Gjest gjesten Skrevet 8. juni 2005 #1 Skrevet 8. juni 2005 Hallo Jeg sitter her og lurer på en ting... Jeg har søkt yrkesrettet attføring fra høsten av, men så har jeg finni ut at om jeg ble gravid med det så får jeg ingen permisjonspenger. Så hvordan skal jeg gjøre dette? Skal jeg vente til høsten å se om jeg får noe jobb også si ifra meg den attføringa, eller vente med å få svaret når jeg får det, også gjøre det om til dagpenger etter det?I såfall hvordan gjør jeg det da? Noen som kan hjelpe meg??? Mvh gjesten
momo Skrevet 10. juni 2005 #2 Skrevet 10. juni 2005 Jeg kan vel ikke direkte svare på spørsmålet ditt. Men jeg går på yrkesrettet attføring og skal begynne og studere til høsten, når jeg blir gravid kommer jeg til og fortsette og studere, og det blir mannen min som tar ut permisjon. Sånn så jeg beholder pengene mine og jeg ikke trenger og avslutte studiet. Nå vet jo ikke jeg hvorfor du har søkt om yrkesretta attføring eller hva du har tenkt og gjøre, men det var et tips til hvordan det går ann og gjøre det.
Gjest gjesten Skrevet 10. juni 2005 #3 Skrevet 10. juni 2005 Hei. Jeg skal gå på skole en til to til tre ganger i uken. (Variere litt) og det passer best for meg å være hjemme. Mannen min og jeg har bestemt det at om vi blir det så burde jeg være hjemme. Men om jeg avslutter attføringen til høsten og går på dagpenger og ser etter jobb en gang i uken så går vel det bra. Får vel permisjonsstødnad da?Kan jeg få dagpenger etter en endt attføring?Vet du noe om det? Takk for svaret. Hilsen gjesten.
momo Skrevet 13. juni 2005 #4 Skrevet 13. juni 2005 Nå er ikke jeg helt sikker, men tror ikke du får permisjonspenger ut i fra dagpenger. Og etter du er ferdig med attøring, vil du fortsette og få attføring i 6 mnd etter du er ferdig, sånn så du skal finne deg jobb. Så hvis du skal gå hjemme med babyen og trenger pengene, tror jeg eneste løsningen for deg blir og måtte finne deg jobb, og tjene opp rettighet til fødselspenger sånn. Hvis du kan ta en vanlig jobb da. Hvis det er noen som kan dette bedre enn meg, så svar gjerne dere og for jeg er ikke 100% sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå