Gå til innhold

Kvinner som omtaler kjæresten som gubben, hva er greia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt med at gubben i mange tilfeller er knapt 25 år og frisk og rask. Hva er grunnen til denne tendensen som har utviklet seg i samfunnet idag?

Anonymkode: 4b13d...2ae

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på 😂🙈

• Liker 2
Skrevet

Æææ det er det værste jeg hører 😂 svir i ørene! Samme folk som omtaler seg selv som «hu mor».

Anonymkode: c1730...b63

• Liker 11
Skrevet

Synes det høres teit ut. Tror det er en måte å uttrykke at de er stolte over å være i forhold når det kommer fra veldig unge kvinner. Men jeg synes egentlig ikke det er noe bedre når menn kaller kona/samboeren for madammen/kjerringa/sjefen ...

Skrevet

Vanlig å si det i østfold( er noe litt harry over  det)

Anonymkode: 3c848...74d

Skrevet

Og konemor..😖

Anonymkode: 3c848...74d

• Liker 4
Skrevet

Jeg kaller ektemannen min gubben å han kaller meg kjerringa hans. Skjønner ikke probleme, syns det er søtt og kjærlig. Vi er 25 og 27 år. 

Anonymkode: c659d...cb5

• Liker 15
Skrevet

Her på Hedmark er det helt normalt å omtale kjæresten sin som gubben og kjerringa. Det er ikke negative eller nedlatende ord. Bare helt normalt. ☺️ 

Anonymkode: 4c35b...c20

• Liker 9
Skrevet

Syntes ikke kjærringa er så mye bedre heller🙄... Er vel pga noen type «slæng» folk snakker. Hadde en eks som omtalte meg som kjærringa (23 år gammel var jeg da...) Jeg ble opriktig sint hver gang😂. Til slutt sa han ikke det i mitt nærvær😂💁🏼‍♀️, men tipper han garantert sa «skal hjem til kjærringa utad🙄...

Hvorfor han MÅTTE bruke det ordet vet jeg ikke... Føler det blir det samme som gubben. Men vil tro det kommer som sagt an på hvordan man snakker å er🤷🏼‍♀️🤨...

Anonymkode: 5b29f...de0

• Liker 2
Skrevet

Gubben, typen, kjæresten, samboeren, kjære er bare noen av tingene jeg kaller mannen min.

Kjerringa, dama, hottiebottie, kjære, kjæresten osv er noen ting han kaller meg. Eneste han "ikke får lov" å kalle meg er mor/konemor. Da blir jeg oppriktig kvalm og sur.

Vi er i tidlig 30åra begge to, men har sagt flere versjoner av dette siden vi flytta sammen 👍

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt med at gubben i mange tilfeller er knapt 25 år og frisk og rask. Hva er grunnen til denne tendensen som har utviklet seg i samfunnet idag?

Har noen narkomane og bondske venner som kaller hverandre gubben og kjerring. Jentene kaller seg selv ofte kjerring også. Sjarmerende 😁 Disse er i 20-30 årene

Endret av Castor Troy
Skrevet

Er vel ikke være det, enn når mannen sier kjerring ?

Anonymkode: fd335...4fe

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke noe nytt, par har kalt hverandre slikt i alle tider. Du tror kanskje det er noe bare gamle gjør fordi du hørte først fra tidligere generasjoner mens du var liten, men mange av dem kalte hverandre det samme da de var unge også.

Anonymkode: c46d8...5cc

• Liker 2
Skrevet

Kaller han gubben i stedet for mannen for vi er ikke gift 🙈 så da ble det sånn.. Han kaller meg kjerringa si 😂

Anonymkode: 83a65...7e6

• Liker 1
Skrevet

Åååh enig!! Har en venninne som sier det om kjæresten sin, han er 27 år..
Har en eks som kalte meg for kjerringa, jeg var 17 år 😂

Anonymkode: 9df63...8c0

Skrevet

Helt normalt her nordpå

Anonymkode: b461e...52b

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke problemet. 

• Liker 2
Skrevet

Kaller alle menn for gubber, jeg😅 Sier også kjærring isteden for dame. Aner ikke hvorfor, blitt en rar vane🤷🏼‍♀️

Skrevet

Lurt litt på det samme. Synes det umiddelbart høres litt "tantete" og "harry" ut, men mulig det fremstår på en fullstendig annen måte for noen andre. 

• Liker 3
Skrevet

Det er vel bare en mer hverdagslig og løsere måte å si "typen min" på. Jeg mener iallfall ikke at partneren min er "gubbete". Det er bare for klissete for meg å si "kjæresten min" og "type" er ikke noe som ligger naturlig i dialekta mi. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...