Gå til innhold

Støvkost, fungerer de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som har noen ferdigbygde, store Lego monteringer på rommet sitt. De samler støv, men samtidig er det jo umulig å støvtørke Legoklosser med klut. Man kommer ikke til, og risikerer å rive fra hverandre Legoen ved håndtering osv.

Så kom jeg til å tenke på sånne støvkoster, som i gamle dager var lagd av strutsefjær. Nå lages de vel av syntetisk materiale som gjør at støvet binder seg statisk fast til kosten? 

Men hvordan får man støvet AV kosten igjen etterpå? For kosten må vel rengjøres for støv i blant den også? Man kan ikke drive og tørke støv med en kost som er full av støv?

Noen som har peiling og vet noe om bruken av disse? Og evt har tips til en som er bra i bruk? (denne?)

Setter pris på svar! Tusen takk

Anonymkode: 02409...474

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en sønn som har noen ferdigbygde, store Lego monteringer på rommet sitt. De samler støv, men samtidig er det jo umulig å støvtørke Legoklosser med klut. Man kommer ikke til, og risikerer å rive fra hverandre Legoen ved håndtering osv.

Så kom jeg til å tenke på sånne støvkoster, som i gamle dager var lagd av strutsefjær. Nå lages de vel av syntetisk materiale som gjør at støvet binder seg statisk fast til kosten? 

Men hvordan får man støvet AV kosten igjen etterpå? For kosten må vel rengjøres for støv i blant den også? Man kan ikke drive og tørke støv med en kost som er full av støv?

Noen som har peiling og vet noe om bruken av disse? Og evt har tips til en som er bra i bruk? (denne?)

Setter pris på svar! Tusen takk

Anonymkode: 02409...474

Som det står på siden du linker til: Du rister den eller vasker den.

Har ingen erfaring med denne typen støvkost selv, men ser at de profesjonelle byråene bruker tilsvarende. Jeg tipper derfor det funker greit, og til 40 kroner burde det ikke være noe problem å teste ut. 

Anonymkode: 06897...3da

Skrevet

Det er jo det eneste jeg bruker. Klut skyver støvet rundt, og dytter det inn i hjørnene. Med kost kan jeg ta over alt av lister, bildekarmer, parfymeflasker, vaser..... et-par ganger i uka. 

Slår den hardt mot ytterveggen når jeg er ferdig. Mye av støvet faller på gulvet, men det støvsuger man jo raskt opp. 

Anonymkode: 25beb...242

Skrevet

Funker fjell de! Som over her, så er det bare å slå de mot veggen eller lignende. Den du referer til blir skaftet fort ødelagt, men det finns andre typer. Selv bruker jeg fra jif.

Anonymkode: 5f18e...64f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...