AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #1 Skrevet 14. februar 2020 Hvordan koker dere quinoa? Jeg får det ikke helt til, den blir "soggy" selv om jeg følger den typiske fremgangsmåten med dobbelt så mye vann som quinoa og har prøvd å redusere noe. Anonymkode: fab31...274
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #2 Skrevet 14. februar 2020 Bare ha vann så det så vidt dekker quinoaen. Småkok under lokk på ALLER laveste varme i 10 min, slå av varmen og la de dampe under lokk i 5 min, ta kjelen av platen og la de stå og dampe (fremdeles under lokk) i 5-10 min. Bløtlegg de gjerne over natten før koking og skyll godt før du har de i kjelen. Dette er hva jeg gjør, og de blir luftige og passe våte hver gang. Anonymkode: cc95f...34a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #3 Skrevet 15. februar 2020 Du bruker alt for mye vann. Det bør være halvannen kopp vann pr kopp quinoa. Kok opp vannet, skyll quinoan raskt og ha den i det kokende vannet sammen med salt og gjerne en liten ts olje eller smør. Ha på lokk. La det koke opp igjen, skru så varmen ned til laveste varme og lå småkoke i ca 10 minutter. Rør en eller to ganger så ikke den samme quinoaen blir liggende øverst hele tida. Skru av plata og la quinoaen stå under lokk ca 10 minutter til. Anonymkode: 11410...da9
parmanoia Skrevet 15. februar 2020 #4 Skrevet 15. februar 2020 Min suksessoppskrift til en person: 0,5 dl Quinoa og 1 dl vann. Kok opp vann og skyll quinoaen i kaldt vann. Ha den i vannet når det koker og skru ned så det så vidt koker og ha på lokk. La koke i 12-15 min til de «spretter» Ta den av platen og la den stå i 5 min fortsatt med lokk. Fluff den opp med en gaffel og spis! Perfekt hver gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå