Gå til innhold

Svigerfamilie på besøk HELE TIA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigers, altså moren, faren og to søsken til mannen bor på andre siden av landet og er ofte på besøk. 

Nå har alle vært på besøk den ene etter den andre og jeg begynner å se rødt. Dem er så snille og jeg har et godt forhold til dem, men jeg begynner å bli lei av å ha gjester hele tia og stresse med det. 

Nå er svigermor på besøk og sier at jeg må ta henne med ut og til butikkene fordi hun vil så gjerne kose seg litt og se på butikker og spise på cafe mens hun først er her. 

Svigerfar var her for to uker siden og søskene til mannen var her for tre uker siden. 

Prøver å være snill med dem fordi de er så greie, samtidig får jeg lyst til å kicke rævene dems ut av huset mens de er her. 

Det er besøk året rundt. Hva gjør man egentlig? Noen i samme situasjon? 

Får ikke prompe i fred engang. 

Anonymkode: 946ce...f09

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det er snakk om overnatting.. Gjerne i en uke eller to 🙄 minst 4 dager. 

Ts

• Liker 7
Skrevet

Okei, og sånn er det hele året eller? Med 3 besøk på ca. 6 uker. I så fall skjønner jeg at du blir lei. Om det er sånn at det akkurat nå har vært en del besøk, men at det ellers er lite besøk, så skjønner jeg at du er lei akkurat nå. Men det går over, også er du tilbake til vanlig hverdag. Hvor lenge er de egentlig på besøk om gangen?

Anonymkode: 674a3...a46

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okei, og sånn er det hele året eller? Med 3 besøk på ca. 6 uker. I så fall skjønner jeg at du blir lei. Om det er sånn at det akkurat nå har vært en del besøk, men at det ellers er lite besøk, så skjønner jeg at du er lei akkurat nå. Men det går over, også er du tilbake til vanlig hverdag. Hvor lenge er de egentlig på besøk om gangen?

Anonymkode: 674a3...a46

Søskene var her i 4 dager, så kom svigermor i går og blir til mandag og svigerfar var her i ti dager. Sist bunke med besøk var i september. Så kommer en ny bunke til påske og sånn fortsetter det. 

• Liker 2
Skrevet

Nei dette går ikke an!! Selv med de snilleste menneskene så er det en grense for hvor ofte og lenge man orker å ha besøk. Fisken og gjesten begynner å lukte 3 dagen.

Tror du må ta det opp med mannen din om at dere må sette en maksgrense på besøk, og dersom han/de vil ha mer så får mannen med eventuelle barn reise på besøk. 

Det blir jo altfor mye slik det er nå, og tenk hvis du skal få besøk av egne slekt/venner også?! 

Anonymkode: 207f5...342

• Liker 16
Skrevet

Kan ikke mannen din reise dit på besøk av og til?

• Liker 6
Skrevet

En ting til, da jeg bodde med samboer i Trondheim, og min familie var fra Larvik, og hans familie fra Hamar, så besøkte vi familiene til hverandre et par ganger i året, og så reiste vi så mye vi ville utenom på egenhånd. Mine foreldre kom 1-2 ganger i året på besøk og hans foreldre det samme. Det var mer enn nok.

Anonymkode: 207f5...342

• Liker 4
Skrevet

Jeg hater besøk som varer mer enn én natt! 

Anonymkode: 39af5...f1c

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, bib_84 skrev:

Kan ikke mannen din reise dit på besøk av og til?

Joda, men de bor i huttihetilibom og er avhengig for å komme hit i ny og ne for å blant annet handle billig fra Sverige og i samme slengen se oss. 

Det nytter ikke å besøke dem, de vil komme hit for å kose seg. Et eksempel var når jeg var på føden og de bestilte enveisbillett hit alle mann. Jeg var furten og det merka de så da ble de ikke lenge, men det hjelper faen meg ikke når de er her hver jævla sesong og høytid. 

Ts

• Liker 7
Skrevet

Hva er grunnen for de hyppige besøkene? Eller dukker de bare opp sånn for moro skyld fordi de har mye tid til overs?

Jeg synes du bør ta en prat først med mannen din og så med familien hans. Du kan si at det er koselig med besøk, men at det blir litt mye for deg når det er så ofte folk på overnatting hjemme hos dere. De kan overnatte på hotell hvis de vil besøke dere oftere. Et sted må det gå grensen og jeg ville aldri godtatt situasjonen du er i for meg og min familie.

• Liker 4
Skrevet

Merker jeg blir kvalt bare av å lese innlegget ditt, TS. 😨

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hæ? Si mer om det, eller? 

Anonymkode: 1383c...10d

De overnatter når de er på besøk. Gjerne en uke eller to, og skal de stikke hjem "fort" så blir de her i minst fire dager. Og da må jeg vise at jeg er lei, da skjønner de tegninga og drar "fort" 

Jeg er så sur nå at jeg sitter på badet og SKJELVER og er pisslei svigermor som sitter og snakket varmt om det jævla været fordi det er så kaldt på bygda deres. "Åååååååå så godt med sol og kaffi her hos dere" 

AAAAAAAAAAGGGHHH

TS

• Liker 5
Skrevet

«Det passer ikke akkurat nå»

Anonymkode: 2bda3...c3d

• Liker 4
Skrevet

Forstår godt at det er vanskelig for deg og mannen din å ta dette opp med dem... Hva skal man liksom si? Likevel syns jeg det er mannens ansvar å ta løfte opp problemstillingen. Du kan også ta den minst motstands vei og si at det ikke passer med besøk da dere er opptatte og har mye å gjøre. 

Anonymkode: 9109f...447

• Liker 6
Skrevet

Fy søren, jeg hadde aldri orket. Hvor mange barn har dere? Hvor gammel er de? Her er det mere nok når de kommer på besøk på dagtid i 3 dager - de sover andre plasser. Har «heldigvis» ikke plass i leiligheten vår. Nok med meg, mannen og våre småbarn her.

Anonymkode: 95507...231

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De overnatter når de er på besøk. Gjerne en uke eller to, og skal de stikke hjem "fort" så blir de her i minst fire dager. Og da må jeg vise at jeg er lei, da skjønner de tegninga og drar "fort" 

Jeg er så sur nå at jeg sitter på badet og SKJELVER og er pisslei svigermor som sitter og snakket varmt om det jævla været fordi det er så kaldt på bygda deres. "Åååååååå så godt med sol og kaffi her hos dere" 

AAAAAAAAAAGGGHHH

TS

Hva sier mannen din om det? Neste gang de vil komme på besøk, si at det ikke passer. Hvis de kommer uanmeldt, si at man ikke kan komme uanmeldt med overnatting. På tide å sette ned foten. Blir de såpass fornærmet at de boikotter dere og ikke kommer på besøk - good riddance! 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår godt at det er vanskelig for deg og mannen din å ta dette opp med dem... Hva skal man liksom si? Likevel syns jeg det er mannens ansvar å ta løfte opp problemstillingen. Du kan også ta den minst motstands vei og si at det ikke passer med besøk da dere er opptatte og har mye å gjøre. 

Anonymkode: 9109f...447

Jeg må det ellers dauer jeg en stille død. Må finne på noe fordi jeg er stiv som en pinne av sinne akkurat nå og har forflytta meg fra badet til senga og prøver å puste godt mens jeg skriver nå. 

Svigermor sa først at hun blir til lørdag morgen, så reiser jo, fair enough, en kort tur for å se barnebarna..nå har hun ombestemt seg fordi hun ikke finner billig billett tilbake (løgn) sååååå fordi jeg trodde hun skulle bare bli til lørdag tenkte jeg å være snill og bli med og kjøre henne til det jævla kjøpesenteret,hadde jeg visst at hu skulle gro fast her hadde jeg aldri kommet med det forslaget. Blir en stiv kjøretur til det senteret i morgen. 

TS

• Liker 4
Skrevet

Hva gjør mannen da? Og kan ikke du reise vekk selv? mannen kan passe unger, han får jo hjelp av svigers.

Anonymkode: 204a8...a2d

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må det ellers dauer jeg en stille død. Må finne på noe fordi jeg er stiv som en pinne av sinne akkurat nå og har forflytta meg fra badet til senga og prøver å puste godt mens jeg skriver nå. 

Svigermor sa først at hun blir til lørdag morgen, så reiser jo, fair enough, en kort tur for å se barnebarna..nå har hun ombestemt seg fordi hun ikke finner billig billett tilbake (løgn) sååååå fordi jeg trodde hun skulle bare bli til lørdag tenkte jeg å være snill og bli med og kjøre henne til det jævla kjøpesenteret,hadde jeg visst at hu skulle gro fast her hadde jeg aldri kommet med det forslaget. Blir en stiv kjøretur til det senteret i morgen. 

TS

Enkel løsning - hun kjøper billett tur-retur neste gang. Eller takker du nei til besøket. Du er godtroende og da misbrukes dette av familiemedlemmer rundt deg. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg føler med deg! Svigermor er her på niende dagen, uten hjemreisebillett. Hun er her et par uker i slengen, ca hver andre måned. Hun er ufør, så har ingen forpliktelser hjemme heller. I tillegg er hun som regel syk når hun er her, sengeliggende og forventer å bli vartet opp etter at jeg har hatt søvnløs natt med ettåring og vært på jobb hele dagen. Jeg er konfliktsky og redd for å skape dårlig stemning, mannen er borte på jobb halve døgnet og forstår ikke irritasjonen min😤

Anonymkode: e1c01...324

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...