AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #1 Skrevet 14. februar 2020 Som jeg har hevdet mange ganger her inne, men blitt slaktet hver gang: Det er trendy å være psykisk syk. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/2Gk59R/psykologistudent-det-har-blitt-trendy-aa-vaere-deprimert Nå er det flott at andre bekrefter det jeg har sagt lenge. Anonymkode: b20ec...ef1 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #2 Skrevet 14. februar 2020 Jeg vil heller si at noen er veldig flinke til å selvdiagnostisere seg med depresjon når de har noen tunge dager. Anonymkode: 4e03c...d94 12
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #3 Skrevet 14. februar 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil heller si at noen er veldig flinke til å selvdiagnostisere seg med depresjon når de har noen tunge dager. Anonymkode: 4e03c...d94 Som da blir en sannhet for de. I tillegg er det hipt i flere miljøer. De nærmest oppfordrer hverandre til å bli "syke". Anonymkode: b20ec...ef1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #4 Skrevet 14. februar 2020 Dette er faen meg et HÅN mot oss som faktisk sliter med depresjon! Kjenner jeg blir veldig provosert. Det er ikke mye trendy å få ødelagt livet av depresjon og angst! Anonymkode: 9e097...b94 13
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #5 Skrevet 14. februar 2020 Om det er trendy vet jeg ikke, men det har blitt veldig vanlig å selvdiagnostisere seg med angst og depresjon. Ordene begynner å bli ganske utvannet. Anonymkode: 8af45...d5e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #6 Skrevet 14. februar 2020 Det som er trist med at folk lyver på seg diagnoser, er at det går utover de som virkelig er syke. Når massevis av folk påstår at de har angst og depresjoner, så blir ikke de som har en reell diagnose tatt på alvor. Anonymkode: 06f4e...fa5 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #7 Skrevet 14. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som jeg har hevdet mange ganger her inne, men blitt slaktet hver gang: Det er trendy å være psykisk syk. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/2Gk59R/psykologistudent-det-har-blitt-trendy-aa-vaere-deprimert Nå er det flott at andre bekrefter det jeg har sagt lenge. Anonymkode: b20ec...ef1 Kan love deg at det er langt fra "trendy" å være psykisk syk! Folk flest tror de er rause og ikke-dømmende, det varer som regler helt til de ser et faktisk symptom, da stopper som regel "forståelsen". Jeg har slitt med psykisk sykdom store deler av voksenlivet, og det er virkelig ikke noe man får kred for, derimot er det ekstremt stigmatiserende og tabu fremdeles dessverre. Derav anonym i dette innlegget Anonymkode: cdf64...312 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #9 Skrevet 14. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan love deg at det er langt fra "trendy" å være psykisk syk! Folk flest tror de er rause og ikke-dømmende, det varer som regler helt til de ser et faktisk symptom, da stopper som regel "forståelsen". Jeg har slitt med psykisk sykdom store deler av voksenlivet, og det er virkelig ikke noe man får kred for, derimot er det ekstremt stigmatiserende og tabu fremdeles dessverre. Derav anonym i dette innlegget Anonymkode: cdf64...312 Det er hele poenget. Man syns det er ok å feile noe, da blir en sett og får oppmrrksomhet. I deres øyne er de like syke som deg. Dette kommer til å bli et enormt problem fremover. Anonymkode: b20ec...ef1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #10 Skrevet 14. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er trist med at folk lyver på seg diagnoser, er at det går utover de som virkelig er syke. Når massevis av folk påstår at de har angst og depresjoner, så blir ikke de som har en reell diagnose tatt på alvor. Anonymkode: 06f4e...fa5 Det blir nok snart en egen diagnose for de som tror de har diagnoser. Og slik fortsetter galskapen. Anonymkode: b20ec...ef1
Thie Skrevet 14. februar 2020 #11 Skrevet 14. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det blir nok snart en egen diagnose for de som tror de har diagnoser. Og slik fortsetter galskapen. Anonymkode: b20ec...ef1 Hypokondri kalles det og ja det er en ekte diagnose 1
Bunuel Skrevet 14. februar 2020 #12 Skrevet 14. februar 2020 Det er vel ingen som VIL være deprimert. At det er "trendy" å bruke angst og depresjon om hverdagslige problemer er det ikke tvil om.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #13 Skrevet 14. februar 2020 2 minutter siden, Thie skrev: Hypokondri kalles det og ja det er en ekte diagnose Det kommer nok en ny for dette. Hypokondri har lite med å ønske seg en diagnose å gjøre. Anonymkode: b20ec...ef1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #14 Skrevet 14. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Det som er trist med at folk lyver på seg diagnoser, er at det går utover de som virkelig er syke. Når massevis av folk påstår at de har angst og depresjoner, så blir ikke de som har en reell diagnose tatt på alvor. Anonymkode: 06f4e...fa5 Det er jo ikke sikkert de lyver. Jeg tror de fleste som sier de har disse tingene tror de har dem, men føler at det er øverflødig å faktisk sjekke med lege. Anonymkode: 8af45...d5e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #15 Skrevet 14. februar 2020 Akkurat nå, Bunuel skrev: Det er vel ingen som VIL være deprimert. At det er "trendy" å bruke angst og depresjon om hverdagslige problemer er det ikke tvil om. Et viktig poeng. Man ønsker viraken rundt diagnosen, ikke selve lidelsen. Anonymkode: b20ec...ef1 4
Bunuel Skrevet 14. februar 2020 #16 Skrevet 14. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke sikkert de lyver. Jeg tror de fleste som sier de har disse tingene tror de har dem, men føler at det er øverflødig å faktisk sjekke med lege. Anonymkode: 8af45...d5e Det er jo helt klart mange som roper at de har angst eller er deprimert helt uten grunn. Det går an å være redd for noe eller være lei seg uten at det er en psykisk diagnose.
Hentacruel Skrevet 14. februar 2020 #17 Skrevet 14. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Om det er trendy vet jeg ikke, men det har blitt veldig vanlig å selvdiagnostisere seg med angst og depresjon. Ordene begynner å bli ganske utvannet. Anonymkode: 8af45...d5e Ja, kjenner jeg blir helt deprimert av det der. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #18 Skrevet 14. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er faen meg et HÅN mot oss som faktisk sliter med depresjon! Kjenner jeg blir veldig provosert. Det er ikke mye trendy å få ødelagt livet av depresjon og angst! Anonymkode: 9e097...b94 Det er jeg helt enig i. Feil at en så fæl diagnose skal være trendy, og at folk selvdiagnostiserer seg selv bare fordi de føler seg litt trist en periode. Anonymkode: e7eb1...443 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #19 Skrevet 14. februar 2020 Jeg blir like oppgitt og frustrert hver gang jeg snakker med noen som klager over at de er så deprimerte og trenger så ekstremt mye omsorg, vennlighet og tid alene, når de har hatt 2 litt mer slitsomme dager enn det vanlige. Blir også nesten irritert når jente etter jente ikke drar på skolen på grunn av f.eks. en kjedelig skoledag eller annet slitsomt opplegg på skolen, og deretter plutselig har fått kronisk depresjon og panikkangst over natta og de skryter over det på sosiale medier. Jeg har ikke blitt diagnostisert med noe som helst. Har rett og slett ikke turt i frykt om å bli sett på som svak, anderledes eller "roper etter oppmerksomhet". Jeg har aldri sagt at jeg er deprimert heller og prøver så godt jeg kan for å skjule hva jeg føler. Jeg er ikke sikker på om jeg en gang har noen form for depresjon eller angst, selv etter alt jeg gjennomgår daglig. Synes det er så trist at depresjon og andre psykiske lidelser blir romantisert og en "trend". Man burde ha respekt for alle som faktisk sliter daglig med å bare komme seg ut senga om morgen. Det er så utrolig mye mer bak en psykisk lidelse enn bare "å være trist" eller "føle seg litt nedfor" et par dager. Anonymkode: b8ed6...86f 3
Gjest Familytree Skrevet 14. februar 2020 #20 Skrevet 14. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir like oppgitt og frustrert hver gang jeg snakker med noen som klager over at de er så deprimerte og trenger så ekstremt mye omsorg, vennlighet og tid alene, når de har hatt 2 litt mer slitsomme dager enn det vanlige. Blir også nesten irritert når jente etter jente ikke drar på skolen på grunn av f.eks. en kjedelig skoledag eller annet slitsomt opplegg på skolen, og deretter plutselig har fått kronisk depresjon og panikkangst over natta og de skryter over det på sosiale medier. Jeg har ikke blitt diagnostisert med noe som helst. Har rett og slett ikke turt i frykt om å bli sett på som svak, anderledes eller "roper etter oppmerksomhet". Jeg har aldri sagt at jeg er deprimert heller og prøver så godt jeg kan for å skjule hva jeg føler. Jeg er ikke sikker på om jeg en gang har noen form for depresjon eller angst, selv etter alt jeg gjennomgår daglig. Synes det er så trist at depresjon og andre psykiske lidelser blir romantisert og en "trend". Man burde ha respekt for alle som faktisk sliter daglig med å bare komme seg ut senga om morgen. Det er så utrolig mye mer bak en psykisk lidelse enn bare "å være trist" eller "føle seg litt nedfor" et par dager. Anonymkode: b8ed6...86f Det er litt dobbeltmoral i svaret ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå