Gå til innhold

Hvilke lærepenger/tabber har du lært mest av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du gjort noen tabber som har vært veldig surt  å erfare der og da, men som du i ettertid kan tenkte " at dette var virkelig nyttig for meg, og at det derfor kan ha spart meg for andre større tabber?

Jeg har opplevd å fri frastjålet ting og tang som jeg ikke har tenkt har vært av verdi for andre. Jeg ble frastjålet skoene mine i dusjen på Frognerbadet. Det blir anbefalt å låse alle ting i skapet men jeg tenkte at de billige skoene fra Hennes  ikke hadde noen særlig verdi for andre.  Da jeg var ferdig med å dusje, så var skoene borte!. Jeg kunne ikke fatte at noen hadde lyst på dem, men den asatte på badet sa at "folk stjeler for å stjele". Heldigvis så hadde jeg noen andre sko i sekken, så jeg slapp å gå barbein hjem. Men at noen bare tar ting for spenningens skyld, har ikke vært i mine tanker, og noe jeg har blitt veldig obs på i den senere tid. Jeg passer bedre på tingene mine. 

Så ble jeg svindlet på Finn av ei jente/dame som jeg trodde var for dum til å være svindler. Jeg var ute etter en kristen bokserie og tenkte i mitt hodet at det ikke var slike ting en svindler tok penger for, for deretter å ikke sende varene.  Finn reagerte på dette før jeg rakk å etterlyse varene. Jeg fikk pengene igjen ganske fort, så jeg tapte bare tid på det. Etter det fikk jeg noen tips av Finn til hva jeg skulle se etter på profilene, noe som jeg har rettet meg etter  etter senere. 
Hva er deres beste tabber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste tabber? Har vel ingen som er «best».

Min største anger i livet, er da jeg innledet er forhold med en mann som var i et forhold. Da jeg traff han, visste jeg ikke om forholdet. Men etter jeg fant det ut, var jeg liksom så «dypt» inne i det, at jeg likevel fortsatte.

Det var en tung tid i livet mitt og det føltes som et sårt etterlengtet lyspunkt, så det var helt og holdent en egoistisk handling. Keg blir fysisk uvel av å tenke på at det førte til at et annet menneske ble såret, knust og sveket. Jeg klarer ikke å tilgi meg selv for det, og vil definitivt ALDRI gjøre det igjen.

Anonymkode: 01bc5...3cf

• Liker 1
Skrevet

Min største tabbe så langt var da jeg fant ut at det var en god ide å utsette regninger til fordel for fyll og fest. Det går jo 14 dager før purringen kommer, sant? Og deretter nye 14 dager når purringen kommer. Enden på visa var å ignorere postkassen, få heftige lønnstrekk og x antall ubehagelige samtaler på sjefens kontor. Jeg lærte "the hard way", for å si det sånn, og ikke faen om jeg skal dit igjen. 

Anonymkode: 06307...0fb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min aller største tabbe var å bli født i feil århundre.

Savner en verden der folk kunne snakke sammen uten å måtte sjekke mobilen hele tiden, og legge ut intime detaljer om andre på sosiale medier.

Savner også en tid der ordet "kjærlighet" hadde en mening, uten at dette ble ofret på selvrealiseringens alter.

Men når jeg en dag står der med en glorie over hodet og en harpe i hendene, spørs det om jeg likevel ikke har lært noe av dette: Husk alltid å velge i hvilken tidsalder du vil bli født før unnfangelsen finner sted.

Endret av Bix
Skrevet

Jeg var stresset og ga feil medisiner til en bruker da jeg jobbet i hjemmesykepleien. Heldigvis var det ingen farlige medisiner, så både bruker og jeg var heldige. 

Men det gjør jeg aldri igjen. Sjekker nøye selv om jeg er stresset

Anonymkode: 09009...dfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...