Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis dette hadde skjedd ditt barn i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt oppgitt nå. Vår 13 måneder gamle unge har nettopp begynt i barnehagen. Det har vært flere oppstarts problemer, grining ved levering osv. men vi har latt all tvil komme barnehagen til gode. Men nå har jeg fått nok. 

- Vi har sagt ifra om at barnet har laktoseintoleranse og skal ikke ha vanlig melk eller noe som inneholder melk. Dette slår ut på magen og gir kraftig diaré. Likevel har vi opplevd gang på gang at han har gått i seg melk i barnehagen og hatt diaré og magesmerter hjemme. 

- Han tåler ikke ull, og har derfor rikelig med superundertøy og fleece i kassen sin. Vi har sagt ifra og skrevet på kassen hans at han ikke skal bruke ull. I dag hadde poden på seg ullundertøy ved henting ( sikkert lånt fra et annet barn) samtidig som jeg fikk beskjed om å kjøpe ullundertøy til barnet mitt (lapp hang på kassa). 

- ser ofte at barnet mitt sitter alene på gulvet å leker, uten av andre barn eller voksne involverer han. Burde ikke barnehagen hjelpe barnet med dette? 

Anonymkode: 89404...a55

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Gå direkte til ledelsen og bydelen. Å gi ungen mat den ikke tåler og som påfører barnet smerte er omsorgssvikt fra deres side. Jeg hadde blitt lynende forbanna. 

Skrevet

Ta å be om et møte med styrer i BHG. 
De to første punktene burde de greie å huske. 
Akkurat det med at barnet ditt sitter alene må du ta med en klype salt. Regner med at du ikke er tilstede alle timene barnet er i barnehagen. 

Anonymkode: b8d91...b97

• Liker 9
Skrevet

Hadde bytta barnehage. Personalet er enten inkompetent, likegyldig, eller begge deler. 

Anonymkode: 49c03...718

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt oppgitt nå. Vår 13 måneder gamle unge har nettopp begynt i barnehagen. Det har vært flere oppstarts problemer, grining ved levering osv. men vi har latt all tvil komme barnehagen til gode. Men nå har jeg fått nok. 

- Vi har sagt ifra om at barnet har laktoseintoleranse og skal ikke ha vanlig melk eller noe som inneholder melk. Dette slår ut på magen og gir kraftig diaré. Likevel har vi opplevd gang på gang at han har gått i seg melk i barnehagen og hatt diaré og magesmerter hjemme. 

- Han tåler ikke ull, og har derfor rikelig med superundertøy og fleece i kassen sin. Vi har sagt ifra og skrevet på kassen hans at han ikke skal bruke ull. I dag hadde poden på seg ullundertøy ved henting ( sikkert lånt fra et annet barn) samtidig som jeg fikk beskjed om å kjøpe ullundertøy til barnet mitt (lapp hang på kassa). 

- ser ofte at barnet mitt sitter alene på gulvet å leker, uten av andre barn eller voksne involverer han. Burde ikke barnehagen hjelpe barnet med dette? 

Her ville jeg snakket med barnehagestyrer. Laktoseintolleranse kan dokumenteres, og det å være sensitiv mot ull må de da klare å se.

Vedrørende å sitte alene så ville jeg også hørt om de følger det opp.

Høres ut som en uansvarlig barnehage.

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, Fireflies skrev:

Her ville jeg snakket med barnehagestyrer. Laktoseintolleranse kan dokumenteres, og det å være sensitiv mot ull må de da klare å se.

Vedrørende å sitte alene så ville jeg også hørt om de følger det opp.

Høres ut som en uansvarlig barnehage.

Vi har dokumentert laktoseintoleransen, har gitt barnehagen en legeerklæring. 

Vi har tatt opp dette tidligere, sendt e-post til pedagogisk leder og kontaktpersonen til vårt barn. Dette gjorde vi for 10 dager siden. De lovte at de skulle være flinkere til å passe på, men nå skjer dette. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage, og vi er veldig nøye angående allergier, så dette ville jeg tatt opp med ledelsen, for det skal tas hensyn til allergi! 

Dersom barnet leker bra alene akkurat i hentesituasjon så er det ikke så gale. Barnehager legger ofte opp «samarbeidsleker» ellers på dagen, og gjerne barnet ditt ønsker å være alene den tiden h*n ikke trenger å leke med andre barn med tenke på at h*n nettopp har begynt. 

Anonymkode: 8b62d...bec

Skrevet

Hvordan vet du at barnet har fått i seg melk?

Anonymkode: 3331e...102

• Liker 3
Skrevet

Har dere prøvd ullundertøy med bambus/bomull innerst? 

Anonymkode: 37563...c68

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du/barnet ditt laktoseintoleranse? Man vet, det er ikke bare litt diaré eller litt vondt i magen og ubehag. 

Anonymkode: 78de7...48b

• Liker 1
Skrevet

Vi opplevde noe lignende. Ikke de samme tingene, men at beskjeder vi ga angående barnet vårt ikke ble respektert. Etter gjentatte forsøk på å ta det opp, hvor de bare gikk i forsvar uten å endre noe, så byttet vi barnehage. Har aldri angret på det, kjempefornøyd med den nye. :)

Anonymkode: 1ad5a...2e5

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet vi fordi vi vet hvordan barnet reagerer på melk. 

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har dokumentert laktoseintoleransen, har gitt barnehagen en legeerklæring. 

Vi har tatt opp dette tidligere, sendt e-post til pedagogisk leder og kontaktpersonen til vårt barn. Dette gjorde vi for 10 dager siden. De lovte at de skulle være flinkere til å passe på, men nå skjer dette. 

Ville klaget igjen. Bør vel også være en instans til dere kan ta det til.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har laktoseintolleranse så blir man dårlig av laktose. Noen verre enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...