Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 90% med fri 1 dag anne hver uke dvs jeg jobber 67.5 timer på to uker.

Nå er jeg blitt 70% sykmeldt og klarer ikke regne ut hvor mye/mange timer jeg skal jobber, 

Deler jeg 67,5 på ant dager blir en arbeidsdag 6 timer og 45 min der stopper det for meg 🤣 er i allefall ikke mattelærer

Anonymkode: 1b87e...51f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er merkelig hvis ikke det er 70% av full tid, som er 75 timer på 2 uker. 75 * 0,3 = 22,5 t, som er 3 dager pr 2 uker.

Anonymkode: a4008...e08

Skrevet

70%av stillingen din tilsvarer 40.5 timer i løpet av 4 uker 😊

Anonymkode: b844f...bfa

Skrevet

Dette er timene du skal sykmeldte per dag 😊

image.jpg

Anonymkode: b844f...bfa

Skrevet

Google er jammen en fin ting, det burde du prøve.

Fra helsedirektoratet; 

Sykmeldingsprosenten regner du ut fra størrelsen på pasientens stilling. Minste sykmeldingsprosent er 20 prosent. Med utgangspunkt i 8 timers arbeidsdag betyr en sykmelding på 50 prosent 4 timer for en arbeidstaker i full stilling, men 2 timer for en arbeidstaker i halv stilling.

Sykmeldingsprosent = (timer borte fra jobb x 100) : pasientens arbeidstimer på en dag

Eksempler:

• Per har full stilling og greier å jobbe 3 timer hver dag, dvs han er borte 5 timer. Sykmeldingsprosent= (5 X 100) : 8 = 62,5 tilnærmes til 65 %.
  • Anna har deltidsstilling, jobber 5 timer daglig, og vil greie å jobbe 3 timer tror hun. Hun er borte 2 timer. Sykmeldingsprosent = (2 x 100) : 5 = 40 %

Anonymkode: fd9e4...717

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...