AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #1 Skrevet 14. februar 2020 Prøver å få i meg mer grønnsaker og prøver å snike de inn her og der. Vet at når det gjelder omelett så er det bare til å ta det man liker og det er ikke noe hokuspokus, men lurer allikevel på om noen har tips til hvilke grønnsaker man kan ha i en omelett, sammensetningen og en konkret oppskrift? Takk Anonymkode: 580c6...1ad
Fantorang1 Skrevet 14. februar 2020 #2 Skrevet 14. februar 2020 Så "Midnight Diner" på Netflix, og så en ny måte å servere risrester på, denne er best med finkuttete grønnsaker, nedenfor er bare et eksempel på retten, du varierer med det du har i kjøleskapet av rester https://www.altasiatisk.no/2019/07/japansk-omurice/
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #3 Skrevet 14. februar 2020 Jeg lager ofte omelett med det jeg har av grønnsaker, men favoritten er med spinat, løk og chiliflak (jeg bruker spinat fra frysedisken). En annen enkel og rimelig måter å få i seg grønnsaker på er å lage kremet suppe av rotgrønnsaker. Skrell, del opp og kok, krydre etter smak og bruk stavmixer for en glatt suppe. Server med godt brød Du kan også bytte ut potetmos med blomkålmos, det er supergodt til f.eks karbonade eller fiskekake med stekt løk Anonymkode: 86937...81b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #4 Skrevet 15. februar 2020 Jeg lager oftest omelett til frokost, av ett eller to egg i en liten panne. Fyll varierer etter hva jeg har, men oftest finsnitta vårløk, cherrytomater i skiver, og ost. Kanskje litt paprika eller avocado skjært tynt om jeg har det. Legger ost og grønnsaker på halve omeletten så snart egget har begynt å stivne, og bretter den i to når overflaten er nesten stiv. 😋 Anonymkode: 472a0...9e1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #5 Skrevet 15. februar 2020 Jeg steker først kuttet bacon/skinke/pepperoni, spinat, sjalottløk, purre og chili sammen, krydrer det litt og legger til side. Så omelett av 2-3 egg, steker det som en pannekake, legger alt fyllet i en stripe i midten og har litt revet ost på toppen. Bretter begge sidene over fyllet så det blir som en rull, og lar osten smelte litt. NAMMMM Anonymkode: 6807d...bb8
Meadow Skrevet 15. februar 2020 #6 Skrevet 15. februar 2020 Jeg lager en slags bondeomelett. Steker det jeg har av grønnsaker (f.eks paprika, løk, purre, squash) gjerne noen rester av kokte poteter, kanskje jeg hiver oppi noen pølsebiter eller kokt skinke hvis jeg har. Så heller jeg over en 4-5 lettpiskede egg tilsatt en liten skvett melk og salt/pepper, strør over litt revet ost og setter på lokk. Så må den stå på lav varme til den er stivnet og osten smeltet. Pleier å bli nok til både middag og lunsj dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #7 Skrevet 16. februar 2020 Kan disse omelettene lages om kvelden og spises kald på jobb dagen etter, eller ville dere varmet den opp i micro? Anonymkode: 7f53b...6b8
Brunhilde Skrevet 16. februar 2020 #8 Skrevet 16. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Kan disse omelettene lages om kvelden og spises kald på jobb dagen etter, eller ville dere varmet den opp i micro? Anonymkode: 7f53b...6b8 Det avhenger jo helt av om du liker kald omelett eller ikke. Jeg personlig ville varmet, har en kollega som alltid spiser medbrakt omelett kald og som foretrekker det.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #9 Skrevet 16. februar 2020 1 minutt siden, Brunhilde skrev: Det avhenger jo helt av om du liker kald omelett eller ikke. Jeg personlig ville varmet, har en kollega som alltid spiser medbrakt omelett kald og som foretrekker det. Hvis jeg har spinat i, kan jeg da varme omeletten opp i gjen i micro, eller bør jeg la være? Har hørt at spinat ikke kan varmes opp gang nr to Anonymkode: 7f53b...6b8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #10 Skrevet 16. februar 2020 Jeg freser litt løk eller vårløk i panna. Så hiver i tomat og egg. Drysser over litt cheddar og urter (hvis jeg har) Ved siden av serverer jeg paprika, avokado, tomat og agurk. Anonymkode: 43621...f47
Brunhilde Skrevet 16. februar 2020 #11 Skrevet 16. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis jeg har spinat i, kan jeg da varme omeletten opp i gjen i micro, eller bør jeg la være? Har hørt at spinat ikke kan varmes opp gang nr to Anonymkode: 7f53b...6b8 Nei, da tror jeg faktisk du skal la være å varme den, søk litt på nett så får du forklaring på hvorfor. Jeg bruker faktisk ikke spinat noe særlig, så jeg har aldri tenkt over det. Kan du ikke velge en annen grønnsak hvis du vil ha med på jobb og varme opp?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #12 Skrevet 16. februar 2020 Elsker å bruke vårløk. Ellers spinat, og raspet (ja, faktisk) paprika i forskjellige farger! Anonymkode: 5bb47...e7b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #13 Skrevet 16. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg har spinat i, kan jeg da varme omeletten opp i gjen i micro, eller bør jeg la være? Har hørt at spinat ikke kan varmes opp gang nr to Anonymkode: 7f53b...6b8 Ville ikke ha gjort det, da nitratet i spinaten omdannes til stoffer som er kreftfremkallende når det varmes opp flere ganger Anonymkode: 5bb47...e7b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #14 Skrevet 16. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg har spinat i, kan jeg da varme omeletten opp i gjen i micro, eller bør jeg la være? Har hørt at spinat ikke kan varmes opp gang nr to Anonymkode: 7f53b...6b8 Vet ikke om det kan varmes opp flere ganger, men tror ikke «oppatvarma» spinat smaker så godt. Men den er like god kald! Anonymkode: 6807d...bb8
Leanne Skrevet 16. februar 2020 #15 Skrevet 16. februar 2020 Jeg pleier å steke sopp, løk, purre, paprika og squash. Krydrer grønnsakene med pepper. Har over 2 egg pisket sammen med litt melk. Har på et par skiver ost mot slutten av steketiden. Spiser halve til frokost, resten varmes i microen på jobb 😊
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #17 Skrevet 16. februar 2020 Lær deg først å lage omelett. Så kan du varierer med grønnsaker så mye du vil. Du kan lage åpen eller lukket omelett, for eksempel. Det aller viktigste er å skru ned varmen med en gang du har egg i panna. Anonymkode: 5ab46...61f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #18 Skrevet 16. februar 2020 Lær deg først å lage omelett. Så kan du varierer med grønnsaker så mye du vil. Du kan lage åpen eller lukket omelett, for eksempel. Det aller viktigste er å skru ned varmen med en gang du har egg i panna. Anonymkode: 5ab46...61f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #19 Skrevet 16. februar 2020 Sjampinjong, kokt potet, paprika, løk, tomat, vårløk.. Anonymkode: fe617...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå