AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #1 Skrevet 13. februar 2020 Hvor ofte tester du med eggløsningstest? En gang per dag eller morgen og kveld? Er usikker på når EL kommer og lurer på om jeg burde teste både morgen og kveld de dagene det er mest sannsynlig. Anonymkode: 9a218...421
Vestalinn Skrevet 13. februar 2020 #2 Skrevet 13. februar 2020 Ville testet 2 eller 3 ganger per dag med billigstrimmel (f.eks kl 12 og 18, eller tre ganger, kl 11, 16, og 19). Bruker du dyr digitaltest ville jeg testet en gang om dagen sånn rundt 14. Føler jeg personlig får topp mellom lunsjtider og tidlig kveld et sted
Gjest Lunekjær Skrevet 13. februar 2020 #3 Skrevet 13. februar 2020 (endret) 3 minutter siden, Vestalinn skrev: Ville testet 2 eller 3 ganger per dag med billigstrimmel (f.eks kl 12 og 18, eller tre ganger, kl 11, 16, og 19). Bruker du dyr digitaltest ville jeg testet en gang om dagen sånn rundt 14. Føler jeg personlig får topp mellom lunsjtider og tidlig kveld et sted Endret 13. februar 2020 av Lunekjær
Neutral90 Skrevet 13. februar 2020 #4 Skrevet 13. februar 2020 Testet hver morgen med digital clear blue, når jeg fikk smilefjes testet jeg morgen og ettermiddag for å se at smilefjeset ble borte. Alltid fanget eggløsning på den måten.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #5 Skrevet 14. februar 2020 Bare morgen med clearblue eggløsningstest (som måler 2 hormon) frem til blinkende smilefjes, deretter morgen + kveld til fast smilefjes. Anonymkode: ad4c5...335
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #6 Skrevet 14. februar 2020 Det oser stress her. Ro deg ned, ikke bry deg om hverken eggløsning eller eggløsningstester. Jeg var stressa som faen i 3 mnd, 4 mnd ga jeg blaffen, og mannen og jeg hadde sex 3 dager før eggløsning og 1 dag etter eggløsning, jeg ble gravid, og mannen har mindre gode svømmere.. Første gangen ble jeg gravid på første forsøk da jeg trodde jeg var steril. Du må ikke tenke så mye på det, stress fører til at kroppen lager adrenalin, så når du er stresset så er kroppen mer interessert i hvorfor du er stresset og produserer adrenalin enn å fokusere på eggløsningen. Slapp av ☺️ Anonymkode: 45f0a...7da
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #7 Skrevet 14. februar 2020 Jeg stresser ikke, men har ikke oversikt over syklusen min. Kan jo ikke drive å ligge sammen hele tiden bare for å være sikre. Da er det bedre å ta EL-tester. Anonymkode: 9a218...421 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #8 Skrevet 26. februar 2020 On 2/14/2020 at 8:02 PM, AnonymBruker said: Kan jo ikke drive å ligge sammen hele tiden bare for å være sikre. Anonymkode: 9a218...421 Hvorfor ikke? Sex er bra for eggstokkene. Har lest at dette hjelper på Anonymkode: 9d412...74f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #9 Skrevet 26. februar 2020 Droppet det når jeg lærte at man traff fint så lenge man hadde sex minst hver 3-5 dag. Tenker eggløsningstester bare er for de med et temmelig labert sexliv. Anonymkode: f1c30...55b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #10 Skrevet 26. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Droppet det når jeg lærte at man traff fint så lenge man hadde sex minst hver 3-5 dag. Tenker eggløsningstester bare er for de med et temmelig labert sexliv. Anonymkode: f1c30...55b Ja selvfølgelig er eggløsningstester kun for de med labert sexliv🤦♀️ Er jo ingen andre grunner!!! Anonymkode: 36ee6...e6b 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #11 Skrevet 26. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja selvfølgelig er eggløsningstester kun for de med labert sexliv🤦♀️ Er jo ingen andre grunner!!! Anonymkode: 36ee6...e6b Men hvorfor bruke penger og tid på testing når man treffer uansett? Anonymkode: f1c30...55b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #12 Skrevet 26. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor bruke penger og tid på testing når man treffer uansett? Anonymkode: f1c30...55b Dessverre så er det noe man finner ut av når man er prøvere over mange år, pga ulike diagnoser og tilstander. Anonymkode: 36ee6...e6b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #13 Skrevet 26. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre så er det noe man finner ut av når man er prøvere over mange år, pga ulike diagnoser og tilstander. Anonymkode: 36ee6...e6b Jeg har vært langtidsprøver, fem år, hormonkurer og prøverørsforsøk. Jeg ser likevel ikke vitsen med eggløsningstester når det normalt ikke går mer enn fem dager mellom hver gang. Før trudde jeg som mange andre at man måtte time det akkurat, og at eggløsningstester derfor var viktige. Anonymkode: f1c30...55b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #14 Skrevet 26. februar 2020 Jeg synes hver 3-5 dag blir for sjeldent for oss, når vi sliter sånn med å bli gravide. Vi kjører hver eller annen hver dag i en uke før eggløsning, under eggløsning, og 3 dager etter. Da er det veldig greit med eggløsningstester, da hver dag/annenhverdag blir litt vel mye året igjennom, spesielt med turnuser/reiser som kræsjer, og 3-5 er for sjeldent under de mest fertile dagene.Med uregelmessige sykluser, så er eggløsningstester gull vært. Gynekologen min ønsker å skjema for hver syklus, for å se hva jeg har testet. Da er det å enklere å tilpasse behandling. Ikke minst er det spennende å følge med på hvordan kroppen oppfører seg. Vi ønsker å snart komme ut av karusellen, så å bruke penger på eggløsningstester, er en liten ting i forhold. Anonymkode: 36ee6...e6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå