Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når babyen er ca 2 mnd? 

Vil nødig dra ut i trafikken her på Østlandet i rushen, og iløpet av dagen går det mest til trilling og spising. Så sånn egentlig så er det et passende tidspunkt kl 15-17, men orker ikke alle de folka og bilene. 

Men da blir det kl 18-19, men blir så i tvil om det blir for seint for babyen? Hn legger seg med meg kl 22, og bruker 1 time på å sovne, og vi står opp kl 08, så sover han 1 time fra 09-10, så pupp og trilletur fra 13-14. 

Innimellom der blir det bare stressende for han å presse inn noe.

Hva gjør dere? Har ingen andre barn å ta hensyn til.

Anonymkode: 026c2...4e4

Skrevet

Da min var to måneder var jeg ute så sent for diverse ærender jeg ikke fikk gjort i løpet av dagen. Baby har vel liten eller ingen døgnrytme enda, så om du tar deg en tur ut på den tiden så vil det neppe ha noe å si :) 

Anonymkode: 86a29...f1b

• Liker 3
Skrevet

Jeg kombinerte ærend med tur. Altså, i stedet for å trille tur ute, trillet vi bort til senteret og ordnet det vi skulle der. 

Anonymkode: 0ad09...77b

• Liker 5
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kombinerte ærend med tur. Altså, i stedet for å trille tur ute, trillet vi bort til senteret og ordnet det vi skulle der. 

Her må vi dessverre kjøre akkurat 20 min for å komme til et senter. Og havner vi i rushen tar det en time.... Luksus å kunne trille bort da 🤩

Ts 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da min var to måneder var jeg ute så sent for diverse ærender jeg ikke fikk gjort i løpet av dagen. Baby har vel liten eller ingen døgnrytme enda, så om du tar deg en tur ut på den tiden så vil det neppe ha noe å si :) 

Anonymkode: 86a29...f1b

Det jeg også tenkte, og håpte på å få av svar hehe :) Og det er jo ofte stille på sentere i 18-19 tiden 

Ts 

Skrevet

Tar det noen ganger på dagtid og noen ganger på kveldstid. Noen ganger går jeg ut alene. Varierer. 

Anonymkode: 2eaf6...17f

• Liker 1
Skrevet

Gjorde stort sett ærender på ettermiddag alene, baby ble da igjen hjemme med pappa. 

Anonymkode: f9347...4f1

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke ta bussen på formiddagen da? Da ligger jo babyen i vogna hele tiden, og du slipper å flytte over fra bilstol osv. 

Anonymkode: 0d5a4...95a

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte buss i året jeg hadde mammapermisjon, og ungen min sov veldig godt i vogn. Normalt så ammet jeg omtrent en gang i timen (sånn var den ungen...), så jeg rakk å være på senteret kanskje 20-30 minutter før jeg måtte styre vogna mot stellerommet og sette meg ned og amme.

Men ja, jeg gikk ut av huset for å gjøre ærender og slikt. Man kan jo ikke bure seg helt inne bare fordi man har fått et barn. Man må time det litt, amme godt rett før man går hjemmefra, og så satse på at ungen sovner i vogna og sover godt der mens man er ute og gjør ærendene sine. 

Er kanskje litt verre om man har en unge som "får krupp" og vræler med en gang den blir lagt ned i vogn da.

Anonymkode: 0d445...1ef

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Her må vi dessverre kjøre akkurat 20 min for å komme til et senter. Og havner vi i rushen tar det en time.... Luksus å kunne trille bort da 🤩

Ts 

Om flytting mellom bilstol og vogn er problemet: kan du enten klikke bilstolen på vogn-understellet (mulig du trenger noe slags adapter, etter hva slags vogn/bilstol du har), evt ta buss midt på dagen med vogna? Mange babyer sovner jo som en stein av motordur.

Ellers så kommer det til å være mye lettere å komme seg ut døra om en måned eller to, så det går seg nok til etterhvert uansett 😊

Skrevet (endret)

Tok med baby på ærend fra hen var 5 dager ca. Var ofte på kjøpesenter og kafeer frem til barselgruppen begynte ved 6 uker. Kjørte alt fra 5 min til 30 min for å komme frem. 

Endret av Rockesau
Skulle stå uker og ikke mnd naturligvis for barselgruppe
  • Liker 1
Skrevet

Tenker det kommer veldig ann på babyen. Er  vel bare å prøve? Med min ble det fort for sent da han var urolig på kveldstid og hang konstant på puppen. Med andre jeg kjenner gikk det derimot helt fint 🙂

Skrevet

Jeg ville unngått rushet, men ellers er det da ikke noe i veien med å ha med baby ut i 18-19-tiden. Babyen kan jo sove i vogna si og babyer har ikke «normal» døgnrytme uansett. 

Da våre barn var 2 måneder kunne jeg fint sitte oppe til sent på kveld med babyen sovende oppå meg/av og til våken for å få pupp. 

Anonymkode: 9ce46...201

Skrevet

Gjør som det passer babyen 🙂 Min på 2 måneder er fryktelig urolig på den tiden, så her er det eneste som fungerer å dempe lyset i stua og roe helt ned fra kl 19. Vi gjør gjerne ærend når senteret åpner klokka 9. Da er babyen så rolig at hun sovner fort i vogna inne på senteret, og det er skikkelig deilig å handle så tidlig. Bare meg og pensjonistene 😅 

Anonymkode: d21d0...c4a

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som det passer babyen 🙂 Min på 2 måneder er fryktelig urolig på den tiden, så her er det eneste som fungerer å dempe lyset i stua og roe helt ned fra kl 19. Vi gjør gjerne ærend når senteret åpner klokka 9. Da er babyen så rolig at hun sovner fort i vogna inne på senteret, og det er skikkelig deilig å handle så tidlig. Bare meg og pensjonistene 😅 

Anonymkode: d21d0...c4a

Det var lurt. Hvorfor i all verden har jeg ikke tenkt på det?! 😂🙊

Ts 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...