymkode: e08f7...67d

• Liker 1
Skrevet

Vi er nok mange! Skulle ønske det var en måte å finne hverandre på. Mange er jo ute etter venner på mer generelt grunnlag -sånn samme hvem det er, vil bare ha noen å skravle med, liksom. Der er jo ikke sånne som oss. 

Skrevet

En app, hvor man kunne krysse av for interesser og personlighet, og få treff ut fra det -hvorfor finnes ikke det...?

• Liker 2
Skrevet

Skjønner hva du mener. Er vel egentlig derfor jeg trives best i forhold. Da er liksom litt av jobben gjort; det er "selvsagt" at vi tilbringer lørdagen sammen, og jeg slipper å invitere eller forholde meg til en gjeng.

Anonymkode: 1c14e...edf

• Liker 1
Skrevet

Hey!Vina og Hey Girl virker kjempeskummelt -man er ikke anonym..?

Erfaringer?

Skrevet

Jeg lastet ned hey vina. Men må koble den til facebook for å ta den i bruk. Det har jeg ikke gjort enda. Har en gammel, deaktivert Facebook med utdatert profilbilde. Jeg må altså aktivere Facebook, endre profilbilde, få typ 0liker på det, SÅ kan jeg bruke hey vina.

Ble med tanken 🙁

Anonymkode: 0c638...8b7

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lastet ned hey vina. Men må koble den til facebook for å ta den i bruk. Det har jeg ikke gjort enda. Har en gammel, deaktivert Facebook med utdatert profilbilde. Jeg må altså aktivere Facebook, endre profilbilde, få typ 0liker på det, SÅ kan jeg bruke hey vina.

Ble med tanken 🙁

Hjelp, er det så "offentlig"...?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble med tanken 🙁

Du kan legge til profilbilde og ha det privat, så ser alle bildet men ingen kan like, kommentere eller se hvor mange likes du har fått :)

Anonymkode: 26531...695

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på en ting. Om dere er introvert og helst vil være alene hva skal dere med venner? Altså hva/når er det dere savner med å ha venner? Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet fordi for meg er venner bare et stressmoment  

Jeg er selv introvert og får evig nok sosialisering på jobb og med barna mine. Henting og levering i barnehagen der jeg må prate med andre voksne, forholde meg til andre i butikken osv. Når jeg kommer hjem og ungene er i seng vil jeg helst ikke snakke med mannen min engang på et par timer. Det hender jeg får invitasjoner til arrangementer på jobb, gamle klassekamerater og av mine søsken men jeg føler ofte at jeg heller vil trekke tenner enn å tilbringe tiden min med andre etter jobb og unger. 

Anonymkode: 7bd32...f5e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer på en ting. Om dere er introvert og helst vil være alene hva skal dere med venner? Altså hva/når er det dere savner med å ha venner? Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet fordi for meg er venner bare et stressmoment  

Jeg er selv introvert og får evig nok sosialisering på jobb og med barna mine. Henting og levering i barnehagen der jeg må prate med andre voksne, forholde meg til andre i butikken osv. Når jeg kommer hjem og ungene er i seng vil jeg helst ikke snakke med mannen min engang på et par timer. Det hender jeg får invitasjoner til arrangementer på jobb, gamle klassekamerater og av mine søsken men jeg føler ofte at jeg heller vil trekke tenner enn å tilbringe tiden min med andre etter jobb og unger. 

Du har jobb, mann og barn. Mange av oss har ingen av delene.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har mann og barn. Jeg er 43 år, og har vært alene hele livet. Bor 500 mil fra nærmeste familie. Selv introverte kan ha behov for kjærlighet og omsorg, og ikke alle har et fullt liv som deg. 😉

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jobb, mann og barn. Mange av oss har ingen av delene.

Det tenkte jeg ikke over. Gikk bare ut i fra at de fleste i det minste er under utdanning eller i jobb. Å være introvert er jo ikke en diagnose som automatisk fører til arbeidsledighet. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har mann og barn. Jeg er 43 år, og har vært alene hele livet. Bor 500 mil fra nærmeste familie. Selv introverte kan ha behov for kjærlighet og omsorg, og ikke alle har et fullt liv som deg. 😉

Ser den og jeg gikk nok mye ut i fra at andre også har et «normalt» liv med familie og jobb selvom de er introvert. 

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trekke tenner, ja -samme her. Absolutt!

Det er den ene jeg ser etter. Alle de andre kan det være det samme med. Det er det at jeg mangler den ene, som ville velge MEG, som gjør at jeg føler meg ensom til tross for at vi er en familie på 4 og har en omgangskrets. Ikke det at jeg ville vært mye sammen med personen fysisk. 😜 Men messenger er topp, noen å skrive med, noen å rådføre seg med, noen som ser på meg som sin beste venn...

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Petunia2 skrev:

Trekke tenner, ja -samme her. Absolutt!

Det er den ene jeg ser etter. Alle de andre kan det være det samme med. Det er det at jeg mangler den ene, som ville velge MEG, som gjør at jeg føler meg ensom til tross for at vi er en familie på 4 og har en omgangskrets. Ikke det at jeg ville vært mye sammen med personen fysisk. 😜 Men messenger er topp, noen å skrive med, noen å rådføre seg med, noen som ser på meg som sin beste venn...

Så du har også egen familie? Er det sånn at du vil ha en «lavterskelvenn» ? Det er det jeg ønsker meg. En venn som ikke trenger å møtes på cafe eller finne på noe med i tide og utide. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har også egen familie? Er det sånn at du vil ha en «lavterskelvenn» ? Det er det jeg ønsker meg. En venn som ikke trenger å møtes på cafe eller finne på noe med i tide og utide. 

Ja egentlig! En som ikke trenger at vi treffes noe særlig. Liker veldig godt å chatte. Får sagt ting bedre da, egentlig. 🤪 MEN for at vennen skal være en potensiell bestevenn så trur jeg at en viss "fysisk" kontakt må til. 😜

Hvor holder du til...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...