Gå til innhold

Forsvinningen av Madeleine mccann!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hun ble ikke bortført sier kriminaltekniker. 
Det jeg ikke klarer å se helt bort fra, er at jeg ikke synes at de fremstår sjokkerte nok til at ungen har blitt bortført. Videoer som er tatt dagen etter viser at de nærmest går en søndagstur, før de møter pressen. 
ingenting unormalt å spore. 

Helt enig. Jeg synes ingen av foreldrene viser sorg. Faren er jo kald som en fisk, mora pipler frem noen tårer. Nå reagerer folk forskjellig, men hadde det vært meg hadde jeg grini som en lekk sil og definitivt ikke gått tur selv om jeg hadde andre barn å ta meg av. Jeg ville faktisk spurt noen av de andre i reisefølge om de kunne ta vare på de andre barna så jeg kunne gråte uhemmet.

Det er mye mulig foreldrene har tatt noe beroligende for å ikke gråte ig egentlig være følelsesløs. De er jo leger begge to og skriver resepter på slike ting. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det virker helt usannsynlig at det er foreldrene. Ingenting som stemmer med det etter min mening. Dette er de innvendingene jeg kan se står i veien for at de er skyldige. Hvis man tenker seg følgende scenarioer:

1.Er det sannsynlig at Madeleine har kommet alvorlig til skade i leiligheten? Hvis hun sto opp og gikk rundt omkring i leiligheten hvor skulle hun ha falt og slått seg så alvorlig at hun døde av det? Skal mye til å dø fra et fall fra en sofa eller en kommode. Og hvorfor skulle hun begynne å klatre rundt i leiligheten? Ville være mer naturlig hvis hun var redd at hun hadde ropt på mamma og pappa og at naboer eller hotellpersonalet kunne hørt henne. 

2. Hvis hun falt fra et vindu eller en veranda ville hun ha blitt liggende hardt skadet på bakken og da hadde noen funnet henne og varslet hotellet eller foreldrene/vennene hadde funnet henne når de kom for å se til barna. 

3. Hvis hun hadde gått ut alene av leiligheten (uten å skade seg) og gikk rundt omkring alene ute i nattemørket ville hun enten blitt funnet etter kort tid av forbipasserende som kunne varsle hotellet eller av foreldrene/vennene  (hvis hun da ikke ble kidnappet når hun var ute og gikk alene).

4. Hvis hun hadde fått en overdose sovemedisin måtte foreldrene ha både prøvd gjenoppliving (da begge er leger) og når de ikke klarte dette måtte de deretter ha bestemt seg for å kvitte seg med liket, og deretter skjult liket så godt at det aldri ble funnet. Og dette skulle de holdt på med mens vennene satt og spiste middag og ventet på dem? Det virker helt usannsynlig. Hvordan skulle de kunne skjult liket i all hast på den måten? Da måtte dette ha skjedd mens middagen foregikk, og deretter gikk de tilbake for å late som ingenting overfor vennene. Så spiste de middag videre, og så går moren bort for å late som at de skulle se at alt var iorden med barna? Det virker jo helt vanvittig.

Og tenk på hvilken enorm følelsemessig påkjenning det ville være for foreldrene å late som ingenting og spise middag videre med vennene etter at de nettopp har funnet datteren død av en overdose, forsøkt gjenoppliving og ikke lyktes med det og deretter bestemt seg for å gjemme sin døde datter? Og så skulle ingen av vennene merke noe rart ved dem etter det? Sorry, men det tror jeg ikke på.

5. I tillegg til alt dette; Hvorfor i alle dager skulle foreldrene bruke hundretusenvis av kroner på private etterforskere i lang tid etter forsvinningen? Det gir jo ingen mening hvis de vet at hun er død.

Til slutt vil jeg si at det er urimelig å si at de reagerer unormalt etter forsvinningen. Alle kan reagere forskjellig, og de er jo folk med høy utdanning, vant til å takle kriser og de hadde de to små tvillingene de måtte ta seg av. Dessuten ser man jo at moren er sterkt preget av sorgen og sjokket, mens faren holder mer følelsene under kontroll. Kanskje fordi han som mann ikke så lett viser mye følelser offentlig, men også fordi han som ektemann føler han må være sterk og støtte kona alt han kan i den grusomme situasjonen de var kommet opp i da Madeleine forsvant. Dette blir mer utvendige observasjoner som ikke er noe bevis på noen måte, men jeg er uenig i at de opptrådde unormalt etter forsvinningen. 

Anonymkode: 64894...511

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det virker helt usannsynlig at det er foreldrene. Ingenting som stemmer med det etter min mening. Dette er de innvendingene jeg kan se står i veien for at de er skyldige. Hvis man tenker seg følgende scenarioer:

1.Er det sannsynlig at Madeleine har kommet alvorlig til skade i leiligheten? Hvis hun sto opp og gikk rundt omkring i leiligheten hvor skulle hun ha falt og slått seg så alvorlig at hun døde av det? Skal mye til å dø fra et fall fra en sofa eller en kommode. Og hvorfor skulle hun begynne å klatre rundt i leiligheten? Ville være mer naturlig hvis hun var redd at hun hadde ropt på mamma og pappa og at naboer eller hotellpersonalet kunne hørt henne. 

2. Hvis hun falt fra et vindu eller en veranda ville hun ha blitt liggende hardt skadet på bakken og da hadde noen funnet henne og varslet hotellet eller foreldrene/vennene hadde funnet henne når de kom for å se til barna. 

3. Hvis hun hadde gått ut alene av leiligheten (uten å skade seg) og gikk rundt omkring alene ute i nattemørket ville hun enten blitt funnet etter kort tid av forbipasserende som kunne varsle hotellet eller av foreldrene/vennene  (hvis hun da ikke ble kidnappet når hun var ute og gikk alene).

4. Hvis hun hadde fått en overdose sovemedisin måtte foreldrene ha både prøvd gjenoppliving (da begge er leger) og når de ikke klarte dette måtte de deretter ha bestemt seg for å kvitte seg med liket, og deretter skjult liket så godt at det aldri ble funnet. Og dette skulle de holdt på med mens vennene satt og spiste middag og ventet på dem? Det virker helt usannsynlig. Hvordan skulle de kunne skjult liket i all hast på den måten? Da måtte dette ha skjedd mens middagen foregikk, og deretter gikk de tilbake for å late som ingenting overfor vennene. Så spiste de middag videre, og så går moren bort for å late som at de skulle se at alt var iorden med barna? Det virker jo helt vanvittig.

Og tenk på hvilken enorm følelsemessig påkjenning det ville være for foreldrene å late som ingenting og spise middag videre med vennene etter at de nettopp har funnet datteren død av en overdose, forsøkt gjenoppliving og ikke lyktes med det og deretter bestemt seg for å gjemme sin døde datter? Og så skulle ingen av vennene merke noe rart ved dem etter det? Sorry, men det tror jeg ikke på.

5. I tillegg til alt dette; Hvorfor i alle dager skulle foreldrene bruke hundretusenvis av kroner på private etterforskere i lang tid etter forsvinningen? Det gir jo ingen mening hvis de vet at hun er død.

Til slutt vil jeg si at det er urimelig å si at de reagerer unormalt etter forsvinningen. Alle kan reagere forskjellig, og de er jo folk med høy utdanning, vant til å takle kriser og de hadde de to små tvillingene de måtte ta seg av. Dessuten ser man jo at moren er sterkt preget av sorgen og sjokket, mens faren holder mer følelsene under kontroll. Kanskje fordi han som mann ikke så lett viser mye følelser offentlig, men også fordi han som ektemann føler han må være sterk og støtte kona alt han kan i den grusomme situasjonen de var kommet opp i da Madeleine forsvant. Dette blir mer utvendige observasjoner som ikke er noe bevis på noen måte, men jeg er uenig i at de opptrådde unormalt etter forsvinningen. 

Ang punkt 5. Du vet at de pengene som er blitt brukt til etterforskning er innsamlede penger? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EvaLena skrev:

Ang punkt 5. Du vet at de pengene som er blitt brukt til etterforskning er innsamlede penger? 

Det er så, men hvorfor gidde det hvis de vet hun er død? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fin avledningsmanøver om de er skyldige. 

Anonymkode: c04ac...32b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fin avledningsmanøver om de er skyldige. 

Anonymkode: c04ac...32b

Sært

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vil jo gjerne beholde det faktum om at hun er kidnappet. Mistanke ville jo oppstått enda mer enn det allerede er, hvis de hadde sluttet å lete.

Anonymkode: 0669c...1d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vil jo fremstå som at de ikke vet det og at hun bare har blitt bortført. Da må de jo late som de gjør alt for å lete.

Anonymkode: c9aaa...886

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Det var ikke foreldrene. Michael Winger som har løst flere forsvinningssaker her i Norge har sett på saken og mener det var mafia. Han så en mann som hadde sett seg ut jenta på forhånd og gikk inn og tok henne når han hadde sjansen. Denne mannen tilhørte en organisasjon som handlet med våpen, dop og barn. Det er også øyenitner som har sett en mann med en jente i pysjamas på den aktuelle dagen, på denne videoen er Michael i Portugal og snakker med en av dem. Hun var ganske ung da dette skjedde, og hadde sagt det til foreldrene sine men de bare viftet det bort. Om det faktisk er mafia så forklarer det også at dette ikke ble skikkelig etterforsket, og hvorfor man forsøkte å legge skylda på foreldrene. Mafiaen har jo sin lange arm inn i mange institusjoner, og kan selvsagt også infiltrere politiet:

Anonymkode: b0fe0...e08

Du må ikke prøve å overgå besserwisserne på KG ;)

Anonymkode: 3c838...491

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sært

Sikkert, men det er en løsning mange ville gått for. Da kan de overbevise flere som deg, at de ikke er innvolvert i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pipaluk skrev:

Sikkert, men det er en løsning mange ville gått for. Da kan de overbevise flere som deg, at de ikke er innvolvert i det. 

Men når mener du at de skulle ha gjort det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men når mener du at de skulle ha gjort det? 

En stund før de slo alarm. En hypotese er at bare én av foreldrene feks faren, fant jenta død og kvittet seg med liket, og at den andre fikk vite det etterpå.  

Det er ingen indikasjoner på at det har vært et innbrudd. Hun må ha blitt borte under andre omstendigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne videoen med statement analyst Peter Hyatt overbeviste meg om at foreldrene er skyldige. Det ligger mye i både hva man sier, og hva man ikke sier, og språket og valg av ord er vesentlig, men noe som mange ikke reflekterer så nøye over.

Anbefales sterkt å se hele hvis man er interessert i saken og i tillegg interessert i en litt annen vinkling, som baserer seg på faktiske uttalelser av foreldrene, der det de sier blir analysert av en anerkjent ekspert.

Ikke alltid det lønner seg å snakke så mye med pressen... I denne saken er det MASSE materiale han kan bruke.

Virkelig fascinerende.

Anonymkode: 0aca5...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...