Gå til innhold

Sofa i ullstoff eller syntetstoff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefamilie med hund i hus. Aldri hatt møbler med ullstoff før, men har erfart at syntetstoff (polyester) oppfører seg veldig forskjellig mtp renhold, flekker og hundehår. 

Ullstoffet lar jo ikke flekker trekke inn særlig, men er vanskeligere å vaske. Syntetstoffet tåler høyere slitasje i vaskemaskin og varmere vask, men vil lettere slippe gjennom væske. 

Jeg tenker da på skrekksøl som oppkast og tisseuhell, eller melkeglass. Altså det som lukter veldig. At pga dette burde man valgt ullstoff? Men hva med vanlig søl og flekker, som det fort blir med barn i hus. Tegning med tusj osv. Hunden pleier ikke ligge i sofaen forøvrig. 

Anonymkode: 9b3cb...d31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster har sofa i ull og den suger til seg lo og hår. Den må stadig børstes og støvsuges. 

Anonymkode: 98e25...2c9

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min søster har sofa i ull og den suger til seg lo og hår. Den må stadig børstes og støvsuges. 

Anonymkode: 98e25...2c9

Usj, det er det siste jeg trenger her med langhåret hund! Takk skal du ha for svar! Kanskje jeg skal gå for syntet i stedet da. 

Skrevet

Ullsofa er det best man kunne få. Heller bli kvittt med hunden....

Anonymkode: 2df37...c0c

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ullsofa er det best man kunne få. Heller bli kvittt med hunden....

Anonymkode: 2df37...c0c

Hunden er over halvveis i livet, og skal få leve her i ro og fred i 6-7 år til :) 

Skrevet
På 13.2.2020 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Barnefamilie med hund i hus. Aldri hatt møbler med ullstoff før, men har erfart at syntetstoff (polyester) oppfører seg veldig forskjellig mtp renhold, flekker og hundehår. 

Ullstoffet lar jo ikke flekker trekke inn særlig, men er vanskeligere å vaske. Syntetstoffet tåler høyere slitasje i vaskemaskin og varmere vask, men vil lettere slippe gjennom væske. 

Jeg tenker da på skrekksøl som oppkast og tisseuhell, eller melkeglass. Altså det som lukter veldig. At pga dette burde man valgt ullstoff? Men hva med vanlig søl og flekker, som det fort blir med barn i hus. Tegning med tusj osv. Hunden pleier ikke ligge i sofaen forøvrig. 

Tenker du kjøpe ny sofa med hund og barn? :klo: 

Kjøp en pent brukt skinnsofa på Finn eller Facebook. Nyt ubekymrede dager når hunden eller barna spyr, tisser, røyter og gnikker sin nakne rumpe (hunden, jeg håper ingen av ungene gjør dette..) godt nedi sofaen til 2-3000, ikke 20-30 000. ;)

Anonymkode: a9de2...9c6

Skrevet

Synes ull klør. Har lys mikrofibersofa og barn, men ikke hund. Har gått fint å vaske bort flekker til nå (2 år).

Anonymkode: da4d3...9b4

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du kjøpe ny sofa med hund og barn? :klo: 

Kjøp en pent brukt skinnsofa på Finn eller Facebook. Nyt ubekymrede dager når hunden eller barna spyr, tisser, røyter og gnikker sin nakne rumpe (hunden, jeg håper ingen av ungene gjør dette..) godt nedi sofaen til 2-3000, ikke 20-30 000. ;)

Anonymkode: a9de2...9c6

Jeg har slått det fra meg så og si, og tilbudet går ut nå om en time, så jeg tror jeg tok til fornuften 😛 Får se neste år når de har tilbud, om jeg har blitt ufornuftig igjen 😅

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slått det fra meg så og si, og tilbudet går ut nå om en time, så jeg tror jeg tok til fornuften 😛 Får se neste år når de har tilbud, om jeg har blitt ufornuftig igjen 😅

Hvis det er tilbud på bolia du mener, så er det bare å følge med på outleten i nettbutikken. Det er alltid noen som angrer på sofakjøpet ved de gode salgene, og da kan du få den ennå litt billigere 😉

Anonymkode: 9403a...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...