AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #1 Skrevet 13. februar 2020 F eks Et stor hus kan være upraktisk og kronglete. Et lite hus kan virke stort. Anonymkode: d9663...8d2
solmåneogstjerner Skrevet 13. februar 2020 #2 Skrevet 13. februar 2020 (endret) Mitt virker større innvendig enn det ser ut utenfra. Jeg tenker på det hver gang jeg kommer hjem. Ca 150 kvadrat. (Kanskje litt mindre, husker ikke helt) Endret 13. februar 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #3 Skrevet 13. februar 2020 Jeg mener de er mindre innvendig. Lite ledig gulvplass, mange hjørner, mange, men små rom, skråtak i 3. etasje... Anonymkode: 8aa97...c36 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #4 Skrevet 13. februar 2020 Ser lite ut. Rommer mye. Stor, innredet kjeller. Tre stuer, tre bad.. 6 soverom. Anonymkode: e8226...4f0
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #5 Skrevet 13. februar 2020 Det er nok større inni enn utenpå. 4 halvplan, høy takhøyde, 5-6 soverom, stort kjøkken.. Anonymkode: aebef...a30
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #6 Skrevet 13. februar 2020 Mitt ser større ut enn det er. 270 kvm, hvor 70 av de består av en separat leilighet. Det gjenstår 200 kvm som i seg egentlig er ganske mye, men det innehar også en stor garasje og to stuer som utgjør minst halvparten. Det er bare 2(3) soverom, kjøkkenet er knøttlite og har delvis skråtak. Den ene stua som har størst gulvplass, består også av delvis skråtak, så bare 2/3 av den "kan" brukes. Knøttliten entrè, en smal bod og et str greit vaskerom, som i grunn ikke kan brukes til annet enn kun vaskerom. Jeg lurer av og til på hvorfor vi kjøpte dette huset 😂 Anonymkode: 0a63b...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #7 Skrevet 13. februar 2020 Jeg er en timelord, huset mitt er mye større innvendig enn utvendig Anonymkode: 37a04...f12 4
Gjest Proximus Skrevet 13. februar 2020 #8 Skrevet 13. februar 2020 Jeg er alltid fascinert av hvor store boenheter ser ut innvending selv om de kan se knøtt ut utvendig. Snodig!
Hmmmmmm Skrevet 13. februar 2020 #9 Skrevet 13. februar 2020 Større innvendig, tror jeg. Ellers har jeg bare blitt vandt til det. 260 kvm. Stor stue og spisestue, stort kjøkken, to innganger med store ganger
Alvario Skrevet 13. februar 2020 #10 Skrevet 13. februar 2020 Mindre utvendig. Ser ut som ett middels stort hus, men rommer 5 soverom, 3 bad, vaskerom, allrom, tv-stue og stue/spisestue. Har ikke kjeller da, og med det hadde huset vært perfekt.
Zienna Skrevet 13. februar 2020 #11 Skrevet 13. februar 2020 Folk blir alltid overrasket når de kommer inn i vårt hus - at det er større enn de trodde. Det kommer av at fronten mot vei bare viser litt.
Blosy Skrevet 13. februar 2020 #12 Skrevet 13. februar 2020 Vel, er ikke mindre, men mindre bruksplass. Der er litt kronglete å veldig bred og lang gang mellom soverommene, badene, boder. Så det går bort ganske mange kvadrat på gang.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #13 Skrevet 14. februar 2020 Har et rekkehus som er formet som et rektangel, smalt og avlangt. Det ser så lite ut fra utsiden, men når man kommer inn rommer det så mye. Alle som har kommet på besøk og tatt runden i huset, har nevnt dette Vi har så mange boder og skap, i tillegg til kjellerstue og tre soverom. Hjelper at det er tre fulle etasjer og ikke skråtak. Anonymkode: 9b602...e77
Fydda Skrevet 14. februar 2020 #14 Skrevet 14. februar 2020 Bor i et hus på 153 kvadrat med to etasjer. Utenfra ser huset vårt veldig kort ut og lite ut, men inne virker det kjempestort. Det hjelper mye at det er mange vinduer og to dører mellom kjøkkenet og stua, vi får godt med lys inn. At alle tak er hvitmalte hjelper nok en del det og. Lyset går i en "tunnel" gjennom hele huset, på en måte. Vi pleier å si at huset trives i sola, for da virker huset gigantisk. Det første folk kommenterer når de er her for første gang er at huset virker ekstremt stort i forhold til inntrykket de får utenfra. Bodde før i en toroms leilighet på 70 kvadrat, og folk hadde da en klar forestilling om at leiligheten hadde godt med plass. Det var kun ett vindu på soverommet og to vinduer + en glassdør i stua (samme vegg), og selv om det var veldig høyt under taket og hvitmalt omtrent overalt, virket leiligheten mindre enn leiligheten broren min og samboeren hans bodde i på Tøyen. Det var en toroms på 20 kvadrat. 😅 Vinduer har nok mer å si enn mange vil innrømme.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #15 Skrevet 14. februar 2020 Tror det ser større ut innvendig. Bor på 120 m2, og har en veldig stor lys stue. Hjelper nok mye at det er store vinduer på begge sider av stuen. Stort kjøkken, normalt bad og vaskerom, stor gang og soverom, 2 av de store og 2 mindre. Men ser det er et hus til salgs her vi bor, det er 160 m2, men de får ikke solgt det, og det skjønner jeg. De har 3 soverom og bad i øverste etasje, og det er ekstremt skrå tak, så soverommene blir knøttsmå, og det eneste badet du har så må du sitte i badekaret og dusje, for det er umulig å stå oppreist grunnet skrå tak. Og ellers er og stuen ganske stor, men smal. Så du har ikke plass til hyller, skjenk eller lignende, da får du i så fall ikke plass til spisestue eller sofa. Så den boligen er bygd utrolig dårlig, verste er at den er bare 8 år gammel. Min bolig virker mye større enn den, men jeg har ikke noe skråtak. Anonymkode: f4b2e...eba
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #16 Skrevet 14. februar 2020 Vi har et hus på 192 kvm i grunnflate, men soverommene er bittesmå og kjøkkenet er for lite. Typisk 60 talls. Stua er ca 40 kvm. fordi den er bygd ut. Mye plass nede i kjeller bort til gang og boder men liker bodplass. Vil ikke på noen måte si at vi har et stort hus. 2 bad, 3 soverom, vaskerom, verkstedrom, kjellerstue med rømningsvei/soverom på kanskje 30 kvm. Anonymkode: edba5...1c0
sølvdryss Skrevet 14. februar 2020 #17 Skrevet 14. februar 2020 (endret) Synes vårt hus på 138kvm virker akkurat slik. Ingen skråtak. Store til passelige rom. God planløsning. Veldig fornøyd da vi ikke selv har bygget huset. 4 soverom, to bad. To inngangsdører (en i hver etg). Vinduene er også plassert logisk slik at man logisk kan plassere feks senger, skap, sofa, TV osv. Tror flere synes det ser større ut innvendig. Jeg synes ikke det, men jeg vet jo allerede hva huset "rommer". Endret 14. februar 2020 av sølvdryss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå