Gå til innhold

Hvorfor mobber enkelte barn andre barn, misbruker andre barn seksuelt og er voldelige mot andre barn?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe må jo ha sviktet totalt i barnets hjem og oppvekst?!

Tanker og erfaringer?! 

Både fra dere som har barn som gjør dette mot andre barn, og dere som har barn som blir ofre for slike barn..

Anonymkode: 58b72...740

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det ligger i menneskets natur å være onde. Vi er onde onde skapninger

Anonymkode: 491a2...268

• Liker 2
Skrevet

Mange barn som utsetter andre barn for misbrukt har selv blitt misbrukt eller utsatt for fæle ting. 

• Liker 6
Skrevet

Barn kan bli mobbere fordi de hører og leser hva voksne får seg til å si og skrive om andre. Det er foreldre som er mobbere. Barn tar etter. 

Ellers så blir barn skadet av skadelige personer som har omsorg for dem. Ikke alle blir riktig oppdratt, eller oppdratt i det hele tatt.

Og tilslutt tror jeg det kan være arvelige faktorer. Personlighetsforstyrrelser øl av de mer alvorlige og antisosiale

• Liker 4
Skrevet

Jeg var en sånn unge, har personlighetsforstyrrelse. Kommer fra et flott hjem med oppegående foreldre og alle søsknene mine har alltid vært som barn flest og nå som voksne flest. Jeg har aldri blitt misbrukt eller opplevd noe fælt. 

Anonymkode: 068e9...6ce

Skrevet

Prøv å skru på tv, internett, spill osv. Rart unger vokser opp med såpass mye empati som de faktisk stort sett har. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var en sånn unge, har personlighetsforstyrrelse. Kommer fra et flott hjem med oppegående foreldre og alle søsknene mine har alltid vært som barn flest og nå som voksne flest. Jeg har aldri blitt misbrukt eller opplevd noe fælt. 

Hvilke tanker har du nå om det du gjorde mot andre barn?! Om at det kan ha ødelagt deres liv?

Hvordan er empatien din overfor andre mennesker i dag?

Har du kjent på skyldfølelse i ettertid?!

Skrevet

Hvorfor slåss folk? Hvorfor er det krig i verden?

Anonymkode: 837d4...fbd

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke tanker har du nå om det du gjorde mot andre barn?! Om at det kan ha ødelagt deres liv?

Hvordan er empatien din overfor andre mennesker i dag?

Har du kjent på skyldfølelse i ettertid?!

Jeg kjenner alle sammen. Vi vokste opp ilag, møtes fortsatt nå og da, var nettopp I bryllupet til en. De er alle ressurssterke, gift, barn, har topp utdanning og flotte hus, flere biler og gode venner. 

Kjenner ikke på skyldfølelse, har ikke empati med folk, men er snill og hyggelig og hjelpsom mot alle. Jobber som frivillig når det trengs og er en av få som faktisk liker dugnad. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Gorilla said:

Jeg tydde til vold mot en medelev én gang på barneskolen, og det var helt forferdelig for meg. Fikk dårlig samvittighet med én gang og ba om unnskyldning rett etterpå. Husker jeg kom hjem og var helt knekt fordi jeg hadde dyttet og sparket ei i klassen. Innrømmet det til foreldrene mine gråtende. Følte meg som en forferdelig person. Jeg kan enda kjenne på det den dag i dag selv om jeg har bedt om unnskyldning for det flere ganger og forsikret meg om at vedkomne ikke sitter igjen med opplevelsen. Vi har snakket om det og vi var gode venner mot slutten av barneskolen.

Hvorfor jeg gjorde det? Fordi jeg mistet kontroll over følelsene mine. Det er likevel ingen unnskyldning. Har aldri gjort noe slikt igjen. 

❤️

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner alle sammen. Vi vokste opp ilag, møtes fortsatt nå og da, var nettopp I bryllupet til en. De er alle ressurssterke, gift, barn, har topp utdanning og flotte hus, flere biler og gode venner. 

Kjenner ikke på skyldfølelse, har ikke empati med folk, men er snill og hyggelig og hjelpsom mot alle. Jobber som frivillig når det trengs og er en av få som faktisk liker dugnad. 

Implisitt, det er mennesker uten skyldfølelse eller empati som gjør dette mot andre barn?

Eller hva mener du selv?

Skrevet
16 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg tydde til vold mot en medelev én gang på barneskolen, og det var helt forferdelig for meg. Fikk dårlig samvittighet med én gang og ba om unnskyldning rett etterpå. Husker jeg kom hjem og var helt knekt fordi jeg hadde dyttet og sparket ei i klassen. Innrømmet det til foreldrene mine gråtende. Følte meg som en forferdelig person. Jeg kan enda kjenne på det den dag i dag selv om jeg har bedt om unnskyldning for det flere ganger og forsikret meg om at vedkomne ikke sitter igjen med opplevelsen. Vi har snakket om det og vi var gode venner mot slutten av barneskolen.

Hvorfor jeg gjorde det? Fordi jeg mistet kontroll over følelsene mine. Det er likevel ingen unnskyldning. Har aldri gjort noe slikt igjen. 

Litt som da Albert Åberg sparket bort ballen sin så den forsvant, og gav skylden til en liten gutt som var «ballgutt», og knuste til ham i trynet så han begynte å blø. Og så fikk han dårlig samvittighet, ja.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Litt som da Albert Åberg sparket bort ballen sin så den forsvant, og gav skylden til en liten gutt som var «ballgutt», og knuste til ham i trynet så han begynte å blø. Og så fikk han dårlig samvittighet, ja.

?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...