AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #1 Skrevet 13. februar 2020 Vet ikke om denne havner i rett kategori. Men det går inn under familie vil jeg påstå 🤔 Jeg kjenner på følelsen av å være mislykket om dagen. Jeg har ingen utdanning, ingen oppsparte penger og leier en sokkelleilighet. Jeg fikk barn når jeg var 18,og er nå som 30åring alene med de. Jeg har derfor verken mulighet til å spare noe særlig, eller gå tilbake til skolebenken og få meg en utdannelse. Pga dette er en stuck i en jobb jeg hater som jeg må ha. Søker jobber, men er ikke mye der ute for en person uten utdannelse. Min søster på 29 har bachlor, hun har 600K i egenandel og skal nå i banken for å få lån. Hun vet hvor mye får, og hun eier mest sannsynlig iløpet av året. Jeg kjenner egentlig veldig på den at hun som min lillesøster er kommet lengre en meg i livet. Angrer selvfølgelig ikke på barna mine, men skulle ønske jeg hadde fullført utdannelsen før jeg fikk barn Anonymkode: f33dc...7eb
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #2 Skrevet 13. februar 2020 Men du kan jo ta deg en utdannelse nå? Anonymkode: 3c2f5...bae 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #4 Skrevet 13. februar 2020 Enig med hun over. Fikk selv barn som 18 åring som var var alene med, men fikk riktignok gjort ferdig utdannelsen min i løpet av noen år etter han kom. Har også gått på voksenopplæring for å få studiekompetanse. Det er naturligvis avhengig av at du har mulighet for barnevakt et par ganger i mnd.. Har også senere gått på universitet, har tenkt som så at selv om jeg må være vekk noen kvelder i mnd og sitte med lekser hjemme så er det bare sunt for de å se at man jobber og tar skole seriøst, håper at jeg har vært et godt forbilde nå som det er han som må gjøre lekser. Prøv å tenk igjennom hva du kunne tenke seg å bli, og søk rist etter utdanning som du kan ta nettbasert med få samlinger, evt som du kan følge over nettet. En del av de er også godkjent av lånekassen slik at du kan få stipend. Og ikke stress så med det å eie, prøv først å få det en utdannelse og etterhvert en jobb du trives i. Og søsteren din har kanskje god utdannelse, kapital osv (sitter forresten I samme båt der, min lillesøster har mye bedre jobb og betalt enn meg) men du har unger som vil glede deg resten av livet! Anonymkode: 706fa...992 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #5 Skrevet 13. februar 2020 Det var utrolig mange skrivefeil i det innlegget så håper du skjønner hva som står 😅 Anonymkode: 706fa...992
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #6 Skrevet 13. februar 2020 Ta en utdanning som alenemor til to barn å forsørge, med alle utgifter det medfører!?! Noen som ikke har forstått levekostnader i dagens samfunn eller?!?😂😅 Anonymkode: f5b9e...e03 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #7 Skrevet 13. februar 2020 Jeg tok bachelor i en alder av 35 og har nå skaffet meg jobb hvor jeg får ca 600 i året. JEg er ikke spesielt smart. hvorfor tror du at ditt problem er så spesielt? Du kan greie det du også. Anonymkode: 93ef7...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #8 Skrevet 13. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta en utdanning som alenemor til to barn å forsørge, med alle utgifter det medfører!?! Noen som ikke har forstått levekostnader i dagens samfunn eller?!?😂😅 Anonymkode: f5b9e...e03 Hvis du fikk barn som 18 åring så er vel ungene 10-12 år og kan fint klare seg alene noen timer på kvelden. Du kan studere på dagtid, ta fullt lån og stipend + og jobbe på kveldene. Anonymkode: 3c2f5...bae 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #9 Skrevet 13. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta en utdanning som alenemor til to barn å forsørge, med alle utgifter det medfører!?! Noen som ikke har forstått levekostnader i dagens samfunn eller?!?😂😅 Anonymkode: f5b9e...e03 Ja det burde man få til. Selv fikk jeg barn som 19 åring og tok både utdannelse og fikk meg fast jobb og hus(og mann selvfølgelig) før jeg fikk flere barn. Men under studiene jobbet jeg 50% og måtte opptil flere ganger legge meg sulten og stjele dopapir fra skolen. Alle monner drar. Jeg kom meg gjennom. Anonymkode: cee03...786 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #10 Skrevet 13. februar 2020 Finnes mange gode utdanninger man kan ta på nett/samlingsbasert nå om dagen. Både for å få fagbrev og høyere utdanning. Tar selv bachelor i økonomi nå på nett mens jeg jobber 100%. Har dog ikke barn, men om det er mulig å jobbe litt mindre mens du studerer hadde du nok kunne klare det om du virkelig vil. Jeg bruker ikke mange timene i uka på studier, kanskje 2-6 alt etter hvor mye det er å gjøre, men setter da av mye tid før eksamen. Får vel en del mer i stipend/lån om man har barn også. Bare 1 år på skole kan ha mye å si i forhold til å finne en jobb du kan trives med Lykke til Anonymkode: 4ddd6...167
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #11 Skrevet 13. februar 2020 Jeg er gift og har barn og sitter med et studielån på over 100 000, en grad jeg ikke får brukt annet enn som hobby. Har så dårlige karakterer at jeg ikke kommer inn på studier som kan gi jobb engang.. Jeg skal søke for det og håpe på det beste.. Men det blir trangt. Anonymkode: b18be...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå