Gå til innhold

Er jeg smålig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var 3 stk som jobbet sammen. Så ble sjefen min tatt for underslag, og plutselig var vi bare 2 stk igjen. Dette skjedde i fjor sommer, og vi 2 som var igjen har jobbet RÆVA av oss frem til nå.

Nå er ny sjef ansatt og idag fikk jeg vite at styret har kjøpt gave til min kollega, som påtok seg lederansvaret i påvente av å få ny sjef på plass (jeg kunne ikke pga krevende familiesituasjon).

Jeg er fullstendig klar over at hun påtok seg lederansvaret, og at det var flott gjort. Men også jeg har jobbet hardt, og ble ærlig talt skuffet over at hun hun skulle få påskjønnelse. Jeg presset meg hardt for å kombinere jobb og familie, mens hun har voksne barn. 

Er jeg smålig?

Anonymkode: 70381...b37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 00dfe...930

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ser ingen grunn til at jobben skal ta hensyn til din familiesituasjon når det kommer til gaver. Hvor stor gave snakker vi om? 

Endret av Traktor
  • Liker 4
Skrevet

Ja, du er smålig.

Anonymkode: 85aea...5a6

• Liker 1
Skrevet

Tenker ikke at familiesituasjon er relevant, men synes absolutt at du også hadde fortjent påskjønnelse, som 1 av 2 om en jobb som er ment for 3 personer. I så små bedrifter er lederansvar litt proforma. 

• Liker 3
Skrevet

Dere burde fått påskjønnelse begge to. Når det er sagt ville jeg vært forsiktig med å kreve noe som helst når sjefen er ny. Så bare bit tenna sammen, så kanskje det kommer en påskjønnelse likevel.

Anonymkode: 6c3fa...568

Skrevet
28 minutter siden, Traktor skrev:

Jeg ser ingen grunn til at jobben skal ta hensyn til din familiesituasjon når det kommer til gaver. Hvor stor gave snakker vi om? 

Men det var en selvfølge at jeg tok hensyn til jobbens situasjon? 

TS 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere burde fått påskjønnelse begge to. Når det er sagt ville jeg vært forsiktig med å kreve noe som helst når sjefen er ny. Så bare bit tenna sammen, så kanskje det kommer en påskjønnelse likevel.

Anonymkode: 6c3fa...568

Kommer jo aldri i verden til å kreve noe, men legger meg det definitivt på minne. Og det STYRKER ikke min lojalitet til arbeidsplassen. 

TS 

Skrevet

Forskjellsbehandling. 

• Liker 1
Skrevet

Har du nevnt dette til hun som du jobbet sammen med? Hun som mottok gaven?

"Jeg synes det var helt på sin plass at du fikk en gave etter innsatsen, men tror du den nye sjefen er klar over at jeg også sto på som en tulling?"

Er hun en OK dame så kan det være at hun vil minne dem på at du også stod på. Mye bedre å ta det på den måten enn å være irritert og plutselig slenge det ut i sinne en dag.

Anonymkode: ec106...e1f

• Liker 1
Skrevet

Ja, du er smålig - du kunne ikke ta på deg lederansvaret, den andre gjorde det og får dermed en påskjønnelse. Grunnen til at du ikke påtok deg lederansvaret er ikke relevant...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...