Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Søker
Skrevet

Hva er det som kvalifiserer en person til en slik stilling? Jeg skjønner at det finnes variasjoner, men må man ha hovedfag f.eks? Kan man få en slik stilling uten å ha utdanning men med arbeidserfaring? Hva ligger lønn på sånn ca?

Skrevet

Før i tiden fikk man førstekonsulentstillinger med cand. mag. Nå virker det som at dette er en (veldig attraktiv) begynnerstilling for akademikere, dvs at nesten alle har hovedfag/master. Sist jeg søkte på en åpent utlyst førstekonsulentstilling i staten var det over 200 (!) søkere, mange hadde flere tiår med erfaring fra staten!

Jeg tror lønnsnivået vanligvis ligger mellom ltr 35 og 45, avhengig av hvilken etat det er, hvilke kvalifikasjoner du har og hvor lang erfaring du har.

Gjest Chica
Skrevet

Tror ikke det er noe som sier at du må ha hovedfag nei, jeg kjenner flere med mindre utdanning enn det som jobber som førstekonsulenter i staten. Flere har en utdanning som ikke er relevant for det de jobber med.

Skrevet

Normalt sett pleier det å stå noe om bachelor, annen utdanning tilsvarende tre år på høyskole/universitet eller relevant administrativ erfaring.

Men det finnes jo mange ulike konsulentstillinger, og mange trengs det ikke noen spesiell erfaring til. Ulempen er at det er enormt mange søkere, og man vet aldri helt hva de vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...