Evehei77 Skrevet 13. februar 2020 #1 Skrevet 13. februar 2020 (endret) Vi holder på å selge bolig (tomannsbolig) pga en nabo fra helvete som har gitt meg depresjon. Sønnen på 12, snart 13 år skal begynne på ungdomsskolen til høsten. Egentlig er det snakk om å bli på stedet vi bor nå men det betyr rekkehus/tomannsbolig, har ikke råd til enebolig her. Mannen min og jeg vil helst bo i enebolig (livredd for å få en slem nabo igjen) og vurderer å flytte et sted en halvtime unna. Det ville bety en annen ungdomsskole der han ikke kjenner noen for 12-åringen. Flytting fra bestekompis. Fritidsaktivitet vil han kunne beholde. Han er heller sjenert enn utadvendt men en snill gutt alle på skolen liker. Mammahjertet gjør sinnsykt vondt bare ved tanken men alle sine behov teller. Vil gjerne at lillebror på 1,5 vokser opp på et bra sted ( det kan et nytt rekkehus her jo for så vidt også være) 12 åringen er mer barn enn ungdom enn så lenge så da er det kanskje hakke enklere. Tanken bare spinner i hodet og ønsker crasher med samvittigheten. Vanligvis går flytting bra. Men hva hvis ikke?! Hva tenker dere? Har dere noen erfaringer? Endret 13. februar 2020 av Evehei77 Liten endring i ordvalget
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #2 Skrevet 13. februar 2020 Nei det hadde jeg ikke gjort med mindre 12 åringen ønsket det selv. Synes begrunnelsen "lyst på enebolig" er for tynn. Vi har også lyst på enebolig men har ikke råd til det her i området vi bor. Har tre barn hvor eldste er 15 år. Men vi blir boende her i tomannsboligen vår. Har uansett fire soverom men det er trangt. Anonymkode: 9ffc3...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #3 Skrevet 13. februar 2020 Ei venninne av meg gjorde det, med sønn midtveis i 7,klasse. Det gikk fint for dem til tross for en del frustrasjon fra sønn perioden før flytting. Jeg hadde aldri gjort det. Folk vurderer forskjellig. Anonymkode: 6ac07...143
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå