Gå til innhold

Hvor mye skal til for at man ikke får jobbe i helsevesenet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på kriminell handling..hvor alvorlig må det være for at du ikke kan jobbe i yrker med menneskelige kontakt der du må levere politiattest? hvis man f.eks får bot for fartsovertredelse, er det nok? 

Anonymkode: e856e...39b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bot for fartsovertredelse har ingenting å si. Det som har noe å si er vold, seksuelle overgrep og noen ganger underslag/økonomisk kriminalitet. Dette bør du holde deg unna uansett 😉

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Bot for fartsovertredelse har ingenting å si. Det som har noe å si er vold, seksuelle overgrep og noen ganger underslag/økonomisk kriminalitet. Dette bør du holde deg unna uansett 😉

å true noen med kniv da? (gjelder en bekjent av meg)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

å true noen med kniv da? (gjelder en bekjent av meg)

Det er ikke bra. 

Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Det er ikke bra. 

nei, det skjønner jeg jo. spørsmålet er om han vil kunne søke jobb i helse med dette bak seg.. han har en helserelatert utdanning, og har ikke så mange andre valg 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei, det skjønner jeg jo. spørsmålet er om han vil kunne søke jobb i helse med dette bak seg.. han har en helserelatert utdanning, og har ikke så mange andre valg 

Det kommer litt an på hva slags reaksjon han fikk, og når det skjedde. Du kan lese her https://www.politiet.no/tjenester/politiattest/opplysninger-i-politiattesten/

Evt kan han kanskje søke en administrativ jobb i helsevesenet, uten pasientkontakt. Da tror jeg ikke man trenger politiattest. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil ikke anta at man ansetter folk som truer andre med kniv. 

Skrevet
1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Vil ikke anta at man ansetter folk som truer andre med kniv. 

Nei det tror jeg ikke mange ville gjort. Men hvis det f eks ga en kort/lav straff og det er lenge siden så vil de kanskje ikke finne det ut. 

Skrevet
32 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Nei det tror jeg ikke mange ville gjort. Men hvis det f eks ga en kort/lav straff og det er lenge siden så vil de kanskje ikke finne det ut. 

Det kommer vel frem i politiattesten uansett.

Anonymkode: 0e780...fbe

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel frem i politiattesten uansett.

Anonymkode: 0e780...fbe

Kommer ikke nødvendigvis frem om det er lenge siden og/eller det ga lav straff. Se linken til politiet litt over. 

Skrevet

Du kan skjelle ut pasienter og kalle de nedverdigende ting og komme full på jobb, mister ikke jobben. 

Anonymkode: 5660a...55c

Skrevet

Her i byen er det ei som er sykepleier og jobber som det selv om hun går på subutex

Anonymkode: 70b82...051

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...