Gå til innhold

Eks som jobber i oljebransjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn på 3 år, han har en turnus på 6 uker. 
2 uker på og 4 uker hjemme. 
Han vil jeg skal inngå avtale med han at jeg har han 4 uker og han 2. Men skal ha delt bosted og betale bidrag på 1000 kr. Han tjener ca 300000 mer enn meg. 

Vurderer advokat nå for det er helt umulig få han til å ville ha noe annet enn dette. 
Jeg mener at skal han ha delt samvær så får han har barnet like mye som meg. 
Dere som har turnusarbeidere til ekser, hvordan har dere løst samværet ? 

Anonymkode: fda1f...17a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner noen som har 50/50 med 14-14-7-7 , fungerer visst greit nok, kan være at ungene ikke alltid er 14dgr i strekk hos far.

Anonymkode: d16c1...87e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vil jeg skal inngå avtale med han at jeg har han 4 uker og han 2. Men skal ha delt bosted og betale bidrag på 1000 kr. Han tjener ca 300000 mer enn meg. 

Vurderer advokat nå for det er helt umulig få han til å ville ha noe annet enn dette. 

Nei nei nei nei.

Har man 50%deling skal får ha 3 av 6 uker. Han har valgt å få barn og har et ansvar for å ta vare på ungen sin. At han synes det er kjipt kan jeg skjønne, men ungen valgte ikke å bli født.

Anonymkode: 5eb11...ba7

• Liker 1
Skrevet

Da kontakter du familievernkontoret og får en samværsavtale. Deretter tar du kontakt med NAV og ber dem fastsette bidrag.

Anonymkode: ee44b...e5b

• Liker 1
Skrevet

Han må jo velge? Enten bytte jobb og ha delt omsorg, eller bare ha de to ukene. 
Bidraget kan du regne ut på nav. 

Skrevet

Har regnet ut at han betaler 950 kr ved delt. Men da kan jeg ikke søke på utvidet barnetrygd , barnetilsyn etc. 
Har han 30% og jeg 70% er det regnet ut at han skal betale 2000 kr. Han har tilbydd meg 1000 kr inkl barnehage. 
Han er intr i å ha «litt fritid» og ønsker ikke at jeg skal ha økonomiske fordeler ved at vi ikke har delt bosted , og argumenterer mot at jeg bare kommer til å flytte. Å flytte vet han at jeg ikke gjør , da jeg har 2 barn med annen far her jeg bor. 
Har vært i møte med familievernkontor flere ganger , men han nekter skrive avtale før jeg går med på delt. Har tatt kontakt me advokat, så får vi se hva som skjer. 

Skrevet

Enig med de som sier at han bør ha barna 3 av 6 uker han får da helt «fri» en hel uke «barnefri» De to ukene han jobber... det er da tross alt mer enn de fleste har... ( om fravær fra barna er noe man streber etter😂)

Anonymkode: 89fb4...820

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du framstiller problemstillingen uklart.

Er det slik at prosenten samvær er grei, men at du mener han skal betale bidrag deretter? Det er jo i så fall rett og rimelig. Legg inn på NAVs bidragskalkulator og send ham utregningen. Hvis han ikke er enig, kan du få fastsatt bidrag via NAV.

Anonymkode: bd793...f51

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil ha 50/50 på samværsavtalen men vil ikke utføre det i praksis. Delt bosted. Men ønsker ha barnet 2 av 6 uker. Nekter skrive avtale før jeg har gått med på det. Noe jeg ikke kommer til å gjøre. I følge nav kan han være borte omtrent hele året hvis jeg signerer delt bosted. Og jeg ser tegninga allerede siden han må ha så mye fri, for han har jo «også et liv». 

Skrevet

Oljebransjen kan fint kombineres med barn når man er sammen med moren. Blir det brudd og en skal ha samvære med barna, så kan en ikke lenger lempe alt ansvar på den andre forelderen. Da må man bli ENIGE (ikke diktere!) om hvor stor prosent hver av foreldrene skal ha, hvilken turnus som passer, etc. Og så må en selv få kabalen med samværsavtalen til å gå opp med jobb. Mange må da selvsagt få en mer barnevennlig jobb. Det gjelder alle foreldre. Det er sånn det er når en har ansvar for barn utover å putte penger på konto og ta de med på ferieturer. Tenk hvis trådstarter nå plutselig fikk seg en jobb i nordsjøen nå. Det skulle tatt seg ut. Men hun setter barna først. Derfor gjør hun ikke det. Men hun setter ikke eksen foran seg selv, så hans jobbsituasjon er det hans ansvar å få til å klaffe med unger.

Anonymkode: 03448...5a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...