Gå til innhold

Hva ville du gjort? - Venninne i et dårlig forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre. Har en venninne som var i et dårlig forhold med en fyr. Han har åpenbare psykopatiske trekk og drev med psykisk vold mot henne. Dette er hun til dels klar over, men hun ønsker likevel å gå tilbake til ham. Jeg tenker da at jeg har gjort mitt, jeg har prøvd å stoppe henne, rådet henne til å oppsøke hjelp (hun er hekta på ham) osv. Jeg kjenner at jeg orker ikke mer. Er det greit å si at jeg setter vennskapet vårt på pause til hun er ferdig med ham, at jeg ikke vil treffe henne så lenge hun er i lag med ham. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 08edc...69f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hun trenger mest av alt er at noen er der for henne. At hun har noen som har ryggen hennes når ting røyner på. Ikke at menneskene rundt trekker seg unna. Det handler ikke om å prøve å stoppe henne, det handler om å være en trygg havn for henne. Hun vil aldri velge deg framfor han i den situasjonen hun er i. Du må huske at han har manipulert henne og har kontroll over henne på en måte du ikke kan forstå før du har vært i samme situasjon selv. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre. Har en venninne som var i et dårlig forhold med en fyr. Han har åpenbare psykopatiske trekk og drev med psykisk vold mot henne. Dette er hun til dels klar over, men hun ønsker likevel å gå tilbake til ham. Jeg tenker da at jeg har gjort mitt, jeg har prøvd å stoppe henne, rådet henne til å oppsøke hjelp (hun er hekta på ham) osv. Jeg kjenner at jeg orker ikke mer. Er det greit å si at jeg setter vennskapet vårt på pause til hun er ferdig med ham, at jeg ikke vil treffe henne så lenge hun er i lag med ham. Hva ville dere gjort?

Har droppet venninner for slikt før selv, man må beskytte seg selv også i slike situasjoner. Da hun gikk tilbake for tredje gang så sa jeg hadet til henne. 

Anonymkode: a712d...355

Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Kan hun ikke være sammen med ham og være venninne med deg? 

Snakker hun mye og klager over forholdet sitt med ham? Hvis ja, da forstår jeg deg. 

Skrevet

Jeg har gjort det samme som du skriver, men i mitt tilfelle var fyren også min x, og det var ikke bra for meg å ha han i livet mitt. Men jeg stilte opp for henne i det vide og det breie, og til slutt kjente jeg at jeg ikke klarte mer. Dette er vel rundt 11 år siden, og de er fortsatt sammen. Vi er ikke venner lenger. 

Anonymkode: 94284...4ac

• 2 uker senere...
Skrevet

Et sted må man desverre sette grensen, når man har gitt klar beskjed om hva man mener. 

Anonymkode: f8709...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...