AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #1 Del Skrevet 13. februar 2020 Har alltid jobbet privat, men har nå søkt jobb i kommunen. Alle sier at det er så mange goder å jobbe i kommunen, stemmer dette? Hva slags goder er det? Mvh. TS 💛 Anonymkode: 3df1d...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #2 Del Skrevet 13. februar 2020 Ikke sett noe til disse godene. 😅 Har medlemsskap i statens pensjonskasse, men det gjelder kun lærere såvidt jeg har skjønt. Anonymkode: 5dac9...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #3 Del Skrevet 13. februar 2020 Jeg jobber i kommunen og syns det er mange goder! Garantert trygg jobb hvis man har fast stilling. Du har krav på ny stilling i kommunen hvis avdelingen du jobber i skulle bli lagt ned/flyttet. Pensjonen tas ikke av lønna, men som et tillegg. Nå er kanskje ikke pensjonen like høy som alle steder i det private, men jeg har bedre pensjon enn samboeren min som jobber privat. Også er det ordnede forhold med arbeidstid. Man tenker kanskje ikke det når man har sett overtidsskandalen i Oslo kommune, men der er det snakk om at mange brudd blir registrert fordi man har registrert feil og ikke søkt om dispensasjon. Jeg opplever en praksis på at man kommer og går som man vil, bare man er innenfor kjernetiden. Vi legger ikke møter til kl 16, for da er folk på vei hjem. TIl sist vil jeg trekke frem at jeg syns det er positivt å jobbe verdidrevet. Jeg er ikke i kommunen for å få bonuser og bli rik. Jeg drives av å gi gode tjeneste til innbyggerne, og skape en fin by gjennom jobben vi gjør. Anonymkode: e43d9...388 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #4 Del Skrevet 13. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i kommunen og syns det er mange goder! Garantert trygg jobb hvis man har fast stilling. Du har krav på ny stilling i kommunen hvis avdelingen du jobber i skulle bli lagt ned/flyttet. Pensjonen tas ikke av lønna, men som et tillegg. Nå er kanskje ikke pensjonen like høy som alle steder i det private, men jeg har bedre pensjon enn samboeren min som jobber privat. Også er det ordnede forhold med arbeidstid. Man tenker kanskje ikke det når man har sett overtidsskandalen i Oslo kommune, men der er det snakk om at mange brudd blir registrert fordi man har registrert feil og ikke søkt om dispensasjon. Jeg opplever en praksis på at man kommer og går som man vil, bare man er innenfor kjernetiden. Vi legger ikke møter til kl 16, for da er folk på vei hjem. TIl sist vil jeg trekke frem at jeg syns det er positivt å jobbe verdidrevet. Jeg er ikke i kommunen for å få bonuser og bli rik. Jeg drives av å gi gode tjeneste til innbyggerne, og skape en fin by gjennom jobben vi gjør. Anonymkode: e43d9...388 Så hyggelig! Hvis det blir eventuelt overtid, tar man da dette ut som avspasering? I stillingsannonsen står det fleksibel arbeidstid, betyr dette at man skal være på jobb åtte timer mellom kl 07-16 ett sted? Anonymkode: 3df1d...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå