Gjest Brumbrum... Skrevet 8. juni 2005 #1 Skrevet 8. juni 2005 Vi skal kjøpe bil nå og er igang med å kikke. Ingen av oss har de store bilkunnskapene så det kan være greit med litt tips.... Det vi har som krav til en bil er at den er relativt ny (2000+), maks 200 000,-, ikke kjørt altfor langt... Hva bør vi tenke på og se etter på en bruktbil? En annen ting... Hva er lurt? Vi har mulighet til å betale en bil ihht disse kravene kontant... men da sitter vi igjen ganske så blakke... Billån er jo aldri gunstig... men vil det allikevel være fornuftig å ta et lite billån for å ha litt til overs til uforutsette utgifter?
Tusenfryd Skrevet 9. juni 2005 #2 Skrevet 9. juni 2005 Hva slags bil tenker dere på da? Stor eller liten? Er dere to voksen som kjører på ferie, eller er dere en småbarnsfamilie som trenger stasjonsvogn og bare driver by- eller småkjøring? Hva er behovet deres? Og er dere opptatt av fine merker og stausbil eller vil dere ha en funksjonell bil som først og fremst er praktisk? For eksempel. Det er mange grunner og behov for å kjøpe bil. Jeg gjorde et veldig hyggelig bekjentskap med en Skoda Fabia da jeg hadde leiebil for litt siden. Det er bra bil og svært mye for pengene. Og til 200' kan dere faktisk kjøpe den ny. Har hatt en liten småbil i mange år. Nå ser jeg på En Opel Zafira (brukt) eller Skoda Ocativia. 200' er nesten over grensen for hva jeg synes en bil skal koste.
Gjest Wendy Skrevet 9. juni 2005 #3 Skrevet 9. juni 2005 Kost på den en NAF-test før dere kjøper! Husker ikke forskjellen på disse testene de utfører, men spør NAF så gir de råd. Et par tusen til NAF for å få fullsjekk på en invvestering til 200.000, er billig garanti for ikke å kjøpe katta i sekken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå