rutti Skrevet 8. juni 2005 #1 Skrevet 8. juni 2005 Hvor lang tid sånn ca tar det hos frisøren? Hvor lang tid må man beregne før vielsen
miss77 Skrevet 8. juni 2005 #2 Skrevet 8. juni 2005 Kommer jo litt an på. Selv skal jeg gifte meg kl. 14.00, og frisøren mente da at jeg burde komme kl 09. En halvtimes kjøring til kirka fra frisøren. Synes det er fryktelig tidlig, men vet at frisøren spanderer champagne og frokost, det hjelper jo litt
BergensBrud05 Skrevet 8. juni 2005 #3 Skrevet 8. juni 2005 Jeg beregner ca 2 timer - da tar sminking 1 time. Og så en time etter det til påkledning. Jeg vil tro at tid til hårpynting vil variere veldig etter hva du skal gjøre. Du skal ikke ha prøvetime da? Da finner du jo ut akkurat hvor lang tid det tar
Annie78 Skrevet 8. juni 2005 #4 Skrevet 8. juni 2005 Med påkledning og pynting av hår og tryne, i tillegg til min forlovers hår, har frisøren min beregnet 4 timer....Så siden jeg må dra fra frisøren klokka 12, blir det tidlig opp på meg den dagen....Men hadde vel ikke fått sove så mye anyway...
TeddyToria Skrevet 8. juni 2005 #5 Skrevet 8. juni 2005 Min frisør regner 1.5 timer til håret...i tillegg må man jo regne med eventuell styling/sminking, samt påkledning. Vi vies kl. 13, og jeg skal til frisøren kl. 09, bare for å ikke måtte stress!
Minerva Grey Skrevet 9. juni 2005 #6 Skrevet 9. juni 2005 Vi (forlover og jeg) var hos frisøren ca. 09.50, og var klare til å dra til kirken (som lå fem minutter unna) kl.12.30. Da hadde vi fått ordnet håret, blitt sminket, skiftet og alt.
aprilbrud Skrevet 9. juni 2005 #7 Skrevet 9. juni 2005 Min frisør beregnet fire timer på å sette opp håret til meg og min forlover, og selv om jeg syntes det hørtes alt for lenge ut, så gikk faktisk tiden. Og vi hadde ikke spesielt avanserte oppsatser. Det skal ikke være stress på en sånn dag, fint å kose seg med god frokost/lunsj og slappe av. Vi var hos frisøren fra 7-11, så hos sminkedamen fra ca 11.15 til 13. Så ting tar tid...
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2005 #8 Skrevet 9. juni 2005 Min frisør regnet med å bruke 3,5 t på sminking og frisyre, og det gjorde hun også. Og det gikk i ett hele tiden, ingen pauser. K
Snutus Skrevet 9. juni 2005 #9 Skrevet 9. juni 2005 Jeg skal gifte meg klokka 13.00 og skal til frisøren klokka 10.00. Frisøren mente at da ville vi få nok tid til oppsett av håret og påkledning uten for mye stress. Søsteren min skal sminke meg før vi drar til frisøren.
Delfia Skrevet 9. juni 2005 #10 Skrevet 9. juni 2005 Jeg skal være hos frisøren klokka 09.00 og vielsen er klokka 11.30
Coria Skrevet 9. juni 2005 #11 Skrevet 9. juni 2005 Jeg tror det er veldig avhengig av frisøren. Min sa at hun ikke hadde noen tro på å sitte rundt å kose seg og bruke halve dagen, for man har jo kanskje annet som også skal ordnes. Hun anslo i forkant ca 1,5 timer, men det endte opp med å ta 2 timer for hår og sminke. Men da fikk forlover ordnet håret av en annen.
Angelheart Skrevet 9. juni 2005 #12 Skrevet 9. juni 2005 Dette bør du sjekke ut med frisøren din på forhånd. Selv skal jeg til frisøren kl 11, vielsen er kl 15:30 I løpet av denne tiden skal jeg da sette opp håret, sminkes og ha på meg stasen. I tillegg spanderer frisørsalongen champagne og en lett lunsj. De lovte masse kos og lite stress :-)
lucky Skrevet 9. juni 2005 #13 Skrevet 9. juni 2005 Sjekk med frisøren din Jeg skal kl 11 (forloveren min kl 10). Frisøren sminker meg og. Kirken er 1500 og tar vel med stasen dit, men håper vi rekker oppom hotellrommet (brudesuiten) for å skifte
linky Skrevet 9. juni 2005 #14 Skrevet 9. juni 2005 Pass ivertfall på at du har god nok tid hos frisøren. vår vielse var kl. 14.00, og jeg var hos frisøren kl. 09.00. kledde meg også der.
MH Skrevet 9. juni 2005 #15 Skrevet 9. juni 2005 Brudzilla: Hvordan passet tiden hos deg? Ble det litt for lang tid? Jeg har i utgangspunktet tenkt til å være hos frisøren 10.30, gjøre alt der og vielsen er kl.16. Men nå lurer jeg litt på å droppe påkledningen der, heller gjøre det hjemme etter frisering go sminking.
linky Skrevet 9. juni 2005 #16 Skrevet 9. juni 2005 Brudzilla: Hvordan passet tiden hos deg? Ble det litt for lang tid? Jeg har i utgangspunktet tenkt til å være hos frisøren 10.30, gjøre alt der og vielsen er kl.16. Men nå lurer jeg litt på å droppe påkledningen der, heller gjøre det hjemme etter frisering go sminking. Hei! tiden passet veldig godt for meg. først var det bestemt at jeg skulle være hos frisøren kl.10.00, men så fant vi ut at vi ville ha litt bedre tid, så 09.00 passet perfekt for oss. vi hadde noen småpauser med litt mat og sånn, og hadde god tid så slapp å stresse...det er vel ikke no kjekt på bryllupsdagen..
MH Skrevet 9. juni 2005 #18 Skrevet 9. juni 2005 Flott. Da tror jeg jeg beholder det slik som avtalt med frisøren.
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2005 #19 Skrevet 9. juni 2005 Brukte 2 timer hos frisøren. Når du kommer hjem bør du ihvertfall ha 2 timer til å spise litt, sminke deg og ke på deg. Hvis du ikke gjør dette hos frisøren da Hadde selv 1,5 timer og det gikk akkuratt så kunne godt hatt litt bedre tid så hadde det ikke blitt stress
Gjest ETM Skrevet 9. juni 2005 #20 Skrevet 9. juni 2005 DET KOMMER NOK HELT AN PÅ HVILKEN FRISYRE DU SKAL HA.. JEG VAR HOS FRISØREN KL 9 OG FERDIG KL 12.30. SÅ JEG HADDE GOD TID.. MEN DET ER BEDRE DET ENN OG BEGYNNE OG STRESSE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå